Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

wij rijden dan heel kort met de kinderen, meestal zitten ze er maar een kwartiertje op, dan is de concentratie bij de meeste gewoon op
dat ben ik gaan uitbouwen naar zelf staan, in stap staan, en toen in draf
meisje kan nu lichtrijden
), die hebben de kinderen zelf getekend, en die hebben we geplastificeerd en opgehangen in de bak. ze mogen dan zelf routes verzinnen, dan zeggen ze bijv.: ik ga van de eend naar de hond. ik zal je zeggen, je krijgt de prachtigste figuren
soms verzin ik ook zelf een route, om ze al een heel klein beetje wegwijs te maken in de figuren
ze hebben alleen nog geen flauw idee dat ze dat aan het rijden zijn
het is gewoon ontzettend veel uitproberen
alleen is dat lastig, aangezien het niet fout kan gaan, want dan klimmen ze er nooit meer op

. zonder zadel gaat prima, maar vind ze niet zo fijn zitten.
Lowara schreef:@ Caroltje: jij snapt inderdaad om wat voor kindje het gaat![]()
het lichtrijden heb ik haar aangeleerd in stap dat ze appeltjes moet plukken waar ze net niet bijkan. dit doet ze al supergoed.
maar zodra je wil draven, wil ze alleen maar OF met de ogen dicht... OF in ieder geval fanatiek hobbelen en boobbelen.
daar haalt ze dek ik op dit moment haar plezier uit,maar na ruim een jaar vind ik het zelf wel tijd dat ze leert lichtrijden, ook met oog op de rug van de pony.
Loop je zelf weleens tegen niet willen lichtijdende kinderen aan die je bv niet hoeft aan te raken? hoe los je dat op nog tips?
het met 1 hand los kwam erin ongeveer in een situatie die jij beschrijft, wij hadden alleen een pannenkoekenhuis met gasten die naar haar gingen zwaaien
het grote verschil is dat die kinderen niet komen om te leren paardrijden. ze willen gewoon lekker knuffelen en een beetje rondhobbelen. deze kinderen zullen dan ook nooit met de vraag komen wanneer ze nou eindelijk eens mogen galloperen