Roweentje89 schreef:Ik heb ook een 2 jarige die gewoon te sterk is. (Haflinger, op 't moment al 1.47 hoog.)
Ik los het op door veel met hem bezig te zijn. Veel grondwerk, veel met m'n stem erbij zodat hij die leert herkennen. Als ik wil dat hij stopt en hij doet dat niet zet ik hem gewoon achterwaarts, een paar meter zodat hij weet dat hij niet in mijn ruimte moet komen (lees: over me heen moet lopen).
Ik wil gaan beginnen met parelli, kijken of dat bij ons werkt. Het vooruit sturen gaat al goed en het halthouden nu ook. Je moet gewoon enorm consequent zijn en hem er niet mee weg laten komen.
Succes.
Klopt, zo doen wij het ook!
Ik heb alleen een racemonster, dus soms doet ze nog wel eens moeilijk met halthouden en blokeert ze de rem! xp
Ik heb een 6 jarige, en rij haar in, het is een Fjord van ong. 1.46 hoog volgens mij, zij kan ook heel sterk en eigenwijs zijn. Je moet zorgen dat je onder het rijden haar goed aan blijft sporen, en haar niet haar zoveel haar zin geven, consequent blijven, en dan gaat het vanzelf lukken.
Maar je paard moet ook vertrouwen in jou hebben, en je moet zorgen dat je een band ermee opbouwt.
Borstel de pony veel, en ga er bijv. mee aan het halstertouw lopen, kan soms ook werken! 
Als ze je leert kennen word ze vanzelf minder sterk! 
Succes!