Treurig paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elmyh

Treurig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 09:27

Ruim een jaar hebben we onze Fries en NRPS pony thuis. De pony was de leidende merrie in de groep toenze nog in pension stond, terwijl
de Fries bij de vorige eigenaar ook bij een leidende pony stond. Hier thuis waren de rollen meteen omgedraaid en nam de Fries de leiding.
Echter in afgelopen vakantie hebben de dames de rollen weer omgedraaid, na een flinke ruzie, waarbij de pony ook nog een wond op liep, heeft de pony de leiding weer overgenomen. Ze is ook niet echt aardig naar de Fries toe, kont toe keren, oren plat en als 1e uit de wei gehaald willen worden.
Sindsdien staat de Fries er zo treurig bij, ik vind haar ronduit traag/treurig/sloom vergeleken eerder.
Komt dit nu van de verandering in rangorde? Is er nog wat te doen aan dat treurige gedrag?

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 10:26

Het zou uiteraard kunnen dat de fries zich treurig voelt over de rangorde wisseling.
Echter wat ik eerder denk is dat er een reden is dat de rangorde gewisseld is.
Is er iets veranderd? Of zou het kunnen zijn dat de fries zich eigenlijk al niet lekker voelde en daardoor de pony zijn kans greep?

Elmyh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 11:01

Die week dat we er zelf niet waren, stonden ze dag en nacht in de wei, dat waren ze niet zo gewend, we zijn daar een week voor dat we weggingen mee begonnen. Een buurman heeft ze verder verzorgd, maar dat kwam neer op dagelijks schoon water, en verder niet veel. Ze hebben die week dus wel minder aandacht gehad, en ik was er zelf niet.
Dat is het enige wat ik me kan bedenken wat er anders is dan anders.