ervaringen met het hit air vest?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

ervaringen met het hit air vest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 12:30

Wat zijn jullie ervaringen met het hit air vest?
Dat nieuwe vest dat zich opblaast als je van je paard valt.
Is het makelijk om het patroon te verwisselen? en aan het zadel vast te maken?
En zitten er nog nadelen aan?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:34

Aan het zadel vastmaken? Lijkt me levensgevaarlijk. Stel je blijft hangen achter een tak. Of je paard bokt je eraf. Blijf je met dat vest aan de zadel hangen. Brrrrr :=

caroline_max

Re: ervaringen met het hit air vest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:36

@hestejentje; Dan gaat ie wel los hoor. Hier goede ervaringen, al ben ik nog niet gevallen gelukkig. Het zit fijne r dan een 'standaard' bodyprotector vindt ik. Vastmaken aan het zadel is heeel simpel, gewoon vastklikken :D

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:39

Ik vind het een heerlijk vest.

Als je valt gaat het klipje heel makkelijk open dus blijven hangen gebeurd niet.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:40

ik heb hier laats iets over gehoord maar ken hetverder niet , maar heeft iemand een foto ? ben wel benieuwd! :)

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 12:50

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:53

TanteSabien schreef:

Als je valt gaat het klipje heel makkelijk open dus blijven hangen gebeurd niet.

Het klipje gaat niet open als je valt, maar blijft aan je zadel hangen. De patroon wordt geactiveerd doordat er een kogellager uit je vest wordt getrokken.
@TS: ik heb het vest nu 1 jaar en ben er een paar weken geleden mee gevallen. Ik heb het gekocht omdat ik altijd als ik val nogal knullig terecht kom/kwam met blessures tot gevolg. Nu ben ik dan buiten gevallen en had alleen een schrammetje op mijn arm. Het vervangen van het patroon vond ik - onhandig als ik ben - niet moeilijk. Er staat een duidelijk filmpje op de site: http://www.hit-air.info/
Ik heb overigens het signaalkleurige vest gekocht, dan val je buiten ook goed op. Ik vind het een echte aanrader, kopen zou ik zeggen.

Edit: mocht je per ongeluk bij het afstappen je vest niet los klikken, dan blaast het niet op gelukkig.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 12:58

waar hebben jullie hem gekocht?

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 13:17

haffiefreak schreef:
waar hebben jullie hem gekocht?

Ik ben naar de dealer zelf gegaan, omdat ik het nogal riskant vond om het vest via internet te bestellen qua maat. Ik had een afspraak gemaakt en werd super vriendelijk ontvangen. Hij heeft mij ook nog zijn prachtige paarden laten zien, heel mooi. Volgens mij heb ik op zijn pc het vest betaald, want bij bestellen op internet moet je dat natuurlijk ook vantevoren.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 13:22

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 13:36

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:45

ElanII schreef:
TanteSabien schreef:

Het klipje gaat niet open als je valt, maar blijft aan je zadel hangen. De patroon wordt geactiveerd doordat er een kogellager uit je vest wordt getrokken.
@TS: ik heb het vest nu 1 jaar en ben er een paar weken geleden mee gevallen. Ik heb het gekocht omdat ik altijd als ik val nogal knullig terecht kom/kwam met blessures tot gevolg. Nu ben ik dan buiten gevallen en had alleen een schrammetje op mijn arm. Het vervangen van het patroon vond ik - onhandig als ik ben - niet moeilijk. Er staat een duidelijk filmpje op de site: http://www.hit-air.info/
Ik heb overigens het signaalkleurige vest gekocht, dan val je buiten ook goed op. Ik vind het een echte aanrader, kopen zou ik zeggen.

Edit: mocht je per ongeluk bij het afstappen je vest niet los klikken, dan blaast het niet op gelukkig.

Je snapt wat ik bedoel ;)

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:51

Wat een uitvinding! Nog nooit eerder van gehoord :)
Lijkt me inderdaad een stuk comfortabeler zitten dan zo'n harde bodyprotector!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:40

Ziet er best comfortabel uit!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:44

Heb er vroeger wel is mee gereden, lekker ding is het!
Maar altijd afstappen zonder los te maken, gelukkig gaat ie dan idd niet af :P

Heb wel eens meegemaakt dat er een jochie van z'n pony afvloog, ging het vest pas af toen hij al lang en breed op de grond lag..

zazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:23

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 20:21

zazu schreef:
Blijkbaar een nieuwe air bodyprotector:

http://www.bodyprotector-air.nl/index.html

is wel iets goedkoper dan het hit-air vest, maar ik weet niet of het ook goed is.
heeft iemand hier ervaring mee?

Volgens mij moet je met deze al gevuld op het paard stappen.

zazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:53

Wat ik gelezen heb is dat je er zowel gevuld op het paard mee kan stappen (je kan het met de mond opblazen) en dat je er gewoon met een co2 patroon op kan stappen en dat het dan af gaat als je valt via het veiligheidskoord. Dit vest zou opgeblazen blijven en niet vanzelf terug leeg lopen. Maar ik kan nergens vinden in hoeveel tijd dat het opblaast.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:56

Lijkt mij ook een super oplossing maar volgens mij zijn die patronen (en het vest) wel erg prijzig of valt dat mee?
Wil volgend jaar SGW gaan rijden en daarvoor zou het wel ideaal zijn

zazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:20

Ik heb op de site gekeken en de het vest zou 269 euro kosten en ik dacht de patronen rond de 17 euro.
Is in ieder geval goedkoper dan de andere bestaande airbag vesten. Maar ik zou eerst toch wat reacties van gebruikers willen horen.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:29

Hmm dat is inderdaad nog te doen. How's Racesafe is niet veel goedkoper

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:39

Ik heb de mijne al een jaar of 2, ettelijke malen afgestapt zonder los klikken! Hihihi ben BLONT! Maar dan haar ie idd niet af. Hij zit als een bodywarmer, merk je dus weinig van. Een paar maanden geleden werdt ik bij een op hol rondje tussen paard en muur geplet en hij ging maar mooi af! Ik blij, mijn mannetje blij. Nu zitten er wel een paar verfstrepen op die er in de was niet meer uitgingen. (oorlogsmarkering). Ik was mijn patroonvervangset kwijt, na een belletje had ik van de dealer een dag later al gratis een nieuwe set! Helemaal super. Het weer instoppen van de luchtkussens is even goed kijken en friemelen. Als ze erin zitten is het heel logisch maar je moet niet net als ik moeite hebben met rechts en links.dus wederom ik ben BLONT.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:45

jessie, ze vervangen niet een bodyprotector, je bent verplicht met beide te rijden. Ik heb een Hit air gebruikt, en heb nu een point 2 air jacket. De Point 2 is in draagcomfort en gebruikersgemak veel prettiger, de hit air is wat 'lomper'. Ik ben er 1 keer mee gevallen, en hij heeft toen keurig gedaan wat de bedoeling was :D

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:47

Ow had wel verwacht dat ze de BP echt zouden vervangen! Niet goed gelezen dus.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:52

Ik heb ook een Hit-air en ik vind hem prima zitten en ik stap ook regelmatig af terwijl hij nog vastzit nog niets gebeurd.