Ik gebruik ossengal om vlekken uit witte kleding te halen. Heb dit ook een keer gebruikt bij een witte rijbroek die onder de smerige vlekken zat, helpt erg goed. Anders kan Vanish ook een optie zijn.
ik gebruik eigenlijk altijd vanish. gewoon schepje vanish erbij in de machine, als het echt erge vlekken zijn eerst even op de vlek spuiten (ook met vanish). mijne blijft zo eigenlijk mooi wit.
ossegal gewoon bij de supermarkt te verkrijgen en werkt als een tierelier! even insmeren en in laten trekken dan gewoon mee wassen in de machine en brandschoon!!!
Als ik dus ook maar iets met de wasmachine in combinatie met mijn witte rijbroek dan is hij altijd grijs. Met ossengal had ik een keer hele gekke vlekken gekregen. Dat van dat azijn heb ik van iemand van de ruitershop, schijnt voor het kleurbehoud te zijn.. Maarja drama Gelukkig lukt het mij tegenwoordig.
Ergste vlekken inspuiten met Ariël vlekkenspray (fantastisch spul) en dan MET voorwas (Biotex) in de wasmachine wassen op 60 graden (ook met Ariël). Ik was trouwens alle witte broeken op 60 graden. Verder de wasmachine gewoon vullen met lichtgekleurde handdoeken / washandjes e.d. En als de boek heeel erg vies is, kun je de wasmachine ook op "inweken" zetten. Succs
polly26
Geplaatst: 14-09-11 23:38
in de biotex laten weken en dan wassen werkt super
1 of 2 tabletjes sterident (voor kunstgebitten) bij het wasmiddel ingooien. Hier krijg ik altijd de vlekken mee uit de rijbroek maar ook uit m'n dekje...
Ik smeer de zwarte/vuile plekken altijd dik in met groene zeep (gewoon die uit een pot), evt. schepje waskrachtversterker erbij (Vanish / Ariel) en wasmiddel voor witte was. Hij komt altijd weer netjes wit uit de machine.
Renske_M
Geplaatst: 17-09-11 11:37
Ik krijg ook alles eruit met normaal wassen + eventueel ossengal, alleen heb ik een paar kleine grasvlekken op m'n witte rijbroek en die gaan er dus echt níet uit... Iemand daar tips voor?
ik zit zelf niet met witte rijbroeken, wel met witte blousjes van het werk. Om daar vlekken uit te halen gebruik ik meestal glansspoelmiddel. gewoon het goedkoopste merk, op de vlek smeren, even in laten trekken (in ieder geval een uurtje) daarna gewoon in de wasmachine zoals je dat anders ook zou doen. helpt ook goed tegen zweetvlekken in de witte shirtjes!
wij smeren het idd eerst in met ossengal (dit doen we met de wittehandschoenen die ik heb gebruikt, dus 2 vliegen in 1 klap) en dan wassen met 1 of 2 tabletjes sterident erin. In die was gaat trouwens alleen alles wat ik die dag heb gebruikt (witte handschoenen, plastron, bloes, wit t-shirt)
Ik gooi mijn rijbroek als deze vies is in een emmer met handwas en hier gaat een klein dopje dikke bleek bij Heb nog geen overmatig last van slijtage gehad en broek komt er altijd keurig wit uit
Plekken insmeren met groene zeep (Tricel of Driehoekzeep) daarna in de wasmachine, de meest akelige vlekken krijg je hiermee uit. Ik geloof dat de potten onder een euro zijn!
kobus123
Geplaatst: 20-09-11 10:15
Sowieso alleen met witte dingen samen wasse. En als het er niet uitgaat, biotex inderdaad!