Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

josie schreef:Hoe oud is het meisje?
Heeft zij zelf het koopcontract van het paard ondertekend of haar ouder(s)?
Indien ze minderjarig is (onder de 18 jaar en niet getrouwd of niet geregistreerd zijn), dan zijn de ouders aansprakellijk over het nakomen e.d. er van en aanspraken voor de afspraken met jou en de kosten van de stalling e.d..
Jij dient als "pensioneigenaar" te zorgen voor de basis verzorging, dus wat het paard minimaal nodig heeft: water, gras en al dan niet hooi er bij.
Krachtvoer hoeft een paard niet te krijgen, het gaat echt om de basis.
Ik zou in eerste instantie geen contact opnemen met de handelaar (even afhankelijk van de leeftijd van het meisje), maar de eerste weg zijn haar ouder(s).
Jij nog het dier kan er iets aan doen dat: de auto stuk is, haar relatie uit is, zij geen baan meer heeft e.d..
Ze (of haar ouder(s)) zal zelf horen te zorgen dat het paard terug gaat naar de handelaar en zal zij de gemaakte kosten horen te voldoen.
Indien ze emerderjarig dient ze het zelf te doen en is ze zelf hoofdelijk aansprakelijk voor de kosten e.d..
annewill schreef:Hè ba wat een rotsituatie, kan zijn dat ik er overheen heb gelezen of het verkeerd heb begrepen, maar is het paardje al wel betaald?

patjuh87 schreef:annewill schreef:Hè ba wat een rotsituatie, kan zijn dat ik er overheen heb gelezen of het verkeerd heb begrepen, maar is het paardje al wel betaald?
nee dat ook niet. Ze heeft een contract getekend dat ze elke maand 200 euro betaald. word via automatische incasso gedaan. Maar dat zal er wel niet af kunnen, want ze heeft geen geld..