Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

dianaw33 schreef:Ik vraag me af wat dit gedrag je paard oplevert. Het wordt herhaald en wordt ook steeds erger, blijkbaar wordt je paard dus toch op de een of andere manier beloond als hij dit doet, anders zou hij dit niet aangeleerd hebben
Citaat:hier ben ik het niet mee eens, want inderdaad hij blijft het herhalen. dit wordt dus stereotiep gedrag.
dat hoeft niks te maken te hebben met beloning (negatief én positief) als het voor het paard goed aanvoelt zal hij het ook blijven doen.
hackny schreef:indd jammer dat het niet op te losen is,maar je vraagt om advies :
heb je en controlhalser dat is een gewoon halster met aan de onderkand
bij de kaaklijn een bandje met een ketting erdoor,even trekken (niet heel hard natuurlijk )
en zeggen ehehe!
hoop dat je hierwat aan hebt
Joolien schreef:hackny schreef:indd jammer dat het niet op te losen is,maar je vraagt om advies :
heb je en controlhalser dat is een gewoon halster met aan de onderkand
bij de kaaklijn een bandje met een ketting erdoor,even trekken (niet heel hard natuurlijk )
en zeggen ehehe!
hoop dat je hierwat aan hebt
Ja laten we het paard gaan straffen voor iets waarvan hij niet weet dat ie iets fout doet! ...