dunnere plukjes pakken, kortere manen maken, extra elastiekje eromheen...
S_zanne
Geplaatst: 14-09-11 15:18
Zorgen dat je je manen goed borstelt. Dan een beetje nat maken zodat ze stroef zijn. Dan maak je vlechtjes ter breedte van je kammetje. Zorgen dat je goed strak vlecht. Dan dubbelvouwen en één of 2 stiekjes er om.
miccamaaike
Geplaatst: 14-09-11 15:20
Ik maak altijd eerst alle vlechtjes. Het laatste plukje haar doe ik altijd 'dubbel' als ik t elastiekje er de laatste keer om doe. Zorg wel dat je echt strak vlecht! (Sommige mensen verdelen eerste alle plukjes met elastiekjes erom en laten dan het elastiekje aan het begin zitten, dat vind ik zelf erg lelijk, dan krijg je van die lelijke aan de onderkant te smalle dotten)
Dan vlechtje dubbelvouwen en nog een keer dubbelvouwen, elastiekje erom en klaar! Als je wilt dat t een nacht blijft zitten, wil een extra stiekje ook nog wel eens een uitkomst bieden.
Niks ingewikkelds aan toch? Uitleg is ook wel aardig uitgebreid in de link..
- manen vooraf in even brede plukjes verdelen. Ik neem de breedte van een manenkammetjes, dan worden ze vrij groot (8 a 9 meestal) - Per pluk: elastiekje weer weghalen, goed strak vlechten, en zo ver mogelijk doorvlechten. Vast zetten met een elastiekje, paar keer erom doen en dan de vlecht dubbel slaan, zo hoog mogelijk tegen de hals aan en nog een a twee keer het elastiekje erom draaien. Je hebt dan dus lusjes. - een elastiekje door het lusje heen halen, en het ene uiteinde door het andere steken. Je rijgt het dan dus vast aan het vlechtje. - Vlecht nog een keer dubbel slaan en het elastiekje er twee keer omheen doen.