[PG] Oude verzorgpony Dodo (nu Dax) gezocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Racheel

[PG] Oude verzorgpony Dodo (nu Dax) gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 19:34

Hoi iedereen!
Ik zou graag wel willen weten hoe het gaat met mijn oude verzorgpony, Dodo (Nu Dax genaamd)! De oude eigenaren hadden eerst wel contact met de nieuwe eigenaren, maar zij hebben hem ook weer doorverkocht en verder hebben ze er dus geen contact meer mee..

Dodo is nu al ongeveer 2,5 jaar verkocht, maar ik mis hem nog steeds heel erg! Voordat hij verkocht werd hebben wij hem zegmaar gehuurd omdat de eigenaar van toen, ook een vriendin van mij, te groot en te zwaar ervoor was. Helemaal genieten van hem, t was zo'n schatje! Tegelijkertijd stond hij ook te koop. Eerst wilden mijn ouders hem kopen voor me, maar dan wel met iemand samen en daar was dus niemand voor..

Dodo en ik, echt heel lang geleden! <3
Afbeelding

Toen werd hij dus verkocht, aan een klein meisje van ongeveer 10 jaar dacht ik. Hij ging toen naar een stal in Belgie, meisje zelf woont in Nederland maar omdat zij tijdelijk bij haar opa en oma woonde ging hij in Belgie staan.. Ik ben ook meegegaan met hem wegbrengen. De laatste keer dat ik hem gezien heb.. Op 31 december heb ik voor het laatste op hem gereden, en op 3 januari 2009 ging hij weg.. :(

Nieuwe stal.. <3
Afbeelding

De oude eigenaresse kreeg een dag later haar nieuwe pony, aangezien ze alweer een nieuwe had gevonden, en dat is Punky! Die verzorg ik nu ook :) Maarja, de oude eigenaresse is ook nog een keer naar Dodo toe gegaan, helaas kon ik niet mee.. Wat ik natuurlijk erg *** vond, want later bleek dat ik dus toch mee had gekunt..

2 foto's bij het meisje die hem gekocht heeft.. <3
http://i53.tinypic.com/16hvln9.jpg
http://i56.tinypic.com/24l9eef.jpg

Na 1,5 jaar ofzo ging het daar niet goed. Hij was ondertussen met hetzelfde meisje weer in Nederland gaan staan aangezien ze op die andere stal de afspraken niet na kwamen en hij dus nogal druk werd.. Maar hij werd te gevaarlijk voor haar, zeiden ze, dus hebben ze hem naar een handelsstal gedaan (welke weet ik niet meer). Daar is hij ook verkocht en dat is het laatste wat ik weet van hem.. Hij is verkocht onder de naam Emethyst, zijn officiele naam, en heet nu Dax als het goed is..

Bij de handelaar..
http://i56.tinypic.com/309pro6.png

Is er iemand die weet waar hij nu staat, hem heeft gekent, of iemand die weet hoe het met hem gaat en evt. foto's heeft van hem? Ik ben erg benieuwd hoe het nu gaat met hem! Wat ik nog heb gehoord is dat het goed met hem ging, maar dat is alweer zo lang geleden..

Ik had nog even bij reacties op foto's gekeken op hyves, en als het goed is stond hij nadat hij verkocht is op een manege in Baarn, in de bossen.. Maar ik weet niet of hij daar nog is

Alvast bedankt! :j

Edit: Foto's toegevoegd!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 06-09-11 11:04, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Te veel aan foto's omgezet in link, max. 2 foto's toegestaan.

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:10

Hey ik ken deze pony! Waar tie nu is weet ik niet maar hij heeft in Rijen gestaan op de Vijf Eiken. Hij was van een pensionklantje en deze mensen hebben hem idd weggedaan omdat tie niet braaf genoeg was! Op die foto in dat oranje setje is hoogstwaarschijnlijk bij stal Doorstap een handelstal in Rijsbergen. Sorry dat ik je niet kan helpen waar tie nu is ,maar succes met je zoektocht!!

Racheel

Re: Oude verzorgpony Dodo (nu Dax) gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 20:13

Jaa dat zou goed kunnen! Volgens mij was het idd stal Doorstap! Weet je toevallig wat hij allemaal deed bij dat pensionklantje..?

goldy007

Re: Oude verzorgpony Dodo (nu Dax) gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:18

Nee weet ik niet precies maar ik zou het wel even na kunnen vragen. Ik ken iemand die hem gereden heeft die weet het vast wel! Ga ik van de week voor je doen!

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 20:18

Okee, heel erg bedankt!
Verder iemand nog die hem heeft gekent?

Tanja

Re: [PG] Oude verzorgpony Dodo (nu Dax) gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:05

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:09

Staat er niet een Dax op Manege Zonneveld?

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 18:39

@Borahlover Ik heb geen idee.. Heeft die manege een site of iets? :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:00

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 21:22

Iemand nog een tip?

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:34

Er heeft volgens mij wel een dax gestaan.. Dus misschien kan je wel proberen te vragen of het de dax is die jij kent..

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 19:34

Okee, ik ga nog ff kijken :P
Ik heb het ook aan het meisje gevraagd die hem na mijn vriendin heeft gekocht, maar die zegt nu dat ze niet weet waar hij is.. :(

Edit: Ik heb de manege een mailtje gestuurd, het kan wel kloppen dat hij daar gestaan heeft, want hij is naar een manege verkocht in Baarn in de bossen.. Maar als het hem is dan is hij alweer doorverkocht.. :(

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 21:41

Niemand verder..? :(

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:50

je mag 1 keer per volle maand het topic omhoog schoppen ;) succes!

b_o_k_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 20:48

Ja, dat klopt, Dax heeft van begin mei 2010 tot eind aug/begin sept 2011 op manege Zonneveld gestaan. (tot wanneer weet ik niet helemaal zeker, maar geloof dat hij nog niet zo lang daar weg is) Daarna is hij verkocht, aan wie en waar hij heen is gegaan weet ik niet, maar misschien dat je hier toch nog iets aan hebt.

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:01

Dax heeft inderdaad op Manege Zonneveld gestaan! Super leuke pony maar te moeilijk voor de manege lessen. Hij is in de zomervakantie verkocht, ik weet niet aan wie..

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 21:04

Okee, bedankt voor de tips! :) Ik weet ook naar welke handelaar hij nu is gegaan, heb een e-mail gestuurd maar nog geen reactie gekregen.. Iemand die mij verder kan helpen?

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 20:07

Geen reactie meer terug.. Hij zei dat hij hem niet kende (handelaar)... De eigenaresse heeft contact opgenomen met Zonneveld, en die weten ook niet meer waar hij heen is gegaan.. :( Hij is dus nu voor ons spoorloos.. Kan iemand ons (de eigenaar en mij) helpen om hem te vinden? We missen hem echt heel erg en we willen graag weten hoe het met hem gaat!

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:49

Hee,
Wat leuk dat je Dax zoekt! Ik zit ook al een tijdje te dubben of ik hem op internet ga zetten, maar ik zie dat jij al een hele speurtocht naar hem hebt opgezet.
Hij stond idd op Zonneveld, en ik vond het echt een superpony. Leuke gangen en hij deed echt alles voor je. Maar hij is niet echt geschikt voor de manege en hij werd wild. (Ik gaf hem geen ongelijk).
Ik heb geen idee waar Dax nu is, maar ik hoop dat je hem vind! Hier zijn nog wat foto's van Dax toen hij op Zonneveld stond.
http://lufflucky.ismijnpony.nl/members/20293/Daxie.jpg
http://lufflucky.ismijnpony.nl/members/20293/Dax.jpg

Groetjes,

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 19:53

De oude eigenaresse had hem al gevonden! :D
Ik weet niet meer precies waar, zal het binnenkort wel ff vragen, maar hij staat nu bij iemand waar die voor de kar loopt :)

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:57

Oh, wat leuk!
Ik vond het al echt zo'n menpony'tje.
Als je wilt vragen waar hij nu is en hoe hij het heeft, heel graag. ;P

Groetjes,

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:04

Rachel_Chap schreef:
De oude eigenaresse had hem al gevonden! :D
Ik weet niet meer precies waar, zal het binnenkort wel ff vragen, maar hij staat nu bij iemand waar die voor de kar loopt :)

wat fijn dat je hem gevonden hebt!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:54

Omdat de pony gevonden is hier een slotje.