Bucas (big neck) en Weatherbeeta maten???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Bucas (big neck) en Weatherbeeta maten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 09:05

Wie heeft zowel Weatherbeeta dekens (gehad) en Bucas All In One? Ben erg benieuwd hoe de maten vallen. Normaal heb ik hier WB 190 (6"3) maar van de Rambo heb ik 198 (6"6). Die vallen precies het zelfde qua lengte.

Ik heb in het verleden een Bucas aangeschaft maar het paard was daar uitgegroeid voor hij hem op kreeg (185). Nu bestaat inmiddels ook de Big Neck.

Ik vraag me dus af, als ik in Ierland een Bucas wil bestellen welke maat ik van de All in One Big Neck zou moeten hebben. Maat 190 (zoals de WB dekens die mijn paard op heeft) of toch 195???
Per merk deken verschilt het nl enorm als ik het meetlint van Bucas en langs houd, ondanks dat dus WB en Rambo qua maat verschillen en toch goed passen zonder te lang te zijn)

En dan nog de vraag: is de Big Neck rondom de hals echt zoveel ruimer dan de gewone All in One????

Carolaa

Re: Bucas (big neck) en Weatherbeeta maten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:11

Ik kan je alleen antwoord geven op je laatste vraag:

De Big Neck is inderdaad een ruimer, bij mijn haflinger schuurt de normale bucas echt op de schouders/borst en de big neck niet, terwijl deze toch mooi blijft aansluiten. Ik wil dus niet zeggen dat het een mega groot verschil is, maar precies genoeg om niet zo snel schuurplekken op de schouders te krijgen en de big neck 'knelt' niet onderaan de hals.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 15:49

Bedankt voor je tip.
Ben er inmiddels achter.

Voor de mensen die zich hetzelfde afvragen:

Heb normaal maat 140/190 Weatherbeeta. Kreeg een verkeerde maat Bucas Extra Big Neck toegezonden, maat 155 (/203?). In de lengte was het nog om aan te zien maar die hals! Zelfs mijn zeer brede QH had nog 20 cm meer boeg moeten hebben om die te vullen! Deken dus retour en een maat 145/195 zonder de Big Neck, dus de gewone All In One gehaald en die ligt toch echt ruim genoeg om zijn schouders. Ok, wel wat hoog bij de halsaanzet maar beslist niet verkeerd.

Dus WB 190 valt gelijk aan de Bucas 195. ;)

Als er nog iemand een blauwe Bucas halsdeken maat L in de aanbieding heeft, hoor ik het graag! :D