Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Focussed schreef:Als je Nederlands bent mag je niet in een "buitenlandse" auto rijden (dwz auto's met een ander kenteken dan een Nederlands) op de Nederlandse wegen. Dus ik denk ook niet dat de combinatie buitenlandse auto + Nederlandse trailer mag (aangezien je geloof ik niet verzekerd bent met de Belgische auto).
petrea schreef:Focussed schreef:Als je Nederlands bent mag je niet in een "buitenlandse" auto rijden (dwz auto's met een ander kenteken dan een Nederlands) op de Nederlandse wegen. Dus ik denk ook niet dat de combinatie buitenlandse auto + Nederlandse trailer mag (aangezien je geloof ik niet verzekerd bent met de Belgische auto).
Ik denk dat die vlieger niet opgaat , simpel door het feit : huurauto`s in het buiten land op een vakantie ?
petrea schreef:@ Focuused . dan anders gesteld , ik rijd in nederland vaak genoeg met paps zijn auto , die heeft spaans kenteken . En andersom hij in mijn auto met nederlands kenteken maar dan in spanje .
petrea schreef:@ Focuused , dat is niet waar , als je langer dan 3 maanden achtereen in spanje verblijft mag je niet met nederlands kenteken rijden , ook niet als nederlands staatsburger , dat is andersom overigens hier ook zo .
Angela schreef:Het is wel toegestaan om met een auto uit je eigen land (belgie) te rijden, en een aanhanger uit een ander land (nederland) in nederland te rijden. Denk hierbij aan vrachtwagens die ook vaak de trailer (=aanhanger) wisselen per land. Je moet het hoofdvoertuig (dus de auto) mogen besturen. Je bent belgisch, en mag dus ook een belgisch kenteken rijden in NL (tenminste, als je niet in NL woont=verblijf langer als 3 maanden).
). Focussed schreef:petrea schreef:@ Focuused . dan anders gesteld , ik rijd in nederland vaak genoeg met paps zijn auto , die heeft spaans kenteken . En andersom hij in mijn auto met nederlands kenteken maar dan in spanje .
Dan zit jij fout, jij mag namelijk niet in Nederland rijden met Spaans kenteken (als Nederlands burger). Er wordt wel op gecontroleerd en er staat geloof ik wel een lelijke boete op. Al is er volgens mij wel een bepaalde regeling waarbij het wel mag maar dan moet je weer bpm en mrb betalen.
Als je vader Nederlands burger is mag hij gewoon met een NL kenteken in Spanje rijden, als hij Spaanse burger is zou het misschien ook mogen, ik ken de wetgeving van Spanje nl niet.
Hij rijdt dan met z'n BE auto met een NL trailer in NL.