welke categorie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

the_titan

welke categorie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 00:38

Ik heb vroeger op een manège een 2 jaar paardrijden gedaan. laten we zeggen een soort dressuur lessen dat we kregen.

Ik heb echter niet kunnen leren doorzitten en galopperen.

als ik het terug wil leren ben ik niet echt uit op dressuumatige kennis, mar echte ruiterkunst.

zijn er andere vormen van lesgeven of is het doorgaans altijd als het ware dressuurlessen eerst en het rijtechnische komt later?

ik ben op een moment doorgeschoven geweest naar de gevorderden, maar bvb hebben ze me nooit geleerd van hand te wisselen. ik kende dat niet eens.

zijn er lesformules die meer op rijtechiek focussen dan op kunstjes (niet degenererend bedoeld).

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 00:43

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:17

die kunstjes zoals jij het noemt zijn stuuroefeningen en die heb je nodig bij je rijtechnische gedeelte, anders wordt het zo saai om alleen rondjes te rijden :D . Het bevordert ook je zit dus het is niet geheel nutteloos.
Het ene gaat niet zonder het andere.
Vergelijk het met auto rijden, je kunt ook niet eerst leren sturen en dan pas leren schakelen, het gaat tegelijk.
Het nivo van lesgeven kan per manege erg verschillen, ga daarom eens bij meerdere maneges kijken en kies dan degene waar je wilt gaan lessen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:50

Wow, in twee jaar tijd niet geleerd door te zitten en te galopperen...dat is wel heel triest (van de manege uit he)

Geen idee waar je woont, maar ik vind de Akasha rijschool een mooi systeem. Zit in Gassel en in Afferden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:42

Je hebt geen eigen paard begrijp ik?

In welke hoek van het land zoek je wat? Ik heb wel enkele adresjes, maar het is niet zinvol als dat 100km rijden is.....

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:13

Dressuur is gewoon het rijtechnische. Dressuur is (of dit zou toch niet mogen) nooit of te nimmer gewoon 'kunstjes', maar een goed uitgevoerde dressuuroefening is altijd een combinatie van een hele hoop rijtechnische dingen. Je moet gewoon bij de basis beginnen, en dat is sturen.
Ik geef je als tip een betere manege te zoeken. De Nederlanders hier op het forum zullen je daar ongetwijfeld mee kunnen helpen.

the_titan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 17:24

Ik heb geen eigen paard. anders had ik allicht hier al meer specifiek op kunnen oefenen.

nee, het is recreatief eventueel.

in woon in belgie, nabij turnhout.