jas waterdicht maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

jas waterdicht maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 08:50

Ik moet mijn stal-/ rij-jas nodig wassen, maar hoe krijg ik hem weer goed waterdicht?
Het spul wat je in de wasmachine kan doen werkt niet echt.
Het gaat om de Equi-Thème all weatherjas. De buitenstof is katoen.
Hebben jullie een tip voor mij?

Suusie22

Re: jas waterdicht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:23

je hebt toch ook een spray die dingen waterdicht maakt?? misschien dat een oplossing?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:27

Je kan bij de ANWB maar ook bij grote AH's (en vast nog wel bij meer winkels) een potje kopen waarmee je je jas in de wasmachine waterdicht kan maken. Bij de AH is het geloof ik van het merk HG en de ANWB heeft eigen merk.
De jas eerst in het gewone wasprogramma doen, zodat de jas schoon wordt, daarna nog een wasbeurt met de "waterdichtmaakspul".
Mijn jassen zijn echt goed waterdicht daarna.
Ik heb mijn jas ook een keer waterdicht gemaakt met een potje van Bucas. Dit is eigenlijk om de bucas-dekens te behandelen. Mijn jas is prima waterdicht geworden, alleen hangt er een hele sterke lucht omheen van dat spul. Zou ik je dus niet aanraden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:41

Bij de lidl hebben ze van die spuitbussen om je jas waterdicht te maken.
En ze helpen echt heel goed.Je hangt je jas buiten op de waslijn en bespuit heel je jas.
Ik geloof dat het merk W5 heet.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:07

Harmisol is dat spul voor in je wasmachine en dat is toch wel de beste manier. En helemaal waterdicht is een utopie ;)

Eerst gewoon wassen en daarna met een flesje harmisol nawassen. Evt. nog met een spuitbus erna.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:09

Ik gebruik al jaren die spuitbussen :j
Ik was eerst mijn jas goed. Laat deze opdrogen en spuit mijn jas 3x in. Hij lekt echt niet door :D
Hij is alleen nu gaar van het dragen dus het word toch een nieuwe kopen binnenkort

bobgalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:22

Weten jullie misschien of de jas nog goed ademt nadat je er zo´n spray opgespoten hebt? Ik wil misschien mijn jas ermee inspuiten, maar heb geen zin om me vervolgens kapot te zweten. Anders misschien toch maar een goede jas kopen. Met Gore Tex ofzo.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:25

Dat durf ik niet te zeggen Bobgalop. Ik zweet sowieso in iedere jas dus :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:53

@bobgalop
Mijn jas zweet er niet meer door.
Hij is weer 100% waterdicht [als je álles goed bespuit] en ik merk geen verschil verder.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:57

Ik was ze met het spul om in de wasmachine te doen en daarna gaat de spuitbus er nog over. Kruidvat heeft deze ook van eigen merk. Ik was op deze manier ook zelf mijn dekens.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:06

Ik heb vorig jaar mijn 2 winterjassen met mijn dekens laten wassen en gelijk waterdicht laten maken.
Werkte super.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 14:49

Dank jullie wel voor alle tips.
Het is trouwens vandaag wel een goede dag om een jas op waterdichtheid te testen <<)

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:22

bobgalop schreef:
Weten jullie misschien of de jas nog goed ademt nadat je er zo´n spray opgespoten hebt? Ik wil misschien mijn jas ermee inspuiten, maar heb geen zin om me vervolgens kapot te zweten. Anders misschien toch maar een goede jas kopen. Met Gore Tex ofzo.

Je hebt van Bucas een spray die je ook voor je deken kunt gebruiken en de ademendheid niet beinvloedt.
Hier heb je nu 10% korting als je de code 12309 invult bij je bestelling: http://ruitershoppasdedeux.nl/index.php ... 86&lang=NL

houdeville

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:32

Wassen met biotex buiten. Te koop oa bij albert heijn xl

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 23:02

Pas_de_Deux schreef:
bobgalop schreef:

Je hebt van Bucas een spray die je ook voor je deken kunt gebruiken en de ademendheid niet beinvloedt.
Hier heb je nu 10% korting als je de code 12309 invult bij je bestelling: http://ruitershoppasdedeux.nl/index.php ... 86&lang=NL

Ja, maar ik las net hiervoor dat die Bucas spray zo stinkt. Het is niet zo fijn om met een chemisch luchtje rond te lopen....hoewel nu 'stink' ik naar de paardenmest. Misschien is dat luchtje van Bucas wel lekkerder :Y)
Ik houdt het in gedachte.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:53

bobgalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:21

Hmm... ik weet niet. Dekenspray op een jas gebruiken? Ik denk dat ik toch maar een nieuwe jas ga kopen :P
Bedankt voor de tips!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 18:58

bobgalop schreef:
Hmm... ik weet niet. Dekenspray op een jas gebruiken? Ik denk dat ik toch maar een nieuwe jas ga kopen :P
Bedankt voor de tips!

Een nieuwe jas kopen........echt niet! Ik heb de jas nog niet zo heel lang, maar hij moet gewassen worden. Trouwens als ik iedere keer een nieuwe jas moet kopen als hij gewassen moet worden wordt het wel een hele dure hobby :P . Deze jas kostte ook al 150 euro...dat ga ik echt niet ieder jaar uitgeven!
Ik denk dat ik de Tech Wash van de ANWB ga proberen.

bobgalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 15:35

Haha mirim, ik zei ook niet dat ik jou verplichtte om een nieuwe jas te kopen. Maar zelf ben ik gewoon wel aan een nieuwe toe :)

xRochelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:07

Je hebt van die spray's waar je je jas waterdicht mee kan maken

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 19:47

bobgalop schreef:
Haha mirim, ik zei ook niet dat ik jou verplichtte om een nieuwe jas te kopen. Maar zelf ben ik gewoon wel aan een nieuwe toe :)

Dan is het goed :D
Ik kan je de Equi theme wel aanraden, het is een heerlijk jas. Van de herfst gaat de binnenjas er weer in....ik draag hem het hele jaar door. Met zo'n zomer kun je ook bijna niet zonder jas...en waterdicht maken is hier ook echt een must! :j

bobgalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:32

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 12:58

Ik heb de mijne in Middenmeer gekocht bij MR Ruiterhuis. Zij hebben ook een webwinkel.

jasmijn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:15

bij de sportwinkels verkopen ze ook wasmiddel om jassen waterdicht te houden tijdens het wassen.
werkt goed, wij gebruiken het al jaren..
gewoon even vragen bij een goede sportwinkel.
die sprays en harmisol ofzo komt er echt een laagje op je jas, en het word ook wat stugger daarvan.

Zentooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:44

Bij de action of doe het zelf winkel kan je ook sprays kopen om je jas waterdicht te maken! Ook voor dekens te gebruiken.