Veiligheid op straat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

princesissi

Veiligheid op straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 18:13

Hallo bokkertjes.

Ik weet niet of dit onderwerp hier goed staat, maar ik doe gewoon een gok. :+

De avonden worden nu sneller donkerder en het wordt weer kouder en zo, je weet hoe dat gaat.
En nu vroeg ik me af, waar haal ik verlichting vandaan voor me paard? Ik zoek bandages met
reflectie tape erop. Bestaan die, en zo ja waar kan ik ze vinden?
Want ik moet met me pony een heel eind in het donker lopen, naar de bak.
En nu wil ik van top tot teen helemaal verlicht zijn met toeters en bellen en lichtjes enzo.

Iemand een idee? :D ( of hoe kan ik het zelf maken, mag natuurlijk ook )

Lieefs.

Angela

Re: Veiligheid op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:17

Via de paardendrogist, en via agradi is een hoop te vinden.

Verder gewoon een veiligheidsvestje aan bij jezelf.

Ik zou wel oppassen met lampjes die op de weg schijnen, daar kan je paard van schrikken. Gewoon een hema fietslampje op batterijen voor de zichtbaarheid zijn natuurlijk wel fijn.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:48

http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... reflectie/ hier staat ook het e.a. op! :)

Vind zo'n reflectie-rij-deken ook ideaal en zeker aan te raden! Die bedekt toch wel een heel groot deel van het paard ook, en auto's kunnen dan beter inschatten ook waar het paard begint en ophoud. Desnoods ook nog even over de neusriem / bakstukken van het hoofdstel zo'n reflectieband rollen!! ;) Reflectie bandages zijn er ook te vinden...

Daarbij vind ik lichtjes aan de beugels ook altijd wel slim (toch ook een uitstekend deel). En neem evt. zo'n felgekleurde zweep mee! :j

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:52

of een zweep met reflectiebanen!! :D,, valt in het donker toch beter op dan een fel roze ofzo:P

Shyso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:35

Ik heb reflectie dingen om de benen van me paard... Een borsttuig... Een veiligheids vest 2x knipperlampjes aan mijn beide benen.... En soms ook een kinpper fiets lampje.. Aan de frontriem van me paard.... We worden ook wel kerstboom genoemd :+

Shyso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:38

Oh en in de winter hebben we een reflectie uitrij deken!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:41

KOMTIEEE :P

Ha ik heb:
- een lichtvest aan (zo'n rode V zie je dan voor en achter..)
- een reflecterende uitrijddekens
- 4 reflecterende bandages (gewoon van die been dingen met klitteband)
- 1 grote koplamP (zo'n mijnwerkerslamp)
- maal om mijn linker been een rood lichtgevende band.

Ik hoop dat ze me dan zien..

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 13:46

Shyso schreef:
Ik heb reflectie dingen om de benen van me paard... Een borsttuig... Een veiligheids vest 2x knipperlampjes aan mijn beide benen.... En soms ook een kinpper fiets lampje.. Aan de frontriem van me paard.... We worden ook wel kerstboom genoemd :+

Kijk, dat moet ik nou ook hebben! ;D

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:53

Hier nog een ufo:

zelf: een hestje met knipperende lampjes voor en achter, om beide enkels reflectiebandjes met lampjes.
paard: refelctie uitrijdeken, staarthoes met lampjes, band om zn hals met een 'koplamp' voorop, reflecterende frontriem, reflecterende teugelhoezen, reflecterende springschoenen en om alle 4 de benen been bescherming met kleine rode lampjes (niet knipperend)

We moeten regelmatig over onverlichte wegen waar zowel fietsers als auto's rijden. Ik heb mijn spullen overal vandaan gesprokkeld van ruitersportzaak tot fietsenwinkel (vestje en losse lampjes)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 14:01

Ik ben ook vrij zichtbaar :D

Ikzelf heb een hesje aan, lampje op mn hoofd, fluostrips rond mijn armen en een klein lampje.

Paard heeft fluobandages rond de benen en aan het borsttuig ook reflectors, en haar bling bling frontriem valt ook wel heel erg op als er licht op schijnt ;) als het kouder word heeft ze ook uitrijdeken met reflectiestrepen aan.

Heb alles van de ruitersportzaken als van de fietsenwinkel, zoals hier boven ook al eens gezegd is geweest

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 19:43

Nou ik heb dit weekend allemaal lichtjes en dingetjes gekocht. En over een paar weken wanneer het donker is.. Ga ik als een kerstboom over straat! Haha, ben benieuwd hoe ik eruit ga zien.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:46

foto foto!! :-D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:59

Bedenk je dat die reflectoren pas ontzettend laat te zien zijn, probeer dus zelf ook licht te geven!

sannehelena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 17:07

Dit hebben wij
- Reflecterende polsbandjes
- Reflecterende uitstapdeken
- Lampjes ( voor aan mijn enkels )
- Veiligheidsvest

Dat was het volgens mij, misschien dat we ook wel meer hebben, kan het zo even niet bedenken! xD