Zoals de titel al zegt hoe trainen jullie je all round paard en met name met welk zadel?
Ik heb namelijk een super leuk paard, en heb afgelopen zomer een super fijn stubben dressuur zadel gekocht omdat ik echt niet meer fijn op mijn JC vzh. zadel kon zitten. Ik neig nu steeds meer om geen tot weinig dressuur wedstrijden te gaan rijden maar uiterraad hier wel het meeste op zal gaan trainen. Nu ik mijn dressuur zadel heb en daar steeds af kom zonder pijn en schuurranden e.d. Ik heb 1x in de week springles en gebruik dan mijn vzh. zadel voor en ook tijdens springwedstrijden gebruik ik deze. Nou kan je vertellen dat het niet fijn is. Zit nu te neigen om mijn dressuur zadel weer te verkopen en daarvoor een springzadel weer te kopen omdat ik geen geld voor over heb en het onzin vind om er een 3e zadel bij te kopen
maar eigenlijk rijd ik ca. 4 a 5x per week dressuur met hem en 1 a 2 x springen. Dus wat te doen, kun je ook goed dressuurrijden met een springzadel? Heb nl. helemaal geen ervaring met springzadels. Mijn JC verkopen is een optie, maar omdat deze 4 jaar oud is en paar kleine krasjes heeft ben ik bang dat ik er geen € 300,- meer voor vang en daarvoor kan ik geen fijn springzadel kopen. Als ik mijn dressuurzadel zou verkopen brengt deze nog iets van € 950,- op (divoza taxatie) van deze bedragen samen zou ik natuurlijk een leuk springsetje kunnen kopen.
Moraal van het verhaal: dressuur trainen en af en toe en dressuur wedstrijdje doen met een springzadel mogelijk of not done? en gewoon verder gaan met wat ik heb ook prima opzich maar ik baal behoorlijk van mijn vzh zadel zo
Met welke zadels trainen jullie je springpaarden?

Aangezien ik het belangrijk vind hem alles zo veelzijdig mogelijk aan te bieden. Heb dus een vzh erbij gekocht, voor de buitenritten, sprongetjes, en de eerste keren thuis (alleen) trainen. Dagen dat ik echt aan de dressuur wil werken gaat dus het dressuurzadel op.