[PG] Princess, roan merrie, v. 1988

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mailow

[PG] Princess, roan merrie, v. 1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 13:57

Na even aarzelen, toch maar besloten een zoektopic te openen. Het verhaal wat er namelijk achter deze pony zit, klopte gewoon voor geen meter en ik zou er echt alles voor doen om te weten te komen wat er nou daadwerkelijk gebeurt is. Altijd gedacht dat ze dood was, maar ergens klopte het verhaal niet en ik ben zo benieuwd of iemand misschien kan bevestigen dat ze daadwerkelijk nog in leven is.

Ik heb deze pony een jaar verzorgd en gereden in 2008 - 2009 . Op een dag was ze weg samen met nog een andere pony, niemand vertelde ons waarheen. Ze waren naar de slacht gebracht werd gezegd, maar even later kwamen ze hierop terug en zeiden ze verkocht waren aan een handelaar. Twee jaar lang ervan uit gegaan dat ze dood was, maar het zat me toch niet lekker. Het verhaal klopte gewoon niet. De oude eigenaren willen me niet meer informatie geven, dus vandaar dat ik het hier probeer.

Naam: Princess (werd uitgesproken als Prinses)
Geslacht: Merrie
Geboortejaar: waarschijnlijk 1988
Stokmaat: 1.35/1.40m
Kleur: Vosroan
Stamboek: Onbekend
Aftekeningen: Een grote kol die overloopt in een smalle bles, géén aftekeningen op haar benen.
Kenmerken: Onderlip is voor het grootste gedeelte roze, in haar rechter-neusgat zit een scheur en aan haar hoeven kun je duidelijk zien dat ze meerdere malen hoefbevangen is geweest.

Princess was altijd een heel aanhankelijke pony. Echt een schat van een dier. Alleen met rijden was ze heel gevoelig en rende ze het liefst onder je vandaan.

Hier kun je duidelijk de aftekening op haar hoofd zien en als je goed kijkt de scheur in haar neusgat:
Afbeelding

Hier kun je duidelijk haar kleur en bouw zien, en als je goed kijkt ook wat ik bedoel met haar hoeven:
Afbeelding

Tenslotte nog een foto van haar kleur in de winter (dan was ze veel roder):
Afbeelding

Ook misschien handig, samen met Christo, de pony waarmee ze is weggebracht:
Afbeelding

Voordat ze wegging stond Princess bij Didam (Gelderland)

Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen..

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 12:55

Niemand die mij meer kan vertellen? :n

Mioux

Re: [PG] Princess, roan merrie, v. 1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:01

is het een snelle merrie in galop die heel weinig bonkt?

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 08:33

Mioux schreef:
is het een snelle merrie in galop die heel weinig bonkt?

Ik ben langere tijd niet op bokt geweest, maar dit klopt inderdaad. :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:48

Hey dankje voor reageren ! Heb je misschien meer foto's ? Mag eventueel ook via pb ! Ze doet me erg aan de oude manage pony denken van vroeger !

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 17:45

Ben pas naar een pony wezen kijken via MP , die hier sprekend op leek. Zij wisten er ook weinig van , waarschijnlijk ook bij een handelaar gekocht. Leeftijd klopt , en hoogte ongeveer ook, ze was alleen wat roder van kleur, maar dat kan natuurlijk veranderen bij een roan van tijd tot tijd.

In Gemert stond ze, ze was voor mijn doel ( beginners ) te snel, erg braaf maar heeeel erg voorwaarts,

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:36

ik hoop dat ze toch nog boven komt drijven
zodat er duidlelijkheid komt

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 14:01

CM_ schreef:
Ben pas naar een pony wezen kijken via MP , die hier sprekend op leek. Zij wisten er ook weinig van , waarschijnlijk ook bij een handelaar gekocht. Leeftijd klopt , en hoogte ongeveer ook, ze was alleen wat roder van kleur, maar dat kan natuurlijk veranderen bij een roan van tijd tot tijd.

In Gemert stond ze, ze was voor mijn doel ( beginners ) te snel, erg braaf maar heeeel erg voorwaarts,

Sorry voor mijn late reactie, maar heb je eventueel nog wat meer informatie? Ik zou degene die de pony te koop had staan best eens willen contacteren.
Als ik haar namelijk ergens tegen zou komen op marktplaats of dergelijke, zou ik haar direct op komen halen. :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 07:46

Nee helaas, is alweer een tijdje terug dus zal al weer verkocht zijn.