Omdat het idioten zijn, daarom. Vind dat zelf zo lelijk, paarden lijken zo oenig als je dat doet. Trek het op zijn minst.. maar ga het niet recht knippen :S
Tigra_
Geplaatst: 10-09-11 23:58
Omdat ze het mooi vinden of omdat de pluk in de ogen hangt en het paard minder ziet of gevoelig is voor oogontsteking.
Tammy_
Geplaatst: 10-09-11 23:58
ligt er aan wat voor paard het was, bij een aantal rassen knippen/scheren ze de maantop af
hier criollo eigenaar, staart wordt vrij kort geknipt,manen geschoren en voorpluk zit er nog aan maar ook dit wordt vaak weggeschoren. Tis persoonlijke voorkeur en hoort bij het ras. In argentinie heeft t overigens wel betekenis hoor!
Asciugamano
Geplaatst: 12-09-11 18:21
Ik knip dat nooit en heb nooit last dat het halster of hoofdstel erin 'verstrikt' raakt. Gek eigenlijk om dat te knippen. Zit er toch niet voor niks? En 'hoort bij het ras?' Hoezo, worden sommige rassen zonder die haren geboren dan?
Wat ik me dan afvraag hé,ik hoop niemand te beledigen,maar ik vind het ZO ontzettend zonde van die mooie manen:is bij showpaarden dan geen optie om de manen te vlechten met een hengstenvlecht bijv.,dan komt een nek toch ook goed uit??
merithshadow
Geplaatst: 12-09-11 18:30
pff nou als je het bij die van mij laat zitten raak je echt helemaal de weg kwijt tussen al die manen !
Mijn paardjes hebben ook hele dikke manen en dan zit ik ook altijd in de war met waar de maantop stopt en waar de manen beginnen. Ik knip de breedte van het halster weg.
Als er manen onderliggen ligt je bit ook nooit op dezelfde hoogte, omdat je de ene keer dan snel meer of minder haren eronder hebt zitten.
3e oor van mijn shetje knip ik ook weg, anders is het echt geen doen om normaal het halster om te doen. Mijn grote merrie schoren we het altijd weg, maar ik vond dat zonde dus zodra ze van mij werd heb ik het nooit meer gedaan. ZIj heeft niet van die enorm dikke of lange manen en gaat het prima.
sflj een fjord wordt toch ook geknipt paarden worden geschoren belgen worden gekortwiekt
zoveel mensen zoveel smaken he
Asciugamano
Geplaatst: 14-09-11 11:11
connie64 schreef:
sflj een fjord wordt toch ook geknipt paarden worden geschoren belgen worden gekortwiekt
zoveel mensen zoveel smaken he
Ik weet dat dat gebeurt. Maar omdat veel mensen het doen, maakt het nog niet normaal. Waarom 'hoort' zoiets bij zo'n ras, denk je? Voor het paard hoeft het niet hoor.