wie heeft er ervaring met mijn probleem?
Ik heb namelijk een half jaar geleden een heel lief paard gekocht,was verkeersmak..sociaal "omdat ik paarden bij elkaar wel belangrijk vind"
kon alleen naar buiten...'
Nu ben ik een half jaar verder met hem ,en hij vertikt het om alleen op pad te gaan...hij gaat niet vooruit...alleen achteruit...als ik er
af stap en hem mee wil nemen aan de hand lukt ook amper..maar dan zijn we soms weer 5 meter verder:(
ik ben 1 keer met iemand anders meegeweest...dat ging iets beter,maar nog steeds staken..achteruit lopen.
ik had de vorige eigenaaressen gevraagt wat ik kan doen...en die zegt doorzetten..maar ik ben het nu na een half jaar wel een beetje zat
Andere meevragen gaat niet,want daar staan alleen maar veulens..of paarden die die oud zijn,en met pension zijn.
en die ene keer dat ik met iemand mee was , dat vrouwtje staat er niet meer.
Op sociaal vlak staat hij nu alleen, als zijn hooi word gegeven drijft hij de andere paarden in een hoek..en trapt gericht.
Dus helaas weer het zoveelste paard waar ik nu niks anders mee kan als naar kijken..of in de bak rijden..maar daar is hij niet vooruit te branden. en ik ook totaal geen bak rijder ben.
Ik zocht een leuk/lief paard waar ik avond lekker mee buiten kon rijden..maar zo heb ik der geen zin meer in...om elke keer dat gevecht aan te gaan...
tja misschien denk ik der morgen weer anders over..maar zit er echt over te denken om hem te verkopen...en dan een ander paard te kopen.
Een paard koop je voor het leven...maar dit is niet leuk...
) en samen een weg bewandelen en van elkaar leren. dit paard heeft jou ook wat te leren zoals zelfvertrouwen en geduld en doorzettigs vermogen.