bodem trailer doorrot, kostprijs nieuwe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

peter_pan_

bodem trailer doorrot, kostprijs nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 20:23

*zucht* ik kan wel janken...

Vandaag de trailer weer eens van stal gehaald, morgen heb ik die namelijk nodig.
Doe ik nog een laatste checkup, merk ik dat achteraan (waar de anderbenen staan v h paard) aan de linkerkant een hele zachte plek in m'n vloer is... Helemaal indrukbaar!
Had ik al zo'n akelig voorgevoel, kijk ik even aan de onderkant van de trailer...
ja hoor, zit die er helemaal door! De bodem is echt helemaal kapot!

Wie o wie weet wat het ongeveer kost om dit te gaan maken?
Dus nieuwe bodem + gietvloer
Mijn trailer is van Atec en is ondertussen een 7 a 8 tal jaar oud, is dit nog de moeite om te repareren?

cissy

Re: bodem trailer doorrot, kostprijs nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:42

Er zijn al diverse topics geweest over trailers opknappen, recent ook nog eentje, daarin staat ook wel informatie over bodems en welke houtsoorten je moet gebruiken en wat ongeveer de kosten zijn en waar je op moet letten. Even de zoekfunctie gebruiken en je vindt ze wel, succes!

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:45

Ik heb mijn trailer bij Hooijmans bij Drunen gekocht en zij zetten ook vloeren. Kost wel een paar honderd euro. Denk er eens over om een aluminium vloer in je trailer te zetten. Die rotten niet.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:00

ook daarover zijn de meningen verdeeld, hij mag dan niet in aanraking komen met het gegalvaniseerde onderstel van je trailer of zoiets want dan gaat die alu bodem ook corroderen/oxyderen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:24

Ik heb pasgeleden de bodem van mijn blomert 2 paards totaal laten vervangen. Kostte 1300 euro en dan had ik nog mazzel dat ze de oude rubber mat netjes er uit konden snijden en weer terugleggen op de nieuwe bodem.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:28

Voor een anderhalfs paard ben je denk ik al snel zo'n 800 euro kwijt als je het laat doen. Als je het zelf doet zo'n 400 euro (maar dan heb je nog geen gietvloer).

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:29

WAAAT is dat zo duur??? pfff had ik niet verwacht... mijn trailer heeft ook een nieuwe bodem nodig voor ik er een paard in ga zetten... pff

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:32

Ja echt hoor, ga maar eens kijken naar een plaat van 24 mm bijv Fins betonplex.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:40

Nja, die platen kan ik zo aankomen. geen probleem. en mijn vriend kan hem er ook echt wel inzetten. Maar er moet vast iets overheen. Wat kost een gietvloer voor 1,5 paardstrailer ongeveer?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:42

rond de 200 euro voor een gietvloer.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:43

ok dank je!

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:49

Ik zou geen gietvloer doen als ik jullie was. Wij hebben vorig jaar ook de bodem van de trailer vervangen. Over de oude bodem lag ook een gietvloer. Die zag er nog goed uit, maar daar komen dus wel mooi scheurtjes in die je niet ziet maar waar wel de urine doorheen gaat. Dat tast wel je houten bodem op den duur weer aan.
En nog een vervelend iets (vond ik dan) het is lastig schoonvegen.

Ik heb er nu een houten bodem in met daarover een rubber mat (verlijmd). In de mat zit nog een kunststof tussenlaag. Die is goed bestand tegen een paard met ijzers wat gaat staan schrapen. Heb ik eigenlijk niet nodig, want die van mij staat gewoon stil en heeft niet eens ijzers, maar toch. De randen zijn afgekit met ammoniakbestendige kit die de leverancier van de mat erbij kan leveren.
En, nog een voordeel, de mat is supergoed schoon te vegen.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:51

Ik heb een betontriplex plaat met anti slip zelf (samen met vent) gemonteerd in de trailer. Plaat kostte zelf iets van 400 euro, die moesten we toen zelf nog op maat zagen.
Ik heb op die antislip wat stro liggen, geen gietvloer.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:56

suuzepuus schreef:
Nja, die platen kan ik zo aankomen. geen probleem. en mijn vriend kan hem er ook echt wel inzetten. Maar er moet vast iets overheen. Wat kost een gietvloer voor 1,5 paardstrailer ongeveer?

Ik kon er ook 'zo' aan komen, maar dan kosten de platen alsnog zo'n 300 à 400 euro.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:57

Plus dat die platen vaak geen anti slip laag hebben dus dat je dan nog of een rubber mat aan moet schaffen of een gietvloer moet laten plaatsen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:01

ik meende dat je met zo'n E200 ook wel klaar kunt zijn? Kennis van me heeft een bodem op maat laten maken bij een trailerbedrijf en zet hem er zelf in, meen dat ze rond dat bedrag klaar was.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:05

opisop_shop schreef:
ik meende dat je met zo'n E200 ook wel klaar kunt zijn? Kennis van me heeft een bodem op maat laten maken bij een trailerbedrijf en zet hem er zelf in, meen dat ze rond dat bedrag klaar was.

Dan heeft ze ws een minder goede kwaliteit hout gekregen. Voor 200 heb je echt geen goede/stevige bodemplaat!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:24

Morris schreef:
suuzepuus schreef:

Ik kon er ook 'zo' aan komen, maar dan kosten de platen alsnog zo'n 300 à 400 euro.

Nja, gelukkig i8s dat in mijn geval niet zo. Maar dat geeft b°niet )iedereen heeft wel ergens een voordeeltje natuurlijk...) platen hebben inderdaad geen antislipzijde denk ik. Maar dan moetb erf een mat in. Die zijn zo´n 65 euro (heb net stalmatten aangeschaft) dus voor zo´n 200 euro max moet het toch gaan lukken!!