Rijlaarzen voor schoenmaat 34/35 met gewone volwassenkuit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anoniempje1

Rijlaarzen voor schoenmaat 34/35 met gewone volwassenkuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 20:07

Hallo ik had een vraagje of eigenlijk een probleem....
Ik ben nogal klein (1.55m) en in verhouding heb ik ook nog eens korte benen.... Vervolgens heb ik schoenmaat 34/35. Het enige normale is mijn kuitmaat (37 cm) maar mijn schachtmaat zou echt in de kindermaten vallen (rond de 35 cm). Op maat laten maken vind ik gewoon echt te duur. Mijn max. is dan ook 150 euro. Rubberen laarzen heb ik, maar dit ben ik gewoon een beetje beu en wil eens wat beters... Er zijn vast wel meer mensen met dit soort probleem als ik..... Mijn voorkeur gaat naar de synthetische rijlaars met veter. Toen ik dacht dat ik dé rijlaars had gevonden van Saxon las ik er alleen maar slechte ervaringen over dus dat gaat hem niet worden. Ik heb al geïnformeerd bij de ruitersportzaak en die zegt dat maatwerk de enige oplossing is, maar dat vind ik te ver gaan (te duur).
Ik hoop dat er meerdere mensen zijn met hetzelfde probleem als ik....

Marie111

Re: Rijlaarzen voor schoenmaat 34/35 met gewone volwassenkuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:20

Moeten het persé laarzen zijn? Misschien kun je beter slagen met jodhpurs en chaps?

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 22:42

Ja, want ik vind chaps gewoon niet lekker zitten, en is hetzelfde probleem.... Want dan zijn ze weer te hoog ;)

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:52

voor 200 kan je ze bij lipica op maat laten maken volgensmij! (tijd terug, moet je even na kijken of dat nog klopt)

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:13

anoniempje1 schreef:
Ja, want ik vind chaps gewoon niet lekker zitten, en is hetzelfde probleem.... Want dan zijn ze weer te hoog ;)

ik heb van petrie gaithers... kuit 36 (zit elastiek in dus rekt ietsje mee) en ben 1m59 en heb ook korte onderbenen dus ik denk dat het van petrie wel moet lukken!!

verder heb ik mazzel gehad dat ik ergens een paar petries vandaan heb die ik wel pas!! maar als je persee wat luxer wil zou ik toch op maat maken bij lipica overwegen... (kan geheel naar eigen wens!) moet je wel wat meer bijleggen maar als je uitgegroeid bend qua voet en kuit en lengte dan zou ik dat beetje extra bijleggen dat je gewoon maatlaarzen hebt die je gewoon passen!! je kunt wel iets proberen wat het net niet is misschien maar dan ga je misschien spijt van je keuze krijgen... prijzen komen overeen met een redelijk standaard petrielaars...
Laatst bijgewerkt door Champie_Me op 09-09-11 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:15

Mijn trainingslaars zijn van Harry's Horse, zitten erg lekker. En ik ben nogal klein (1,60 korte pootjes en heel smal) Weet alleen dat ze een voordelige laars zijn van Leder like a look..

Miss de 'kinder' laars van Divoza wel iets ? (kan ik voor je opzoeken) Vallen goed kwa omvang en niet heel erg hoog!

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 20:00

Als je daar een link van kunt sturen, graag!