Tussen paarden of pony's starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

belinda16

Tussen paarden of pony's starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 14:14

ik heb al zoekmachiene gebruikt..

ik verzorg nu al een tijdje een schimmel arabier.
waarmee ik wekelijks les volg soms wat minder soms wat vaker ligt ook beetje aan het weer, want wij hebben alleen een buiten bak.

nu wil ik graag wedstrijden starten, maar weet niet of ik tussen de pony's of paarden zal starten.

hij is zelf 1.55m vandaag opgemeten.

nou had ik op stal al gevraagd wat is verschil tussen paarden/ponys.
nou zou het bij de pony's minder kosten voor startkaart coupons etc zijn maar ook minder concurrentie bij de pony's.

wat zouden jullie doen en wat voor verschiil zit er nog meer tussen.

ik ben zelf 16 en in feb. 17 dus zou nog wel even tussen de pony's kunnen.

Alvast Bedankt!

Marietje_007

Re: Tussen paarden of pony's starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:19

Pony's =) Gezien hij het mag en jij ook. Je moet dan natuurlijk als je 18 bent, (je mag het jaar dat je 18 bent uitrijden bij de ponys dus bij jou is het dat je bijna 19 bent) overstappen naar de paarden. Bij de regelemnten van de KNHS kan je vinden wat je dan mag starten, vaak is dit 1 of 2 niveaus lager. Het kan dus beteken dat je net L2 bent en alsnog B moet starten bij de paarden. Dat kan een motivatie en reden zijn om meteen bij de paarden te starten. Maar gezien zijn lengte en jou leeftijd zou ik zeggen ponies. Vind namelijk zelf die periode onvergeetelijk =)!! Bovendien kan het zijn dat als hij typische poniegangen heeft bij de paarden slechter beoordeeld wordt. Vraag anders je instructie, die weet hoe die loopt.

ps vanaf 1 oktober kun je startkaart voor de helft van het geld aanvragen.

belinda16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 14:21

Marietje_007 schreef:
Pony's =) Gezien hij het mag en jij ook. Je moet dan natuurlijk als je 18 bent, (je mag het jaar dat je 18 bent uitrijden bij de ponys dus bij jou is het dat je bijna 19 bent) overstappen naar de paarden. Bij de regelemnten van de KNHS kan je vinden wat je dan mag starten, vaak is dit 1 of 2 niveaus lager. Het kan dus beteken dat je net L2 bent en alsnog B moet starten bij de paarden. Dat kan een motivatie en reden zijn om meteen bij de paarden te starten. Maar gezien zijn lengte en jou leeftijd zou ik zeggen ponies. Vind namelijk zelf die periode onvergeetelijk =)!! Bovendien kan het zijn dat als hij typische poniegangen heeft bij de paarden slechter beoordeeld wordt. Vraag anders je instructie, die weet hoe die loopt.

ps vanaf 1 oktober kun je startkaart voor de helft van het geld aanvragen.

dankje voor je tips, en ja zou had ik het nog niet bekeken. ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:59

correctie op Marietje, je mag gewoon doorstarten in dezelfde klasse als je overstapt naar de paarden, en je behoudt je winstpunten. Alleen in he Z1/2 pony's zit het iets anders elkaar.

Citaat:
d. Bij de overgang van de ponysport naar de paardensport wordt de klasse, waarin de ponycombinatie direct voorafgaand aan de overgang naar de paardensport was opgenomen, overgenomen, inclusief behaalde winst- of verliespunten.
e. Combinaties, die bij de pony’s zijn uitgekomen in de klasse Z2-dressuur en met dezelfde combinatie de overstap naar de paardensport maken, hebben de keuze tussen de klasse Z1- of Z2-dressuur, waarbij het op verzoek mogelijk is om winstpunten welke behaald zijn bij de pony’s in de klasse Z2, over te nemen in de klasse Z1 bij de paarden. Deze verzoeken dienen schriftelijk gericht te worden aan de KNHS en gaan na goedkeuring in.

Houd er rekening mee dat je pony nog officieel gemeten moet worden.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:23

Paarden.
Ik rij zelf ook een pony van 1.55 tussen de paarden, ook mijn pony van 1.43 startte ik tussen de paarden.
En ik word écht niet benadeeld.... :)
Goed gereden = goed gereden! Succes! :D

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:31

Het heeft allebei zo z'n voordelen..
Je mag nu nog bijna twee jaar tussen de pony's starten, dus dat scheelt wel weer wat geld, maar als je nu al tussen de paarden start hoef je over twee jaar niet 'over'.
Ikzelf zou persoonlijk voor de pony's kiezen, puur omdat het wat goedkoper is, en je daar nog bijna twee jaar mag starten. :)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:44

Ik denk dat pony's leuker is om mee te beginnen, leer je ook leeftijdsgenoten kennen en daarna kan je op je 18e altijd nog naar de paarden gaan. Vaak gaan leeftijdsgenoten dan ook naar de paarden en wie weet hou je er wel leuke vrienden aan over !

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:51

ponytijd is onvergetelijk. gezellig met leeftijdsgenoten rijden en lol maken.
daarnaast is het bij de ponies makkelijker om te beginnen met springen, aangezien het parcours voor e-ponies lager is als bij de paarden.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:47