[PG] Spirit, met een haar'ziekte'

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

[PG] Spirit, met een haar'ziekte'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 00:09

Hayy

Ik reed op Manege Thielen(ben daar in 2009 gestopt) en mijn grote vriendin was daar Spirit, een witte B pony met een haarziekte ofzoiets,
waardoor ze altijd flink pak haar had, ik denk dat ze zeker al 10+ is!
Ze was in de les niet altijd braaf, maar als ze je mocht was ze een tóp knollie die nog kon springen ook.
ook sprong ze in galop, éénkant altijd verkeerd aan en kreeg je het amper goed.
In herfst 2010 is ze verkocht óf ingeslapen(ik ga er maar van uit dat ze verkocht is, anders haat ik de manege vreselijk }:0 )

Afbeelding
Afbeelding

:j

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 00:21

casperzazoe schreef:
Hayy

Ik reed op Manege Thielen(ben daar in 2009 gestopt) en mijn grote vriendin was daar Spirit, een witte B pony met een haarziekte ofzoiets,
waardoor ze altijd flink pak haar had, ik denk dat ze zeker al 10+ is!

In herfst 2010 is ze verkocht óf ingeslapen(ik ga er maar van uit dat ze verkocht is, anders haat ik de manege vreselijk

Een pony op leeftijd met een flink pak haar, dat zou wel eens de ziekte van Cushing kunnen zijn of een andere aandoening. Heb je er al eens aan gedacht dat een pony soms zo ziek kan zijn dat het het beste is om zo'n diertje uit zijn lijden te verlossen? De manege zal heus niet zomaar een gezonde pony in laten slapen. Als de pony geen pijnvrij leven meer kan hebben, dan wil je toch liever dat die geen pijn meer heeft dan dat die weer doorverkocht wordt naar iemand? Dus misschien even een keer op de manege vragen wat het echte verhaal is? En dan nog kan het zijn dat ze dat niet vertellen, dat is hun goed recht.

In elk geval succes met je zoektocht.

Tanja

Re: [PG] Spirit, met een haar'ziekte'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:09

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal reacties verwijderd. Op OV is het alleen toegestaan te reageren op een topic als je ook werkelijk bruikbare info hebt voor de zoektocht van de TS, alle andere berichten graag via de pb.

lieke_winny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:17

Spirit is ingeslapen, met de haar ziekte ging het beter. Ze hadden haar geschoren en ze kreeg een dekentje om, jammer genoeg kreeg ze ook iets aan haar hoeven. Ik weet niet precies wat, maar was wel ernstig. Tegen de kleine kindjes op de manege is verteld dat ze is verkocht, want de dood van een pony kan hard aankomen.
Het was inderdaad een hele toffe pony!