Mountain Horse laars binnen half jaar kapot, geen garantie?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Mountain Horse laars binnen half jaar kapot, geen garantie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 16:13

Heb begin dit jaar een paar Mountain Horse Ridge High Riders aangeschaft.
Adviesprijs voor deze laarzen is €345,-.

Ik rij 1 paard, heb een paar fijne stallaarzen, dus trek deze laarzen echt aan om op te stappen, en na het rijden meteen weer uit, en worden netjes met de bijgeleverde spanners weggezet.
Netjes onderhouden, zien er nog goed uit.

Nu is op de naad van leer/elastiek het stiksel los aan het laten.
Contact opgenomen met de leverancier, zij heeft de klacht met de foto doorgestuurd.
Krijg ik terug dat dit niet onder de garantie valt :(

Afbeelding

Dit is toch niet normaal voor een paar laarzen in die prijsklasse?
Iemand meer ervaring mee?
Tips wat te doen met deze laarzen?

Of wie ik van Mountain Horse kan bereiken om mijn frustratie even te vertellen? :(

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:18

Ik heb ook mountain Horse laarzen gehad en wist dat de rits vaak problemen veroorzaakte.
Mij is in de winkel al verteld dat zodra dit zou gebeuren, wordt dit gerepareerd. Ik geloof tot 2 jaar na aankoop.

Overigens nooit voorgekomen en ondertussen verkocht.

Ik zou Mountain Horse rechtstreeks benaderen
http://www.mountainhorse.se/

Ik zou wel even duidelijkere foto's maken. Hierop zie je nauwelijks iets

Roadrunner01

Re: Mountain Horse laars binnen half jaar kapot, geen garantie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:36

als niet onder gerantie valt zou kunnen kijken bij schoenmaker of ze het op kunnen los voor je sucses

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:59

Typisch... is de draad echt doorgesleten of heeft het stiksel losgelaten? Je zou ze gewoon naar de schoenmaker kunnen brengen om te laten stikken, maar het zou voor mij echt een principekwestie zijn om het onder de garantie gemaakt te krijgen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 16:16

Tessebes schreef:
Typisch... is de draad echt doorgesleten of heeft het stiksel losgelaten? Je zou ze gewoon naar de schoenmaker kunnen brengen om te laten stikken, maar het zou voor mij echt een principekwestie zijn om het onder de garantie gemaakt te krijgen.

Precies, ik kan het voor een paar euro laten stikken bij een plaatselijke schoenmaker maar het feit dat dit na 6 maanden gebeurd, bij laarzen in deze prijsklasse, en dan zeggen dat het niet onder de garantie valt :(
Heb op mijn zeer verontwaardigde mail het antwoord gekregen dat het niet onder garantie valt omdat er elastiek in de laars zit en problemen met het elastiek komen bijna altijd voor omdat de laars niet goed om het been past.
Vind zelf de pasvorm goed en dat dit een stikfout is.

Met als excuus reden "Wanneer er een fout in de laars zit, zal dat in een hele seizoensserie voorkomen. Mountain Horse geeft geen garantie op problemen met de elastiek in een laars"
:+

De leverancier waar ik ze gekocht heb wil uit coulance 15% korting geven op een aankoop van laarzen, alsof ik doodleuk weer nieuwe laarzen ga kopen 8)7
In iedergavel nooit meer Mountain Horse.. dat weet ik wel :(

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:01

Je mag van een laars verwachten dat hij is afgestemd op de doeleinden waarvoor hij gebruikt dient te worden. Volgens het wetboek moeten zij jouw laars repareren of je laarzen vervangen. Inderdaad tot 2 jaar na je aankoop. Het enige jammere is, dat als zij zeggen dat ze hier niet toe verplicht zijn, je naar de rechter zult moeten om alsnog je recht te verkrijgen en dan ben ik veel meer geld kwijt. Maar misschien met een brief met enige jurische onderbouwing erin komen ze alsnog over de brug.