Ik vroeg me af of het verstandig is als ik nu al zou gaan scheren.
Mijn mini shet heeft alweer zo'n dikke vacht gekregen, als ik nu met hem rijd is hij daarna gelijk helemaal zijknat van het zweet. Opzich niet heel erg, maar waar ik dan mee zit is dat het zo lang duurt voordat hij weer droog is. Ik heb 1x in de week 's avonds les en hij moet daarna dan gewoon een zweetdeken op om te zorgen dat hij niet koud word. Maar dan moet ik hem 's avonds met een deken op op stal zetten en die dan pas 's morgens weer af halen. Als ik 's avonds later kom dan is hij nog niet opgedroogd. Overdag gaat hij dan weer gewoon naar buiten maar dan heb ik wel eens gehad dat hij het dan buiten koud heeft omdat hij de hele nacht met zweetdeken op gestaan heeft.
Kan ik hem nu dan al scheren om dit te verhelpen? Zo ja, hoeveel grams deken zou ik dan op doen?
Heb een 200 grams en 300 grams en een staldeken van ong. 200 grams.
Zou er dan een 100 grams op moeten? Ben bang dat de 200 grams gauw te warm word.
En dan is er ook nog mijn fjord, vorig jaar een fleece gevoerde regendeken op gehad. Hij is al wat ouder en daarom wil ik hem graag een handje helpen. Vorig winter was hij namelijk best wel mager en ik zat er aan te denken nu een wat dikkere deken op te doen zodat hij zich niet zo bezig hoeft te houden met het warm houden van zichzelf. Hoeveel grams deken kan ik hier dan het beste voor gebruiken? Wil gewoon de hele winter dezelfde deken kunnen gebruiken, evt. kan de regendeken er nog overheen als het heel koud is.