Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
roommeid schreef:@Mir_horses en @_Sim_ jah ik ga met een ander paard in de l2 starten dus dat komt wel goed
@_Esther_87_ okej nou we gaan nu telkens met een merrie en de hengst rijden zodat hij een beetje eraan gaat wennen en als dat goed gaat ga ik erop rijden
_Sim_ schreef:Ben je zelf al L2 met winstpunten dan? Anders mag je niet eens een hengst uitbrengen op wedstrijd.Mir_horses schreef:Overigens moet je wel een keer Z1 zijn geweest alvorens je met een hengst mag starten, dat is nog wel iets om in je achterhoofd te houden.
Z1??? Nee hoor. Slechts L2 met winst.
roommeid schreef:hoi mensen
ik had een vraag mijn verzorgpony is een hengst van 4 jaar en ik wil graag wedstrijden ermee gaan rijden.
Maar laatst hebben we geprobeerd of het lukt met een merrie erbij met het rijden maar dat ging niet zo goed.
Maar op wedstrijden zie je nog best wel vaak hengsten maar hoe wennen die dan aan de merrie's
dus mijn vraag is wat een een goede training ofso om mijn verzorgpony hengst eraan te laten wennen om niet naar elke merrie te gaan
xx
Cassidy schreef:Een hengst is het resultaat van een combinatie uit opvoeding en libido. En normaal doe ik niet aan leeftijdsdiscriminatie, maar een hengst hoort absoluut niet thuis in handen van een 13 jarige!
hoe volwassen ook een 13 jarige is nooit consequent genoeg en heeft niet voldoende overwicht om zo'n jonge hengst correct op te voeden imo roommeid schreef:Ja hij is hiervoor weleens als dekhengst gebruikt

dat gaat niet binnen een paar weken
en gezien je nog jong bent en waarschijnlijk nog wel een stukje door gaat groeien, ben ik bang dat als je eenmaal L2 mét een winstpunt (met een ruin of merrie) bent, je te groot bent voor je verzorgpony..