1,5 of 2 paard trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey_X

1,5 of 2 paard trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 19:32

Nu wij een beetje aan het kijken zijn voor een eigen trailer, lopen we toch tegen
een keuze aan.
een 1,5 of 2 paards trailer.
We hebben 1 Haflinger, hij heeft altijd in een 2 paard trailer gestaan.

Maar zelf weten we dus niet waar we het best mee af zijn.
Als we een 2 paard trailer (zouden) nemen zou er sowieso maar 1 paard in mee kunnen, omdat
onze auto niet meer mag trekken, dus dan moet hij terug gekeurd worden
Maar als er een houten schot inzit zouden we erdan natuurlijk voor
kunnen kiezen om daar (stevig vast) een kast in te kunnen zetten voor me zadels en andere spullen.
Zodat niet alles in de achterbak moet.

Maar in een 1,5 paards trailer heeft hij dan weer meer ruimte, al weet ik niet
of hij daar stevig instaat, omdat hij daar nog ooit in gestaan heeft (altijd in 2 paards gestaan)
Wel kan je dan weer makkelijk opzadelen in de trailer als het een keertje regent.

En er staan niet zo vaak 1,5/1 paards trailers (2dehands) te koop met zadelkamer.

Dus waar zouden jullie voor kiezen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:55

Voor trekgewichten, rijbewijzen en andere zaken verwijs ik je even naar: Tanja @ [TAO] FAQ TAO
Dat terugkeuren is niet zinvol en bovendien overbodig bij B-E rijbewijs. Goed lezen; bij vragen PB gerust; ik heb dat artikel mede gecomponeerd.

Even voorop gesteld dat de trekauto voldoende kogeldruk kan en mag handelen, zou ik altijd de voorkeur geven aan een 2-paards. Meer ruimte krijg je op lokatie door het schot opzij te zetten, maar tijdens het reizen is een smalle ruimte voor de meeste paarden comfortabeler.

Losse kasten vastsnoeren in een trailer als zadelkast is meestal niet zo'n succes, tenzij kast en trailer erop ontworpen zijn (vastzetpunten) zoals Ifor Williams dat doet.

Linsey_X

Re: 1,5 of 2 paard trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 20:06

Ik laat dat artikel even aan me pa lezen, als er vragen zijn pb ik je

Natuurlijk kan een kast alleen mits hij goed en stevig vast kan (gelukkig erg handige papapl)

Norie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:24

Wij hebben altijd een 2paards trailer gehad, eerst voor 2 paarden en toen mijn zus gestopt is ging er nog maar 1paard op, vond ik erg fijn!
Papa wou een 1,5 paardstrailer dus die hebben we nu, en die bevalt ook goed!
Maar als ik het voor het zeggen zou hebben zou ik ook voor de 2paards gaan, inderdaad schot opzij op locatie en opzadelen maar :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:10

Ik heb mijn ene paard ook altijd in een tweepaards gehad. Ook heel handig als je naast je paard ook nog een fiets of weet ik wat voor rotzooi moet meenemen :+

Ik heb ervoor gekozen omdat we wel 2 paarden hadden, al ging ik voor 95% van de gevallen maar met 1 paard weg, het was handig dat we wel met 2 weg konden.

Mijn paard vond het ook fijner staan, meer opgesloten en vaster (door het tussenschot). Hij was er rustiger in als wanneer hij in een anderhalf stond (is tussendoor nog 1 keer voorgekomen, en hij was daar een beetje aan het draaikonten)