welke deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nath

welke deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 10:57

Mijn paard heeft al jaren ZE hebben hem vanaf 1 jaar en op zijn 3e kreeg hij last. Hebben er alles aan gedaan, was toen nog niet zoveel voor op de markt dus lavendel olie en weet ik veel wat geprobeerd. De jeuk was op bepaald punt zo erg dat hij hele wonden in zijn manen en op zijn buik had, hebben hem toen een tijdje noodgedwongen op de prednisolon gezet...
Uiteindelijk zijn we met deet in gaan sprayen en alleen tussen 9.00 en 16.00 naar buiten, eindelijk ging het goed! Toen kreeg hij vooral aan het eind van het seizoen last, hebben hem laten testen en bleek dat hij vooral allergisch is voor de paardenvlieg ( daarnaast ook voor de culicoid) Hebben toen een vliegendeken gekocht en dat is een aantal jaar weer goed gegaan, kreeg hij dan aan het eind van het seizoen om.

Helaas dit jaar is het weer mis, hebben ook wel heel veel vliegen en horzels ( zijn ook verhuisd) nu lees ik dat veel mensen zo te spreken zijn over de Rambo sweet itch, mijn vraag zou dit bij mijn paard ook voldoende zijn aangezien ik nu ook een soortgelijke deken gebruik, namelijk de `Amigo mio flysheet ( dan niet helemaal tot de oren maar heb dan weer een gewoon vliegenmasker los bij hem om). Of moet ik echt voor zo'n pyjama gaan helemaal ingepakt? Graag meningen ;)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:04

Hier hebben ze allemaal de gewone Bucas Buzz Off met een Farnam masker. Werkt prima tegen de dazen, mugjes etc. Droogt snel en kan tot 30 graden gewoon om. Hier hebben we veel dazen en s morgens en s avonds die mugjes. Heb ook de Sweet Itch maar die vind ik veel te dik. De Buzz Off zit tot aan de oren met grazen en heeft een brede buik, die voldoende beschermt.

Als spray heb ik hier de Farnam Endure, zodat ze toch zonder dek kunnen bij winderig weer. Die moet wel het hele seizoen gebruikt worden om de 10 dagen anders werkt deze niet.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 16-09-11 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Re: welke deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:09

de stof van een echt exceemdeken is anders en niet te vergelijken met een courant vliegendeken. Zeker de rambo sweet itch is vrij dik (dus ook vrij warm). plus als de paardengrazenis er toch nog el een vrij groot stuk hals bloot waar die irritante beesten nog serieus hun slag kunnen slagen net zoals in de liesstreek en onder de buik...