ik moet sporen kopen voor bij mijn verzorgpony. De eigenaresse zei; rechte sporen van ongeveer 2cm. Geen knopsporen. Weten jullie wat dat kan zijn? Bloksporen of zoiets?
Bedankt
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
KLfan schreef:Amira_ schreef:Vooral voor het wijken, ik kan niet goed been geven zo.
hoezo kan je dat niet want anders kies je voor simpel en word het probleem niet opgelost
eenitraM schreef:Voor soortgelijke oefeningen knup ik ook mijn sporen eraan. Jaja, van 4 cm wel te verstaan. Ik kan ook moeilijk doorkomen met mijn been, omdat ik zulke lange stelten heb.
nine1987 schreef:uhm.. meid, je bent 13.. Je kunt me niet vertellen dat een eigenaar van een paard aan een 13 jarig meisje vraagt of ze zijn/ haar paard met sporen wilt rijden??? Terwijl je dat niet eens kan??? (te lezen aan je onkunde over de verschillende soorten en hun inwerking)

Je weet helemaal niet hoe ik rij dus ik vind het niet eerlijk dat je daar nou over gaat oordelen.
nine1987 schreef:gaat nergens over.. Leer eerst fatsoenlijk rijden en been geven.. Dan leg je je been toch verder naar achteren?? wat is t porbleem??
Ik zou NOOIT een 13 jarige met sporen op mijn paard zetten.. Echt niet..

nine1987 schreef:Je weet niet eens wat rechte sporen zijn.. Dat zegt mij al genoeg.. En 2 cm, dat is groot.. Je kunt je toch eerst de moeite doen om je been gewoon goed naar achteren te leggen?
emr schreef:nine1987 schreef:gaat nergens over.. Leer eerst fatsoenlijk rijden en been geven.. Dan leg je je been toch verder naar achteren?? wat is t porbleem??
Ik zou NOOIT een 13 jarige met sporen op mijn paard zetten.. Echt niet..
God gaat weer lekker, omdat ze 13 is kan ze dus niet rijden?![]()
De eigenaresse kent het paard het beste en weet wat te doen en dat is in dit geval sporen voor een 13 jarige
Ik neem aan dat de eigenaresse wel kan zien of ze eerlijk met de sporen omgaat of niet.
Misschien is ze juist wel stiller met haar been als ze een spoortje heeft, omdat ze het paard niet onbewust met de spoor wilt prikken.