Nu wassen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hygge

Nu wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 17:24

kan mijn verzorgpony nu nog gewassen worden? een shet met dikke vacht.

Irma_Maandag

Re: Nu wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 17:26

Dat hangt er vanaf: kun je em binnen (tochtvrij) onder een fleecedekentje laten drogen? dan kan het wel, anders zou ik het houden bij het wassen van de benen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 17:36

Ik zou liever even wachten tot er weer een paar dagen zon is... je beschadigd met het wassen de vetlaag, en dus kunnen ze het sneller koud krijgen. Met dit weer niet echt wenselijk. Als het zonnig is, is het geen probleem en kun je prima wassen :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:47

Inderdaad, wat Angela zegt, nu wassen is niet zo heel verstandig als de shet daarna weer naar buiten moet. Je maakt de vacht minder waterafstotend door te gaan wassen.

Waarom wil je wassen? Als er een medische reden voor is (bijv. schimmel of schurft) is het iets anders, maar dan moet je na het wassen wel maatregelen treffen om te voorkomen dat de pony het koud krijgt alsie weer buiten in de regen staat.

Shyso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:13

Ik zou wachten tot het weekend! Dan word het warmer... Of is dat geen optie?!?

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:15

Zaterdag wordt het drukkend warm, dan zou ik het wel 's morgens of 's avonds doen :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:51

Wassen kun je het hele jaar doen, mits je dus wel maatregelen treft, met alleen koud water zou ik het niet doen. :n

De mijne staat in een grote (erg open) buitenstal.. We hebben warm water (thermostaat kraan) op de wasplaats (die overigens binnen, tochtvrij is). Mocht ik de mijne toch moeten wassen van het winter dan zou ik hem dus op de wasplaats zetten, wassen met lauw/warm water, zorgen dat alle deuren dicht zijn. En hem heel goed droog wrijven na het wassen, vervolgens nog goed laten drogen (evt. met een goede fleece/ wollen deken), en als die echt droog is weer op stal met z'n winterdeken wat die dat moment op heeft. :j

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:00

Buiten, nee ik zou het niet doen, het waait, en als ze een dikke vacht hebben die nat is en het waaid kunnen ze ziek worden, wat dacht je van binnen in een tochtvrije poetsplaats en daarna lekker een dekentje erop? ;) Oja, afspuiten bij de benen kan wel nu :)

_Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:17

Ben het met _Marinke_ eens, kijken naar de omstandigheden waarin je je paard wilt wassen en wat dan het verstandigst is ;-)