Welke bodem voor trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Welke bodem voor trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 13:13

Wij gaan een "nieuwe" trailer kopen omdat één van onze paarden steeds uitglijd in onze trailer (rubber matten). Geen van onze paarden heeft er ooit moeite mee gehad behalve deze dus. Een aangezien ik ongelukken wil voorkomen zal er dus een trailer moeten kopen met een goede anti-slip vloer...

Maar wat voor anti-slip vloer? En wat is jullie ervaringen ermee wat betreft anti-slip... werkt het?

Want je hebt rubber met van die noppen... maar die lijkt me als het nat is nog steeds glad...
Die smeervloer met "korrels" erin... ect

Oja, alles staat ijzerloos...

Vertel maar raak :)
Laatst bijgewerkt door Riddershow op 13-09-11 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Almighty

Re: Welke bodem voor trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:15

Ik heb nu een gegoten rubbervloer met van die bolletjes tot nu toe lijkt hij er stevig op te staan ook bij wat nat. Maar hij heeft geen ijzers onder denk dat dat ook scheelt bij je keuze.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:02

Een gietvloer blijft over het algemeen wat ruwer dan matten. Enige nadeel ervan vind ik dat wanneer je een hooinet hebt hangen en ze knoeien het flink wat moeite kost de vloer weer goed schoon te krijgen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:56

Als een gietvloer nioet goed is aangebracht dan lopen ze de stukken eruit. Spreek helaas uit ervaring en is destijds ook niet naar behoren hersteld. Ik wil daarom nooit meer een gietvloer.

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:01

Ik heb ook een gegoten rubberen vloer, heb niet de indruk dat
het glad wordt als de vloer nat is.
Alleen opletten dat de naden langs de wanden goed aansluiten / dicht zijn
anders kan er vocht onder komen.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:20

Dunlopmat van Dunlop, is een rubbermat met soort van "haartjes" aan de bovenzijde, wordt onder andere in koeienstallen gebruikt. Ze verkopen het o.a. bij Titan in Jelsum, is wel prijzig maar absoluut niet glad. Kennissen van mij hebben het in hun vrachtwagen liggen.

EYSCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:55

In onze trailer hebben we de rubberen matten ( om de grond te besparen), daarover heen hebben we vlas liggen. dit glijd niet.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:05

En als je nu op zoek gaat naar rubberen matten met aan de onderkant van die bolletjes? Die hebben wij ook en die bevallen heel erg goed. Eigenlijk liggen ze dus verkeerd om, maar op deze manier zijn ze veel "ruwer". Een gietvloer kan ook glad worden als hij nat wordt.

sjnoebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:57

goedkoper linolieum erin gooien en die om de paar maanden vervangen.