Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. maar heb voor de rest nooit problemen met hem. Heb hem vandaag daarna ook nog bij zijn stal in de weide gereden en toen ging alles weer als vanouds. Heb dus ook besloten dat ik daar gewoon niet meer ga rijden en weer op ons oude vertrouwde plekkie weer ga lessen al moet zijn baasje me nu wel elke week brengen want heb geen E. jojodenlai schreef:@barcelano dat ben ik helemaal met je eens!! dat is waar ik dus ook altijd om denk, ook in het bos of wat dan ook. het enige voordeel is dat dan de verleiding wegloopt en hier staat het 15 meter verder op te kijken. en ja dan kan ik ook wel voorstellen dat het voor hem wel heel moeilijk is om zijn hormonen in bedwang te houden blijft toch een hengst!!
jojodenlai schreef:@barcelano Dat probeer ik dan ook maar denk dat ik daar zelf nog net iets te kort in schiet, want heb hem vanavond dan ook op de volte's gezet en links rechts om. dus ging idd. voor een tien minuten goed. maar dan pakt hij het bit weer beet en dan wordt het echt ff heel hard werken.
jojodenlai schreef:@barcelano Dat probeer ik dan ook maar denk dat ik daar zelf nog net iets te kort in schiet, want heb hem vanavond dan ook op de volte's gezet en links rechts om. dus ging idd. voor een tien minuten goed. maar dan pakt hij het bit weer beet en dan wordt het echt ff heel hard werken.
jojodenlai schreef:@ barcelano ja vanavond was er wel instructie bij maar ik had voor de eerste keer les van haar en moest hem dus terugnemen in tempo en kleine ophoudingen maken met mijn handen. Na dat ik met hem had gegalopeerd en hem had laten door galoperen toen werd het een stukje beter. Moest wel lachen want hij wou dus echt niet galoperen op de volte en toen dacht hij geef ik wel ff een bokje. en dat is dus echt zoals hij normaal is want idd. hij wil nog wel eens lui zijn. goh je spreekt echt uit ervaring want het klinkt zo herkenbaar.
en qua lef heb je helemaal gelijk, je moet je verstand op nul hebben en niet nadenken over oh straks dit of straks dat want dan gaat het mis. Vandaag was dus voor mij ook wat moeilijker want ik had voor het eerst les van haar en dan wil je alles goed doen en dan loopt je paard echt te klote dus ging dat ook allemaal voor geen meter en met de galop had ik echt zoiets van en nu ben je voor mij....
daarom ga ik ook weer lessen bij de persoon waarbij ik altijd les. dan maar geregel om er te komen dat liever want bij haar voel ik me 100% op mijn gemak en dan kan ik hem ook veel beter aanpakken als dat nodig is.
Dat is dus de juiste instelling naar een hengst toe.