Lipica laarzen nog steeds niet binnen, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSnowy

Lipica laarzen nog steeds niet binnen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 18:00

Hallo beste Bokkers,

Ik wil graag even een ervaring met jullie delen.

Op 29 April 2011 ben ik naar een Ruitersportzaak gegaan voor Nieuwe Rijlaarzen. Ik heb toen Lipica's gekozen en die zouden op maat worden gemaakt. Voor Lipica laarzen is vaak een wachttijd van 14 weken omdat ze met de hand gemaakt worden werd mij verteld. Nouja, Ik kon het nog wel even doen met mijn oude's.
Vervolgens 14 weken gewacht, 15 weken, 16 weken.... Ik wou toch wel even weten waar ze bleven. Dus heb even gebeld naar de Fabriek van Lipica. Kreeg ik te horen dat de bestelling er pas op 11 Mei was bij Lipica. ;( Nouja, Best. Was natuurlijk best een beetje geïrriteerd maar die 2 weken konden er nog wel bij. Nouja, Toen zat ik dus 2 weken later op 18 weken. Maar het werd al week 19 dus weer even gebeld. Er werd gezegd dat ze klaar waren, Ze waren klaar voor Transport. Nouja, Ik dus weer een paar dagen gewacht met de hoop op een telefoontje van de Ruitersportzaak waar ik ze besteld heb. Maar Nee, Het werd al weer het einde van de week en heb weer gebeld. Er werd mij verteld dat mijn laarzen de volgende dag op Transport gingen >;) (Terwijl ze dat de vorige week ook al zeiden) en er op Dinsdag (13 September) zouden zijn bij de Dealer. (Week 20 voor mij) Nou, Okej, Vervolgens gewacht tot vandaag, Dinsdag 13 September. Maar zit nog steeds met Niks. Heb net gebeld naar de Ruitersportzaak of ze er waren. Er waren heel veel dozen bezorgd en dus kreeg ik hoop, Ze moest ze alleen nog bekijken en zou mij daarna terugbellen. Ik dus weer gewacht. Werd een uur, Dus zelf maar gebeld. Verteld ze me dat er GEEN LAARZEN bij zitten en verteld mij vervolgens voor de zoveelste x dat het eind deze week word....

Wie is hier nu aan het Liegen hierover? Zou ze mischien gewoon geen zin hebben gehad om die dozen te bekijken? Ik snap het niet meer? Jullie wel??

(Sorry voor het lange verhaal en mischien onduidelijke maar ik moet het gewoon even met jullie delen. Ik ben ook helemaal niet iemand die die Ruitersportzaak/Lipica gelijk helemaal gaat afkraken, Maar vind dit gewoon niet netjes.)

Groetjes Astrid.
Laatst bijgewerkt door Martine op 14-09-11 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

Sjors

Re: Ik snap het niet meer. Jullie wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:03

Dat is wel vervelend

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:07

Hmmm. Óf de ruitersportzaak is niet goed bezig of de fabriekant. Maar welke dat is kan ik natuurlijk niet zeggen. Vind het wel heel erg slechte service van beide! Na 20 weken nog steeds geen laarzen!
Ik hoop dat ze morgen bij de ruitersportzaak zijn!!

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:10

Citaat:
Binnen welke termijn moet mijn bestelling geleverd worden?

Bestelt u iets op afstand, dan moet de leverancier uw bestelling uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren. Bestelt u per post, dan gaat deze periode in de dag nadat u uw bestelling heeft gepost.

Dit vond ik op een juridische info site over kopen op afstand met wettelijke bepalingen.

Dit houd dus in dat je bestelling binnen 30 dagen moet zijn doorgegeven aan de leverancier. Met een levertijd van 14 weken zou je met uiterlijk 18 weken je bestelling dus binnen moeten hebben.

Ik zou nog eens terug gaan naar de ruitersportzaak om verhaal te halen en nadruk leggen dat je niet blij bent met de lange termijn aangezien de leverancier heeft aangegeven dat de bestelling klaar is. Zij zouden jou moeten kunnen verantwoorden waarom de bestelling nog niet binnen is en hier achteraan gaan.
Zij doen immers zaken met jou, en zaken met de leverancier. Zij zouden achter de bestelling aan moeten gaan en niet jijzelf.

xSnowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 18:11

___Sanne schreef:
Hmmm. Óf de ruitersportzaak is niet goed bezig of de fabriekant. Maar welke dat is kan ik natuurlijk niet zeggen. Vind het wel heel erg slechte service van beide! Na 20 weken nog steeds geen laarzen!
Ik hoop dat ze morgen bij de ruitersportzaak zijn!!

Bedankt voor je Reactie!!

Ik vind het ook erg Moeilijk wie er nu zo'n probleem van maakt, En vind het erg jammer dat het zo lang duurt. Ik hoop maar dat ze er zo snel mogelijk zijn.

xSnowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 18:19

k4tink4 schreef:
Citaat:
Binnen welke termijn moet mijn bestelling geleverd worden?

Bestelt u iets op afstand, dan moet de leverancier uw bestelling uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren. Bestelt u per post, dan gaat deze periode in de dag nadat u uw bestelling heeft gepost.

Dit vond ik op een juridische info site over kopen op afstand met wettelijke bepalingen.

Dit houd dus in dat je bestelling binnen 30 dagen moet zijn doorgegeven aan de leverancier. Met een levertijd van 14 weken zou je met uiterlijk 18 weken je bestelling dus binnen moeten hebben.

Ik zou nog eens terug gaan naar de ruitersportzaak om verhaal te halen en nadruk leggen dat je niet blij bent met de lange termijn aangezien de leverancier heeft aangegeven dat de bestelling klaar is. Zij zouden jou moeten kunnen verantwoorden waarom de bestelling nog niet binnen is en hier achteraan gaan.
Zij doen immers zaken met jou, en zaken met de leverancier. Zij zouden achter de bestelling aan moeten gaan en niet jijzelf.

Ik laat het nu zo, Heb nu te lang gewacht naar mijn zin. Ga er niet teveel aandacht meer in steken. Ga nu gewoon standaard elke dag bellen. Als ze er zijn haal ik ze op. En dan Klaar!! Ik ga er mee rijden en bestel nooit meer Laarzen bij een Dealer maar bij de Fabriek zelf. Hoe goed de Dealer ook is..
Ik hoop dat je mij begrijpt.

Bedankt voor je Reactie. :)
Laatst bijgewerkt door xSnowy op 13-09-11 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:24

Ai, dit is precies de reden waarom ik bij Lipica zelf heb besteld, in plaats van bij een ruitersportzaak. Maar daar heb jij nu weinig aan. :(:)

Is het geen optie om naar Lipica zelf te bellen? Ik begrijp dat het vervelend is dat je zelf erachteraan moet gaan, maar het heeft nu lang genoeg geduurd. Wat Katinka schrijft is ook een goede: verhaal nog eens uitleggen, zeggen hoe lang je al wacht en dat je niet blij bent met de gang van zaken...

xSnowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 18:36

Mowoah schreef:
Ai, dit is precies de reden waarom ik bij Lipica zelf heb besteld, in plaats van bij een ruitersportzaak. Maar daar heb jij nu weinig aan. :(:)

Is het geen optie om naar Lipica zelf te bellen? Ik begrijp dat het vervelend is dat je zelf erachteraan moet gaan, maar het heeft nu lang genoeg geduurd. Wat Katinka schrijft is ook een goede: verhaal nog eens uitleggen, zeggen hoe lang je al wacht en dat je niet blij bent met de gang van zaken...

Haha, Ja, Dat is nu ook standaard bij mij geworden. Vind de Ruitersportzaak verder wel erg Netjes en blijf er ook zeker klant, Maar geen Bestellingen meer via Internet of zoals nu bij Lipica Laarzen.

Ik heb ook al verschillende keren gebeld naar Lipica, Die zeiden echt elke keer heel netjes hoe het was. Laatse x vertelde ze dus dat ze Opgestuurd waren en er vandaag zouden zijn. En ja, Er waren veel Pakketten binnen bij de Ruitersportzaak maar ze hadden het druk in de winkel dus konden ze die nog niet bekijken. Ze heeft toen gezegd dat ze ze snel zal bekijken en dan terug zal bellen. Vervolgens dus weer in Contact gekomen en toen heeft ze gezegd dat ze er niet waren. Wat ik erg jammer vind. Maar ze komen toch hopelijk ooit een x..
Laatst bijgewerkt door xSnowy op 13-09-11 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:42

de laarzen van april zijn al uitgeleverd, en ze zijn bezig met mei, zover ik weet en als het goed is is mei ook zo goed als klaar, nog een paar, daarna beginnen ze met juni....

als jij april bestelt hebt en de dealer heeft pas 11 mei doorgegeven aan lipica kan dan gaat je bestelling bij lipica pas per 11 mei in, de levertijd is ongeveer 14 weken kan iets uitlopen door de vakantie die lipica heeft gehad, maar als jou dealer een lading laarzen heeft gehad, zou je denken dat die van jouw erbij zouden zitten.

in principe is het aan jouw dealer om er achteraan te gaan, maar als deze dat dus niet doet, heb je niet veel keus en zou je zelf naar lipica moeten bellen of mailen, om verhaal te halen denk ik zo? ik denk wel dat ze de telefoon opnemen hoor op woensdag, ze werken wel, maar de showroom is niet open voor particulieren om laarzen te komen aanmeten

xSnowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 18:56

CoRiNa1983 schreef:
de laarzen van april zijn al uitgeleverd, en ze zijn bezig met mei, zover ik weet en als het goed is is mei ook zo goed als klaar, nog een paar, daarna beginnen ze met juni....

als jij april bestelt hebt en de dealer heeft pas 11 mei doorgegeven aan lipica kan dan gaat je bestelling bij lipica pas per 11 mei in, de levertijd is ongeveer 14 weken kan iets uitlopen door de vakantie die lipica heeft gehad, maar als jou dealer een lading laarzen heeft gehad, zou je denken dat die van jouw erbij zouden zitten.

in principe is het aan jouw dealer om er achteraan te gaan, maar als deze dat dus niet doet, heb je niet veel keus en zou je zelf naar lipica moeten bellen of mailen, om verhaal te halen denk ik zo? ik denk wel dat ze de telefoon opnemen hoor op woensdag, ze werken wel, maar de showroom is niet open voor particulieren om laarzen te komen aanmeten

Daarom vind ik het al zo raar dat mijn Laarzen niet bij hun binnen zijn (Als ze daar wel eerlijk over waren), Er werd mij afgelopen Donderdag duidelijk verteld dat ze er vandaag zouden zijn door Lipica. Ik heb niets gehoord vandaag en had dus zelf gebeld naar de Ruitersportzaak. Toen zei die vrouw dat ze het erg druk had. Ze had wel Pakketten binnen maar had ze nog niet bekeken. Ze zou ze bekijken en mij daarna terugbellen. Uiteindelijk heb ik zelf weer gebeld omdat het al een tijdje duurde. Toen zei ze dat ze ze niet gezien had en dat ze er wel zelf achteraan gaat. Maar klopt dit wel? Zouden ze wel gewoon binnen zijn maar dat het haar niet zo goed uitkwam? Ik denk nu wel heel slecht, Sorry.

Verder gaat ze er zelf wel achteraan, Maar het is allemaal gewoon super vaag. Ik wacht nog maar even af. Maar heb nu al 3 Wedstrijden gereden terwijl ik ze eigenlijk had moeten hebben en heb nu volgende week weer wedstrijd. Dus vind dat het nu wel tijd word. :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:04

Heb je al betaald? Zo ja zou ik mijn geld terugeisen en zo nee; zeg dat je de laarzen niet meer hoeft en ga naar een klantvriendelijke zaak. Welke ruitersportzaak gaat dit trouwens over (als je dat wil zeggen)

xSnowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 19:10

antje_vip schreef:
Heb je al betaald? Zo ja zou ik mijn geld terugeisen en zo nee; zeg dat je de laarzen niet meer hoeft en ga naar een klantvriendelijke zaak. Welke ruitersportzaak gaat dit trouwens over (als je dat wil zeggen)

Ik heb een vooruitbetaling gedaan van 100,-
En nu moet het overblijvende bedrag betaald worden als ik de Laarzen ga ophalen. Ik heb er al aan gedacht om de Bestelling te annuleren. Maar dan is alles helemaal voor Niks geweest. Dus heb besloten om de Bestelling door te laten gaan en al helemaal nu het er eigenlijk wel bijna aan ziet te komen dat ze Opgehaald kunnen worden!! :)

Martine

Re: Lipica laarzen nog steeds niet binnen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:20

RUI -> TAO

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 15:07

Ik heb 3 jaar terug ook Lipica's laten aanmeten, outdoorversie dat wel. Bij een ruitersportzaak in de buurt (30 km van huis)
Dit heeft uiteindelijk 18 weken geduurt voor ze bij haar waren (het was dat ik erzelf achteraanbelde anders had ik nog 2 weken kunnen wachten waarschijnlijk. Maar ze had ze verkeerd opgemeten, dus moesten weer terug naar Lipica.
Intussen had ik ook contact met Lipica over de laarzen en wist ik precies wanneer ze weer teruggestuurd waren, kreeg 2 weken later pas een telefoontje dat ze er waren en kreeg een snauw dat ik het voortaan maar met Lipica moest regelen, dat ik bij haar niet meer hoefde aan te kloppen.
Laarzen waren nog niet goed, zij wilde niet helpen en Lipica ook niet rechtstreeks met mij, alleen maar via de dealer...... dus daar zit je dan met laarzen van 200 euro waarvan de schacht wijder is als het toegangsgat van de laars (geen rits oid) omdat je dikke kuiten hebt :+ maar hoe komen die dikke kuiten dan door de smallere doorgang :+

Volgende keer ga ik wel naar de fabriek toe om daar te laten meten.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 15:17

Het is ook al een paar keer voorgekomen dat de fabriek aangeeft dat ze verzonden zijn en dat de dealer ze niet had ontvangen en dat de laarzen pas een paar weken later bij de dealer stonden. In dit geval weet ik dus niet waar de schuld ligt of het komt door het later doorsturen van de bestelling door de dealer naar de fabriek, vakantie
periode etc. Ze hebben het nou eenmaal druk en ik houdt zelf aan dat ik toch zeker 4 a 5 maanden moet wachten op m'n laarzen.