Ik rij elke dag met laklaarzen en nu vraag ik mij af hoe ik ze het best moet poetsen? En hoeveel keer per week?
Het probleem is namelijk dat aan de onderkant van de laarszijde, niet de voet, het 'lak' verminderdt.. Ik lui ze af en toe gewoon met water geen producten of komt het door mijn zak die vanbinnen niet echt zacht is, maar dat lijkt mij raar...
Ik Ghanezen op Google dat je ze mag kuisen met citroensap en wel met producten. Maar in weetniet hoeveel keerdat ik dat mag doen.
Moet ik ze wel elke dag kuisen? Of is het gewoon omdat iker elke dag mee rijdt?
Laklaarzen zijn er ook niet echt voor gemaakt om dagelijks mee te gaan rijden. Op een gegeven moment gaat de laklaag loslaten (door wrijving), daar doe je niets aan.
Kaitlyn
Geplaatst: 15-09-11 11:28
Hier ben ik ook naar benieuwd!
Ik heb een hoofdstel met een lakneusriem en dat ziet er nog uit als nieuw, maar ik ben ook benieuwd hoe te onderhouden. Wel onderhoud ik het leer aan de onderkant van de neusriem maar daar help je de lak niet mee.
Het moet met een beetje water 'gepoetst' worden heeft de eigenaar van de winkel gezecht. en om het echt nog eens te laten blinken moet je er met zo een glans ding er over gaan zowel het hoofdstel als laarzen. Volgens mij is het idd niet geschikt om elke dag met laklaarzen te rijden ( ookal heeft die van de winkel dat gezegd..)
Wauw, elke dag rijden met laklaarzen, dat vind ik pas zonde van de laarzen? Die houd je toch voor de "netjes", voor de wedstrijden ofzo? Trouwens dochter heeft ooit "gewone" laarzen met lak gehad en de verkoper in de winkel vertelde dat het lakgedeelte zo nu en dan gepoetst kon worden met slaolie.
Lak is gewoon een coating,dus behandelen kun je het leer niet. Je kunt het schoonmaken met en vochtige doek en dan daarna droog wrijven. Er is wel speciale spray voor lak om het goed te laten glimmen,maar een beetje zonnebloem olie op een doek of cockpitspray gaat ook. Het lak is niet poreus en laat dus niets door.Deze info heb ik weer van een ouwe schoenmaker.