trailerangst bij de mens!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tutlola

trailerangst bij de mens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 09:53

Een tijdje terug heb ik met een brandende trailer op de A2 gestaan. Achteraf bleek er een kabel doorgebrand te zijn. Ik heb op tijd de pony (van een vriendinnetje van mijn dochter) er uit kunnen halen. De trailer was van het vriendinnetje.
Daarvoor had ik net een afschuwelijk verhaal gehoord van onze DA, over een paard dat door de bodem van de trailer was gegaan onder het rijden. Met als gevolg paard af moet laten maken.
En nu merk ik steeds weer aan mijzelf dat ik zo langzamerhand een trailerangst aan het ontwikkelen ben bij mijzelf... met als gevolg dat de paarden die ik laad deze angst voelen tijdens het laden.
Het moet tussen mijn oren uit, i know, maar hoe? tips zijn welkom!

Maeve

Re: trailerangst bij de mens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:57

Hmm... ik denk check, check, dubbelcheck... al was het maar voor jezelf! Er zijn altijd dingen die je niet kunt voorkomen, maar ik heb bijv. over het bodemverhaal eens een artikel gelezen, dat er veel trailers rondrijden met een verrotte bodem... Er bestaat wel zoiets als een trailerkeuring toch?
Ik vind het ook eng hoor, en dan rijd ik er zelf nog niet eens mee...

Skyka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:00

Ik ben bij de keuring van de trailer gebleven. Daardoor kon ik zelf onder de trailer en zien/voelen/horen dat de bodem nog goed was. Dit is voor mij een hele geruststelling geweest. Misschien dat jij die mogelijkheid ook hebt. Dan heb je dat deel al ondervangen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:01

Ik heb het ook. Ik haal me vanalles in mijn hoofd. Moet wel zeggen dat het helpt sinds ik alles zelf doe. Zelf inladen, zelf de trailer rijden. Lijkt wel als ik meer controle heb, dat ik het allemaal wat meer vertrouw.

TS: ik heb even getemd, je topic staat nu bij forumzaken, en daar hoort 'ie niet.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:02

Je topic staat op het verkeerde forum, heb al een TeM gestuurd ;) .

Het enige wat je kan doen, is regelmatig je trailer (laten) kontroleren en nog eens grondig nakijken voordat je gaat laden.
Een kabelbrand kan je als leek waarschijnlijk niet voorkomen, een paard wat door de trailerbodem zakt, in principe wél!! (Uitzonderingen zal je altijd wel hebben.)
Goed kijken of je het noodremkabeltje ook om de trekhaak hebt zitten, zodat de trailer niet ineens los kan schieten.
Rijden met een trailer brengt helaas altijd risico´s met zich mee en die kan je niet allemaal vermijden, maar ik denk dat als je datgene gekontroleerd hebt waar je wel ongelukken mee kan verhinderen, je al een heel eind op weg bent :) .

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:02

poeh dat is niet niks zeg....

probeer zoveel mogelijk risico's uit te sluiten... zo wordt onze trailer bijvoorbeeld ieder jaar nagekeken en gekeurd door een erkend bedrijf... verder controleren zowel mijn vriend en ik alles goed bij het aankoppelen en na het laden/voor het vertrekken....

bij ons is ooit de trailer achter de auto uitgevallen.... gelukkig reden we heel rustig en bleef mijn paard (1.76 m) doodstil staan... vriend en ik hebben toen met z'n tweeën de trailer weer op de trekhaak getild....
maar toen heb ik ook een tijdje achterstevoren in de auto gezeten hoor.... dus het is heel normaal dat je nu ff schrik hebt ;)

tutlola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 10:15

goede tip om bij het keuren te blijven, dat geeft al wat rust.

ben blij te horen dat ik niet alleen zo'n controle uitvoer voordat ik vertrek met de trailer. ik zie mijn buurman altijd met een schuin oog naar mijn capriolen kijken...

tutlola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 10:35

nu ben ik totaal geen technisch wonder, en goed doorlezen voordat ik iets doe, is ook al niet mijn sterkste kant.... hoe moet ik dit oplossen dat ik onder het verkeerde topic sta? moet even wennen aan de 'Bokttaal"..

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:51

Volgens mij doet een Mod dat zometeen voor je :-)
Hihi, kun je die buurman niet gebruiken bij je controles? Als 'ie toch al staat te kijken... :o

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:18

FZ -> TAO :)

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:24

Dit herken ik!!! Ik ben super bang, het paard is zelfverzekerd is met een pink te laden en gedraagt zich keurig. Ikzelf durf niet eens in de buurt te zijn of rijden van de trailer zo bang ben ik dat ie eruit valt, door de bodem gaat aangereden wordt trailer schiet los auto klapt er achter op, en ga zo maar door.., en ieder berichtje hier op bokt met trailer ongelukken bevestigen mijn gevoel. Het idiote is dus dat het de omgekeerde wereld is, paard stapt er fluitend in, en ik heb knikkende knieen. Echt heel vervelend. andere moeten met hem rijden want ik durf niet, en waar het nou vandaan komt?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 00:59

leoenpat schreef:
en ieder berichtje hier op bokt met trailer ongelukken bevestigen mijn gevoel.

Een beetje hetzelfde als mensen die bang zijn voor het neerstorten van vliegtuigen; zullen we eens ieder trailerritje die we hier allemaal maken opschrijven? Iedere rit die goed "afloopt"? Dan zie je hoe vaak een ongeluk voorkomt ;)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:43

Je kunt niet meer doen dan zorgen dat de spullen (auto en trailer) die gebruikt worden in orde zijn, daarbij een ervaren chauffeur die rijd zoals verwacht mag worden met een paard in de trailer.
Ik weet het dan nog kan er iets verkeerd gaan maar ik denk dat je al wel een aantal zaken verminderd hebt.

Silviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:35

Ik heb dit ook, waarschijnlijk gaat dit pas over als we een nieuwe trailer zouden kunnen betalen of iedere x er 1 kunnen huren (waar ik van weet dat het bedrijf ze goed onderhoudt).... ik hoop ook dat ik er over heen kom, trailerkeuring zou idd een optie zijn.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:00

tutlola schreef:
Een tijdje terug heb ik met een brandende trailer op de A2 gestaan. Achteraf bleek er een kabel doorgebrand te zijn. Ik heb op tijd de pony (van een vriendinnetje van mijn dochter) er uit kunnen halen. De trailer was van het vriendinnetje.
Daarvoor had ik net een afschuwelijk verhaal gehoord van onze DA, over een paard dat door de bodem van de trailer was gegaan onder het rijden. Met als gevolg paard af moet laten maken.
En nu merk ik steeds weer aan mijzelf dat ik zo langzamerhand een trailerangst aan het ontwikkelen ben bij mijzelf... met als gevolg dat de paarden die ik laad deze angst voelen tijdens het laden.
Het moet tussen mijn oren uit, i know, maar hoe? tips zijn welkom!

Oohh heel herkenbaar, ik vind trailer rijden enger dan mijn paard. Gelukkig ben ik met laden inmiddels zover dat het niet overslaat op mn paard, maar zodra er daadwerkelijk gereden gaat worden, kruip ik het liefst onder een steen...vreselijk...