ouders 'leren' rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

ouders 'leren' rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 18:48

Mijn pa wil volgens mij wel is wat op mijn paard komen rijden, en dat lijkt mij ook heel erg leuk :)

Maar mijn pa heeft echt nog nooit op een paard gereden, en laat mijn paard nou ook niet de betrouwbaarste van de betrouwbaarste zijn. Vandaag heb ik een verstelbare cap gekocht, dat is voor mijzelf de echte voorwaarde voordat ik hem erop zet. Hij moet gewoon een cap op.

Maar hoe begin je met zoiets? Mijn pa gaat echt niet willen lessen bij een manege of iets dergelijks, en voor die stap en draf ritjes waar ik er naast ga lopen zal dat ook niet hoofdnoodzakelijk zijn.

Mijn paard is braver buiten dan in de bak, dus zal een stapritje buiten voldoen om te beginnen met de 'feeling'? Ik weet niet waar dit in gaat uitmonden, maar ik wil het zo veilig mogelijk doen.

Arabesk

Re: ouders 'leren' rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:50

Mijn paard is buiten ook braver dan in de bak, dus ben ik met mijn paps meteen naar buiten gegaan. Ik ernaast uiteraard 8-)

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:51

Misschien eerst nadat jij hebt gereden hem buiten uit laten stappen, en dan een longeertouw eraan, voor het geval dat je in moet grijpen. En dan alsvast wat basisdingetjes uit leggen over hoe hij moet zitten en de hulpen enzo. Wel lastig dat hij in de bak niet braaf is! Want anders kan je er steeds naastrennen als hij al wilt draven enzo haha.

Edit: Ik heb trouwens mn vriend ook zo leren paardrijden. Maar dan stapte we naar een veld toe. En deed ik hem daar aan de longeerlijn, en zo kon hij gewoon draven en galloperen (dus ik longeerde het paard dan eigenlijk :P). Ik weet niet hoe jou paardje dan is? Want dat paard wij hij het op leerde ging er graag vandoor in de galop vandaar dat hij niet los mocht.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 18:58

Galopperen beginnen we maar nog niet aan, mijn paard wil graag hard, en heeft gooit daarnaast heel hoog op in de galop, waardoor het in het begin en nu nog zelfs voor mij moeilijk is om goed te blijven zitten.

Ik zat eraan te denken om het aan de longeerlijn in de bak te doen, tot ik de eerste keer dat ik op hem zat weer herinnerde :+ Toen heeft ie mij eraf gemieterd aan de longeerlijn. Dus we houden het maar bij buiten rijden.

Denk dat we met stap en draf de eerste tijd al zoet zijn :) Ik kan er buiten natuurlijk ook gewoon naast rennen, dat oefenen we nu sowieso al buiten.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:05

Oow oke, ja galop zal dan wel even moeten wachten.
Het is ook goed om eerst de basis er goed in te hebben!
En in draf kan je er kleine stukjes wel naast rennen natuurlijk (tenzij je een super conditie hebt xD)
Wel leuk dat je vader gaat leren rijden trouwens!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 19:13

Ja hij vind het wel leuk volgens mij, en hij heeft er ook wel aanleg voor om met paarden om te gaan :) en misschien krijg ik mijn ma ook wel is zo ver om erop te stappen. Maar er naast laten staan, dat zal al een hele stap zijn :+

Me pa vind het sowieso een stuk leuker dan dat ie ooit gaat toegeven

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:23

Haha ja dat zijn mannen he xD
Ja och vind t wel leuk hoor..
En dan ondertussen met een bigsmile erop =P
Ik ken het!

En ja moeders.. dat ken ik ook, mijn moeder reed paard, en nu ik ongelukken heb gehad (2x mn arm gebroken) durft ze er ook ineens niet meer op. Terwijl ik gwn nog rijd