klopt dit papier wel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wendyenbram

klopt dit papier wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 14:06

Hoi,
Ik heb een vraagje. verslijt me maar voor dom. Maar ik heb er dus echt geen verstand van.

N.A.V een ander topic ben ik eens gaan kijken naar het chipnummer van mijn paardje.
deze kon ik invoeren op een site en daar kwam info naar voren waar ik geloof ik niet blij mee ben. (misschien vergis ik me hoor?)

De info was dat mijn paardje ingeschreven staan bij het koninklijke vereniging het nederlandse trekpaard en haflinger.
Echter heb ik een papier(paspoort) erbij gekregen van het belgisch europees stamboek.
Hier staan heel weinig gegevens in. wel de inentingsdatums enzo...
maar geen ouders tekeningen enzo.

ook is dit papier van 20-02-2008 terwijl mijn paardje van 2004 is.

wat is dit? maak ik me druk om niks of moet ik nu stappen ondernemen.

Sjolvir

Re: klopt dit papier wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:09

Begin eens met je paard de chip af te laten lezen,
of het nummer in je paard overeen komt met het paspoort.

En controleer of je het goed hebt in gevoerd.
Vervolgens stamboek even bellen en vragen hoe het zit (die waar je nu het paspoort van hebt, vragen of er ooit duplicaat of wat dan ook is aangevraagd).

Nitoucheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:16

Het Belgisch Europees stamboek is niet erkend als stamboek en heeft fraude gepleegd met het uitgeven van paspoorten: http://www.cbc-bcp.be/nl/nieuwsberichte ... paspoorten. Zeer grote kans dus dat het paspoort van je paard, uitgegeven door het BES, foutieve informatie bevat over je paard.

Ik zou dus ook eerst de chip van je paard aflezen en proberen na te gaan in welk stamboek je paard dan wel ingeschreven is.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:26

dit ga ik dus even volgen vriendin van mij heeft ook een raar paspoort bij haar paard, DA komt binnenkort enten dus laat ze gelijk chip aflezen, (heb haar even gebeld nar dit bericht).

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 14:26

ik heb net het chipnummer wat op dit paspoort staat ingevult op het pvv en daar kwam dus uit dat mijn paardje ingeschreven zou staan bij het koninklijke vereniging het nederlandse trekpaard en haflinger.

wie moet ik dan bellen om er achter te komen of de gegevens van mijn paardje juist zijn?

MMM volgens het bericht met nieuws is precies die man gearresteert die de fokker zou zijn van mijn paardje.
17 paarden en ezels? of nog meer.
Laatst bijgewerkt door wendyenbram op 07-09-11 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:38

Je moet eerst kijken of het chipnummer van de chip in je paard hetzelfde is als die op je paspoort kun je wel even laten nakijken door een dierenarts of het overeen komt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:39

Je hebt dus een haflinger? Heb je er toevallig een geel papier erbij? of een stamboom? Het kvnth moet je dan bellen voor de juiste info
en aan hun ook het chipnr enzo doorgeven dan kunnen hun controleren

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:45

TS moet nie tperse een haflinger hebben. Toen de chipverplichting inging zijn er veel paarden bij de goedkopere stamboeken ingeschreven zoals oa het fjordenstamboek en het haflingerstamboek, ook al waren dat dan geen fjorden of haflingers. Mij lijkt het dat je best volgende stappen kan ondernemen:
1. chip laten aflezen door de dierenarts
2. kijken op de site of dit chipnummer geregistreerd is in NL (begint de chip met 52821 dan is het een chip die door een NL'se dierenarts is ingebracht) en zo ja, onder welk stamboek.
3. dan kan je een vervangpaspoort aanvragen bij deze instantie.

De kans bestaat ook dat je paard gewoon nog niet gechipt is en dat je dus gewoon een gefraudeerd papier er bij hebt gekregen. Er werd al eerder vermeld dat het Belgisch Europees Stamboek geen officieel stamboek is. Dus het is sowieso zaak om de papieren in orde te hebben, want in principe mag je nu zelfs niet met je paard op transport. Succes !

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 14:48

Hoi ik heb er dus verder niks bij als alleen het paardenpaspoort van het B.E.S. net toevallig een topic tegen gekomen waar een link in stond van het pvv en daar het nummer ingevioerd wat in mijn pas stond. en zo er dus achter gekomen dat ze niet bij het bes stond beschreven, maar bij het kvnth. Maar goed ik bel het Kvnth maar eens op denk ik. Maar raak ik mijn paardje dan niet kwijt? en waarom heeft de dierenarts die steeds geent heeft er nooit wat van gezegd?
heb net in mijn vorige post dus wat bij geplaatstdat de fokker op papier dus de man is die gearresteert is volgens het nieuwsbericht van Nitoucheke

Ik vind het vervelend allemaal, want ik heb mijn hafje dus "gekocht" van iemand die inmiddels overleden is. dus kan ook geen navraag meer doen. kreeg dit papier erbij toen ik haar ophaalde van de moeder van de diegene die overleden is.(ik heb mijn paardje gratis gehad. heb er alleen wat geld gegeven voor het toen 9 jarige dochtertje die de vrouw achterliet.)

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 14:51

Flappie30 schreef:
TS moet nie tperse een haflinger hebben. Toen de chipverplichting inging zijn er veel paarden bij de goedkopere stamboeken ingeschreven zoals oa het fjordenstamboek en het haflingerstamboek, ook al waren dat dan geen fjorden of haflingers. Mij lijkt het dat je best volgende stappen kan ondernemen:
1. chip laten aflezen door de dierenarts
2. kijken op de site of dit chipnummer geregistreerd is in NL (begint de chip met 52821 dan is het een chip die door een NL'se dierenarts is ingebracht) en zo ja, onder welk stamboek.
3. dan kan je een vervangpaspoort aanvragen bij deze instantie.

De kans bestaat ook dat je paard gewoon nog niet gechipt is en dat je dus gewoon een gefraudeerd papier er bij hebt gekregen. Er werd al eerder vermeld dat het Belgisch Europees Stamboek geen officieel stamboek is. Dus het is sowieso zaak om de papieren in orde te hebben, want in principe mag je nu zelfs niet met je paard op transport. Succes !

het nummer wat hier in staat begint dus wel met 52821..........

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:51

Zoals al door diverse mensen hier gezegd, laat eerst de chip in je paard controleren.
Aangezien je dan pas weet of het chipnummer wat je in je paspoort hebt staan uberhaupt klopt.

Zonder zijn echte chipnummer kan je niet veel.
Als zijn nummer overeen komt met het nummer in het paspoort dat je hebt, belrondje langs de stamboeken,
dus die waarvan je een paspoort hebt en de club die je vind op internet.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 14:53

Bedankt, ik ga dan maar eens achter de dierenarts aan.
Moet zo eerst werken wordt morgen dus pas dat ik verdere stappen onderneem.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:54

Laat nu eerst even de chip in je paardje aflezen door de DA, voor er "paniek" uitbreekt. ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:58

Waar kun je zo'n chipnummer controleren dan (dus wat is die pvv waar TS het over heeft)

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 15:01

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:05

Op http://www.chipnummer.nl staat een zoekscherm voor de chips van paarden. PVV = productschappen vlees en vee uitm ijn hoofd zeggende.

@ TS: er zijn genoeg dierenartsen die niet weten dat het BES geen officieel stamboek is. Ik ben er bij mijn opleiding als toezichthoudend dierenarts meermaals op geattendeerd, maar tijdens mijn basisopleiding nooit. Dus je mag er de praktijkdierenarts niet scheef op aankijken lijkt me.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 15:33

oke dan begrijp ik dat. vroeg het me gewoon af. waarom deze dat niet gezien had.
kijk ze er ook niet scheef op aan hoor vroeg het me dus gewoon af