Paard van je ouders

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sophie1818

Paard van je ouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 20:08

Ik zit met een probleem.
En wil eigenlijk weten of nog meer bokkertjes dit hebben.
Het zit zo:

Ik wil zo dolgraag een eigen paard,
Nu heb ik een paardje op het oog voor 1800eu precies wat ik zoek.
Nu heb ik niet het geld om hem meteen te betalen, en wil ik dus het geld van me ouders lenen.
Wil het per maand terug betalen, en zal wel even duren dan.
Maar me ouders willen niet dat ik nu al een schuld heb voor 1800euro, en ik heb 3 zussen, dus ze kunnen hem niet zomaar geven. Dat zou oneerlijk zijn, en me ouders hebben geen geld om ons alle 4 zomaar ff 2000 euro te geven.
Ik weet niet meer hoe ik het moet aanpakken nu, maar WIL dat paard zo graaaaaag!! |(

Wie o wie heeft een oplossing of hetzelfde probleem/gehad.

X *\o/*

dreamgurliee

Re: Paard van je ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:11

ik heb een soortgelijk probleem gehad, en ik heb uiteindelijk mijn paard gekregen,
maar hebben jullie plaats bij je huis of moet je hem nog in stalling zetten ?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:12

Wat dacht je van werken en sparen voor je geld.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:13

Lekker even doorsparen lijkt me.
Dan "bespaar" je per maand enkele honderden euro's per maand en heb je je paardje dus zo bij elkaar gespaard.
Bedenk ook dat er na aanschaf zo een paar honder euro extra bij komt voor bv verzekering, zadel, deken.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Werken meid. ;)

Zelf heb ik toen ik een redelijke baan had, mijn paard op afbetaling gekocht. Eerst de ene helft zegmaar, dan de rest in termijnen. Maar dat moet je alleen doen als je zeker weet dat je hem helemaal kunt betalen!

Anoniem

Ik denk dat je beter kan sparen inderdaad.
Het is niet heel praktisch om je schuld af te moeten betalen terwijl je ook de stalkosten etc hebt.

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 20:14

Sabinee__ schreef:

Ik werk in het weekend 2 dagen in de week en zit 5 dagen op school, ik werk dus hard genoeg voor me geld, en als ik doordeweek vrij ben dan werk ik ook, dus..

@ dreamgurliee: Ik kan hem bij een vriendin zetten, nu valt het wel misschien zo te regelen dat als hij daarstaat en ik me klusjes gewoon doe, dat ik alleen het vlas voer etc hoef te betalen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:14

Het zou ook niet eerlijk zijn, als je ouders zoveel geld geven/lenen aan jou en niet aan je zussen.
Het beste is eerst zelf te sparen. Er blijven altijd leuke paarden.
Ik ben opgegroeid op een boerderij waar we zelf 2 pony's hadden.
Maar ik moest ook werken en geld verdienen zodra het kon.
Ik kreeg het ook echt niet voor niets.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:14

Dan mag ik aannemen dat je toch wel iets gespaard kan hebben? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:15

Als ik het zo hoor heb jij je besluit al gemaakt, maar zit je er enkel mee dat het je ouders financieel gezien niet uit komt?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:16

sophie1818 schreef:
Sabinee__ schreef:

Ik werk in het weekend 2 dagen in de week en zit 5 dagen op school, ik werk dus hard genoeg voor me geld, en als ik doordeweek vrij ben dan werk ik ook, dus..

@ dreamgurliee: Ik kan hem bij een vriendin zetten, nu valt het wel misschien zo te regelen dat als hij daarstaat en ik me klusjes gewoon doe, dat ik alleen het vlas voer etc hoef te betalen.

Tja life is a bitch.. Je ouders hebben groot gelijk, wat je de een doet moet je de ander ook doen. En de meesten hebben niet 'even' 8000 euro liggen. Het is niet anders, als je ouder wordt en hard blijft werken kun je op den duur zelf een paard kopen.

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 20:18

Heb me keuze nog niet gemaakt want moet natuurlyk eerst me ouders nog weten te overtuige! Alleen word het financieel gezien een grote klus, tuurlyk zullen me ouders altijd garant staan voor me. ;)

@ sabinee_ Ik ben gewoon niet zo heel goed in sparen.. :')

dreamgurliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:19

@sophie1818 hmm dan weet ik het niet, mijn ouders heb ik kunnen overhalen, omdat mijn 2 paarden gewoon bij me aan huis staan, en we genoeg weilanden hebben om in te laten lopen dus hoeven we niet veel te betalen per maand dus was het paard aanshaffen 1 groot bedrag en per maand maar super kleine bedragen

xMalouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:20

Hoeveel geld heb je zelf al? Want misschien als je al (meer dan) de helft van het geld hebt, dat ze je eerder willen lenen.
En dit is iets wat je echt wilt.

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 20:20

dreamgurliee schreef:
@sophie1818 hmm dan weet ik het niet, mijn ouders heb ik kunnen overhalen, omdat mijn 2 paarden gewoon bij me aan huis staan, en we genoeg weilanden hebben om in te laten lopen dus hoeven we niet veel te betalen per maand dus was het paard aanshaffen 1 groot bedrag en per maand maar super kleine bedragen

Wat betaal je ong gemiddeld per maand aan vlas, hooi, krachtvoer, blablabla! *D

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:21

Ouders niet overtuigd? Pech dan. Je bent tenslotte tot je 18de afhankelijk van je ouders en is idd niet eerlijk voor je zussen :)
Ik zou zeggen zelf lekker doorsparen. Leuke paarden blijven altijd in de aanbieding!

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:23

Als je echt een eigen paard wilt en je ouders het niet willen voorschieten zit er niks anders op dan te gaan sparen. Ik vraag me serieus af of je met 5 dagen school en 2 dagen werken in het weekend wel tijd over hebt om te besteden aan een eigen paard. Het gaat niet alleen om het kostenplaatje maar ook kost het een heleboel tijd waar je aan moet denken voor je een paard aanschaft.
Laatst bijgewerkt door Independant op 06-09-11 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

dreamgurliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:23

nja ik betaal ong nog geen 200 euro per maand voor 2 paarden, en daar zit dan hoefsmid, voer, en alles bij en dan over het jaar nog eens 300/400 euro erbij voor tandarts en dierenarts

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:26

Gewoon zelf blijven werken en sparen!!!

Ik snap dat niet dat men het serieus kan menen om zo'n luxe en de grote van het bedrag aan iemand te vragen.

Tuurlijk heb ik als klein kind ook om een pony gezeurd (vast tot vervelends toe), maar toen ik ouder was was ik rieel genoeg om zelf te weten dat je niet om zoiets kan en hoort te vragen.
Wij hebben ons eigen pony's/paarden gekocht toen we zelf het geld bijeen hadden.
En geloof me je bent er dan ook vast veel trotser op dat je het zelf voor elkaar hebt gekregen, i.p.v. dat je bij je ouders aan hebt geklopt.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:27

Joycebunny schreef:
Ouders niet overtuigd? Pech dan. Je bent tenslotte tot je 18de afhankelijk van je ouders en is idd niet eerlijk voor je zussen :)
Ik zou zeggen zelf lekker doorsparen. Leuke paarden blijven altijd in de aanbieding!

21ste financieel :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:28

Is het ook al eens in je opgekomen dat je ouders mischien niet zomaar even dat geld hebben liggen?
Mijn ouders zouden dat echt niet zomaar hup even kunnen missen. :n
Nogal unfair om dan als een klein kind te gaan zeuren.

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 20:29

R.X. schreef:

Ik snap dat niet dat men het serieus kan menen om zo'n luxe en de grote van het bedrag aan iemand te vragen.

Tuurlijk heb ik als klein kind ook om een pony gezeurd (vast tot vervelends toe), maar toen ik ouder was was ik rieel genoeg om zelf te weten dat je niet om zoiets kan en hoort te vragen.
Wij hebben ons eigen pony's/paarden gekocht toen we zelf het geld bijeen hadden.
En geloof me je bent er dan ook vast veel trotser op dat je het zelf voor elkaar hebt gekregen, i.p.v. dat je bij je ouders aan hebt geklopt.

Ik zou het paard niet krijgen, maar het geld lenen en in deeltijd terug betalen aan me ouders. Dat vind ik heel iets anders als ik aan de verkoper ga vragen of ik het in termijnen terug mag betalen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:30

@dreamgurliee : dat is heel goedkoop, maar hou er rekening mee dat niet iedereen zo goedkoop kan met z'n paard, zeker niet op stallingen. Er zijn regio's waar je onder de 350 euro per maand geen stalling vindt. Ikzelf woon in zo'n dure regio en met mijn 150 euro volpension voor 1 pony mag ik mezelf echt ongelóoflijk gelukkig prijzen! :)
Hooi, voer en dergelijke kan je niet echt bepalen op voorhand. Elk paard heeft een ander soort voer nodig, een andere hoeveelheid, een dikkere/dunnere stalbedekking en sommige paarden kunnen ook absoluut niet zonder hoefijzers. Lastig te bepalen dus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:31

R.X. schreef:

Hier ben ik het echt mee eens.
Ook ik heb elke cent voor mijn paard zelf verdiend, ik dacht er niet eens over om voor zo'n grote luxe geld van mijn ouders te lenen..
Bovendien voelt het echt heel goed als je het allemaal zelf hebt gedaan! Echt. :j

Misschien toch doorsparen? Vervelend natuurlijk dat je dit paardje dan niet kan kopen, maar er komt echt nog wel een ander leuk paard op je pad.

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 20:33

Gypsy schreef:
Is het ook al eens in je opgekomen dat je ouders mischien niet zomaar even dat geld hebben liggen?
Mijn ouders zouden dat echt niet zomaar hup even kunnen missen. :n
Nogal unfair om dan als een klein kind te gaan zeuren.

Hoezo heeft iedereen het nu ineens over zeuren bij ouders :P ik zeur niet bij me ouders maar heb het ze 1x gevraagd. Als ze het geld niet zouden hebben dan had me vader meteen nee gezegt. Het is een groot bedrag maar ben inmiddels oud genoeg om te weten wat ik vraag en aan wie ik het vraag! :)
Ik vraag het gewoon netjes en nee is nee.. was alleen benieuwd naar mensen die hetzelfde mee hadden gemaakt of in hetzelfde schuitje zitten.