Welke cap 'stinkt' niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Afwezig

Welke cap 'stinkt' niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 22:59

Je kent het vast wel, lekker aan het trainen in de zomer en dan zet je je cap af... Tja en dan verlang ik heel snel naar een douche van wegen de lucht die er in zit. :+

Nu is mijn vraag is er een cap die je makelijk kan uitwassen of die erg goed ventileerd.
Graag geen reactie's als, dan train je toch zonder of wat dan ook. Dat is voor mij geen optie ;)

Graag jullie ervaringen.

Groetjes,
Anneke

RubyRed

Re: Welke cap 'stinkt' niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:40

Ik heb een uvex-cap en veeeeeel minder snel een stinkende cap omdat ik er een minder erg zweethoofd in krijg dan in mn HH. En de voering kun je uitwassen, dus als het dan toch gaat stinken is er ook meteen een oplossing ;).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:47

Bij samshield en de nieuwe GPA caps (Carbon, Titium) kan je de voering er uit halen en wassen. Dit zijn echter hele kleine paddings.
Verder is er een speciale spray om je cap fris te houden, en kan je je cap in de wasmachine gooien. Maar persoonlijk doe ik dat niet bij mijn Charles Owen. Hihi.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:49

Ik ken het probleem... Tegenwoordig klap ik de binnenvoering van mijn cap altijd naar buiten. Scheelt ook veel. En niet in een afgesloten zak en kastje laten drogen.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:54

Ik had hier ook last van, kreeg een tip van een stalgenootje die zei leg hem gewoon in je auto of neem hem mee naar huis maar niet op stal laten..En scheelt echt enorm..

x_Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:25

Heb zelf een Horka cap en een kalvakade (ofzo) met ventilatie (beide). Stinken niet ben er blij mee. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:27

Elco schreef:
Ik had hier ook last van, kreeg een tip van een stalgenootje die zei leg hem gewoon in je auto of neem hem mee naar huis maar niet op stal laten..En scheelt echt enorm..

Klopt :j
Goed laten drogen na het rijden scheelt een heleboel :j In je zadelkast blijft je cap toch vaak klam.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:16

Ik heb ze ook altijd mee naar huis, weliswaar in een tasje met m'n handschoenen er bij... Dat is ook geen succes... := Dus niet je handschoenen in het tasje doen... :+

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:20

Ik was mijn cap eens in de 3maanden, gewoon in een kussensloop, 30 graden en draaien maar. Gaat prima, en hij ruikt erna fantastisch!! Ik doe dit wel met een wat oudere cap.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:29

een uvex cap is dan toch het meest geschikt.. veeeeel ventilatie en je kan de binnenvoering wassen :D

honne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:01

Ja de uvex, heerlijk luchtig en makkelijk te wassen

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:03

zijn veel verschillende!
uvex inderdaad, kun je de binnenvoering uithalen en wassen.
Dan heb je nog de BR Viper, BR Chinook, GPA Speed air maar daar hangt dan natuurlijk wel weer een megaprijskaartje aan hihi.

Volgens mij zijn er ook casco's die dat systeem hebben, maar kan ze zo niet vinden!
Veel succes met je zoektocht Anneke ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:05

Ik heb eeb equitheme cap en die stinkt niet :D

Afbeelding

Edit: Deze kun je ook uitwassen en kost maar 80 euries :)

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:13

Ik heb een gewone Horka Hawk, en die stink totaal niet. Die cap zit lekker luchtig. Mijn vorige cap, van HH stonk ook niet, terwijl ik soms wel wat zweette, en die cap behoorlijk zwaar aan je hoofd voelde. Die van Horka is sowieso licht, ideaal!

xx_denise_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:17

Ik heb een horka cap, en stinkt echt enorm! ik las net dat je die gewoon in de wasmachine kon stoppen in een kussensloop op 30 graden, blijft hij dan wel gewoon veilig etc.?

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:19

Hij blijft geloof ik wel veilig als je hem bij andere spullen in doet, handdoeken, rijbroeken etc. Dan bonkt het niet zo..

annelieke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:53

Ik heb de GPA speed air en mijn haar is zo goed als droog na het rijden, in tegenstelling tot de cap die ik daarvoor had! Ook kan je de voering van de GPA heel makkelijk er uit halen en wassen... een echte aanrader dus!
Wat ook een groot vorodeel is, je merkt bijna niet dat je ene cap op hebt :D

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:57

Quote uit een ander topic:

GJ9 schreef:
Ik heb een equitheme geloof ik. Speciaal luchtig model, met allemaal van die ventilatiestrepen erin (wel netjes verwerkt).

Echt zalig. Ik heb nooit meer een vies of kletsnat hoofd. Eerder moest ik altijd persé eerst mijn haar wassen voor ik ergens heen ging na de paarden, nu kan ik gewoon lekker doorlopen.

Gewoon naar ruitersport zaak gaan en het vragen. Ze verkopen ze overal, en die luchtige modellen zijn nog maar 2 jaartjes op de markt volgens mij.

Ik heb overigens 60 euro betaald, dus daar kan ik best een keer flink mee vallen en dan een nieuwe halen.

Edit: deze heb ik dus:
Afbeelding

http://pegasus-ruitersport.nl/caps/9198 ... --cap.html

Het extreem lichtgewichte en luchtige wat staat beschreven klopt helemaal. Vorig jaar was ik op KNHS instructieweek tijdens een hittegolf, en nog had ik geen nat hoofd met 2x op een dag rijden. Echt super.

En hier heb ik hem op:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7HOR3WSS.jpg Geen paddestoel cap dus, gewoon mooi aangesloten.

Dit is het topic: [RUI] Cap die "luchtiger" is

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:03

Ik heb een oerlelijke casco. Ik wist niet eens dat een cap kon stinken :? Ik laat mijn cap altijd gewoon op mijn kist liggen, en heb er nooit problemen mee.
Nogmaals, hij is lelijk, maar de pasvorm is goed voor eierkopjes, hij stinkt niet en hij was goedkoop!
GJ9 die van jou is mooi en zit idd mooi! Niet zo'n ^)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 00:06

eentje die je niet gebruikt stinkt niet :D

Violette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 00:28

ik gebruik altijd een "hoofddoekje" onder mijn cap.. Neemt het zweet op en je cap zit dan ook lekkerder.
Ik heb een GPA en die reinig ik 2 x per jaar met de stoomreiniger en gebruiik ook de GPA speed air daar kan je de voering van wassen idd.
Maar die doekjes zijn gewoon katoenen zakdoekjes die je bij de zeeman koopt en dan 1 keer dubbel doet.. zodat je een driehoek hebt.. de langste stukken knoop je onder je staart en dan je cap op..

Showjumpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:12

Ik heb ook een speed air.. eigenlijk zweet ik er nooit in. je kan trouwens ook de voeringen wassen. soms zweet je een beetje door de voering op je voorhoofd zeg maar.... maar dat is niks vergeleken bij mijn GPA Carbon.... Daar zweet ik altijd in. ;S

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:13

ik heb een HH Sirocco, zit niet echt heel warm en de voering kun je wassen :). voor foto zie profiel.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:14

Ik heb de HH Pro Leather. Ben daar erg tevreden over :j

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:19

ik heb sinds kort de HH Challenge. Erg fijne cap die niet stinkt! (tot nu toe :P) Je kunt ook de binnenkant hiervan er uit halen om te wassen! Verder is ie sowieso erg luchtig waardoor je niet zo erg gaat zweten! Ideaal!

Afbeelding