Cognac kleurige laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lotttttttt

Cognac kleurige laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 09:50

Beste bokkers,

Ik wil nieuwe laarzen gaan kopen maar ik twijfel over de kleur. Ik ben helemaal verliefd <3 op deze laarzen:

http://www.ooteman.nl/media/p_full_8265 ... anLogo.jpg

Maar de eerste vraag, staat het mooi bij een zwart zadel, hoofdstel etc.?

En als ik op wedstrijd zou gaan, staat het dan wel netjes? Zou het dan willen combineren met een grijs rijjasje denk ik.

Alvast bedankt! :j

Siets

Re: Cognac kleurige laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:52

Ik was ook helemaal weg van deze kleur, maar ik vond hem in het echt tegenvallen. Ben daarom gegaan voor
de bruine variant, deze vond ik persoonlijk net wat mooier.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:56

Ik heb een kleur tegen cognac aan en ook zwart tuig. Ik heb op maat gemaakte laarzen van Lipica, scheelt een heel stuk in prijs vergeleken met de Petries.
Zou het alleen niet zo snel combineren met grijs maar dat is ieders keuze.
Zo zie ik eruit op wedstrijd:
Afbeelding

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 09:59

Dat staat erg mooi! Maar je rijjasje en cap zijn ook echt in die kleurlijn. Het zwarte tuig stoor inderdaad niet.
Wat voor kleur rijjasje zou je bij cognac kunnen dragen? Ik heb een zwarte cap, niet diep zwart maar een beetje grijzig.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:01

Weet je, als je investeert in mooie aarzen, zou ik er een bijpassende cap bij kopen, anders wordt het een bont geheel. Wat ik erg mooi vind is een blauw jasje bij bruine laarzen en cap, en dan met creme rijbroek en dekje.
Het ligt ook een beetje aan de kleur van je paard vind ik, ik ben zwart gestart met dit paard, maar nu vind ik het veel mooier!

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:06

Afbeelding

&

Afbeelding

&

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1496704

Ik heb de laarzen nu 1,5 jaar zeer tevreden over. Die van mij zijn de petrie conventrie.
Ik heb nog wel eens mijn zwarte anky laaren aan, maar die zijn een stuk stijver.
Mijn volgend paar worden donkerbruin, omdat ik dat ook heel mooi vind.
Maar ik vind cognac zeker aan te raden. Succes met je aanschaf, en tip: Koop ze zo strak mogeliijk!

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 10:06

ja daar ben ik inderdaad bang voor, dat het een onrustig geheel wordt! Maar ik heb net een gpa titium, dus een nieuwe cap is even geen optie :P
En als je nou alles rustig houd, en grijstinten en dan alleen de cognac laarzen... Anders moet ik even gaan photoshoppen om een beeld te krijgen :=

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:10

Ik heb ze bij Lipica op maat laten maken;
Afbeelding

Geen idee hoe het bij zwart staat. Mijn tuig is namelijk helemaal die kleur op het moment.
Heb een grijs wedstrijdjasje & grijze cap erbij (zie link in OS, alleen daar nog met zwart tuig)

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:16

Een vriendin van mij heeft dan die cognac laarzen van olympic en bijpassend rijbroek, jasje en cap erbij en verder zwart tuig, ik vind het wel chique staan.
En nog iemand die ik ken heeft die laarzen ook, die jij wilt en die is verder met alles zwart, staat opzich ook niet verkeerd.

Ik denk alleen dat je zelf ff moet kijken hoe ze in het echt zijn, desnoods doe je zelf een zwarte rijbroek aan etc en kijk eens hoe je t vind.. Het zal niet mis staan als je die laarzen hebt en verder in het zwart bent.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 10:17

@urbanmove: Staat mooi! Ik moet wel echt wennen met de zwart-witte wedstrijdoutfit en de cognac laarzen, bedankt voor je foto's. zo krijg ik inderdaad even een goed beeld van de laarzen in combinatie met een wedstrijdoutfit.

@PartoutZ: die zijn ook mooi!!! Misschien handiger om te doen dan petries kopen! In je onderschrift zie ik alleen een topic met zwarte laarzen, maar je rijjasje is wel precies wat ik bedoel. Ik denk dat dat wel heel mooi kan staan met cognac laarzen.

Kan het gebeuren dat de jury je verzorging minder vind door de kleur van je laarzen? Dat is ook nog iets waarvan ik denk :=

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 10:19

@fionaa: ik zal dan verder voor grijs gaan, zodat je in de wat lichtere kleurtint blijft denk ik. M'n cap neigt ook meer naar grijs dan naar zwart.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:20

Daar kan ik ook wel antwoord op geven, ben zelf jury. We mogen het cijfer van de verzorging niet verlagen omdat we de outfit niet vmooi vinden kleuren, zolang het aan de reglementen voldoet, mag het geen verschil in punten opleveren. Deze kleur is toegestaan, en je maakt er geen bont geheel van, dan is er dus weinig aan de hand.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 10:22

Dankjewel! Fijn om te horen!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:28

Owja oke sorry, daar heb ik dan denk ik overheen gelezen, sorry :)
Maar das ook wel mooi denk ik!

Je hebt nu een woord van de jury wat misschien helpt bij het maken van je keuze ! :)

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:40

Klopt, die foto's waren ook alleen even om te laten zien met watvoor jasje & cap ik erbij ga rijden :D
Ik ben benieuwd hoe het geheel eruit gaat zien, heb er namelijk nog niet mee kunnen starten.

En inderdaad, de jury mag er geen verschil in maken zolang je maar aan de regelementen voldoet.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 11:00

Ja het komt er eigenlijk op neer dat ik precies dezelfde combinatie wil maken als jij! Laat het maar even weten als je foto's hebt ;) kan ik even spieken hoe dat bij elkaar staat!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 11:02

Doe ik! :D
Wss pas ergens oktober/november.

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:33

Citaat:
@urbanmove: Staat mooi! Ik moet wel echt wennen met de zwart-witte wedstrijdoutfit en de cognac laarzen, bedankt voor je foto's. zo krijg ik inderdaad even een goed beeld van de laarzen in combinatie met een wedstrijdoutfit

De een vind het niets, de ander vind het wel mooi. Persoonlijk vind ik het mooi, ik hou niet zo van te veel "poespas" te paard en dit is net iets anders als gebruikelijk. Tevens rij ik niet veel wedstrijden en ga dus niet investeren in een bijpassende cap jasje enz. en ben tevreden over hoe het nu uitziet. Mocht het echt een probleem zijn, dan kan ik altijd mijn zwarte laarzen nog pakken ookal rijden die niet zo van als deze petries.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 15:39

Ja dat vind ik ook zo mooi, dat het anders dan gebruikelijk is! Ik ben er wel uit, ik koop lekker cognac laarzen _/-\o_ !

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:03

Ik heb vorige week Cognac petrie's besteld.
Ik heb een dik jaar met cognac lipica's rondgereden en deze zijn tot op de naad versleten : binnenkant ziet gans zwart, zool vol gaten, ritsen kapot... Nu ga ik voor een iets duurder en kwalitatiever merk en hoop er dus langer plezier van te hebben :j

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 16:06

haha dat vind ik inderdaad snel, na een jaar! Ik ga denk ik ook voor petrie...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:17

Vuyatela schreef:
Ik heb vorige week Cognac petrie's besteld.
Ik heb een dik jaar met cognac lipica's rondgereden en deze zijn tot op de naad versleten : binnenkant ziet gans zwart, zool vol gaten, ritsen kapot... Nu ga ik voor een iets duurder en kwalitatiever merk en hoop er dus langer plezier van te hebben :j

Mijn lipica's zijn nu ruim een jaar oud, worden 5-6 keer per week gebruikt en zien er nog heel goed uit, nergens ernstige slijtage of zo. Ze zijn dus niet allemaal slecht...

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:22

Afbeelding
let niet op mijn beroerde houdingenzit met hakkenoptrekken was momentopname hihi
dit zijn mijn kleur laarzen, ook van petrie.
mar ik heb wel heel bruin geheel zadel, hoofdstel jasje cap.. vind dat persoonlijk mooier.
maar let wel op dat de kleur echt verschild per verf bad. soms zijn ze wat lichter en andere keer wat donkerder.

@kleinvosje wat koste ongeveer jouw laarzen?

zoek namelijk Dressuurlaarzen in het donkerbruin met hoge dress. boog.
die beter bij mn dressuur zadel passen want deze zijn zelfde kleur als springzadel.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 18:07

Heeft iemand misschien een foto, of weet iemand misschien ergens een foto te vinden dat de petries die ik in de OP heb staan gedragen worden?

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:12

Ik zal een foto maken van mijn collega als hij ze aan heeft, hij heeft ze en ze zijn mooi!! Ik vind die lipica's echt niet mooi, sorry, petrie's zijn veel sjieker...

Ik zou persoonlijk dan ook voor een bruin jasje en cap gaan, cognac en grijs :S