animo eigen paard mee naar Ameland?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marit_xx

animo eigen paard mee naar Ameland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 14:58

Beste Bokkers!

Aangezien wij onderhand al 5 luxe vakantiehuizen in de verhuur hebben op Ameland (en er nu bijna 2 of 3 bijkomen),
was mijn pa wel benieuwd hoeveel animo er zou zijn om eigen paarden mee te nemen naar Ameland.
Naast huizen hebben wij namelijk ook nog aardig wat land in de buurt van de huizen waar we voor de gasten wat boxen op zouden kunnen bouwen. We zitten gewoon wat de denken over nieuwe dingentjes. De boot is namelijk niet heel goedkoop en vaak vinden mensen het toch wel ver naar zo'n eiland,
maar mijn vraag was dus, denken jullie dat er veel intresse is om eigen paarden mee te nemen naar Ameland?

Liefs, Marit

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:54

Er zal zeker interesse zijn, maar zoals je aangeeft zal dat beperkt zijn; deels door de bereikbaarheid en deels door de prijs.

Stel; ik wil naar Ameland met mijn paard. Hoeveel mogelijkheden heb ik?
Hoe groot is de kans dat die volgeboekt zijn?
Welke mogelijkheden voor weidegang zijn er?
Hoe goed is het strand bereikbaar en zijn er toegangsrestricties?

Geef voor jezelf antwoord op deze vragen en vergelijk die met de mogelijkheden die "de concurentie" te bieden heeft. Heb je echt iets te bieden wat die anderen niet hebben? Daar ligt dan je speerpunt (er vanuit gaande dat dat motief ook ergens over gaat).

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:05

Is er een veearts of dierenkliniek/praktijk op Ameland? Zo niet, zou ik mijn paard niet meenemen.
Stel dat er koliek is moet je een veearts van het vaste land laten komen en in het slechtste geval met de boot naar de kliniek.

Misschien dat dit voor anderen niet zo meespeelt, maar aangezien mijn paard nogal vaak wat heeft vind ik dit een belangrijk criteria.

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:26

Rebeccatjuh schreef:
Is er een veearts of dierenkliniek/praktijk op Ameland? Zo niet, zou ik mijn paard niet meenemen.
Stel dat er koliek is moet je een veearts van het vaste land laten komen en in het slechtste geval met de boot naar de kliniek.

Misschien dat dit voor anderen niet zo meespeelt, maar aangezien mijn paard nogal vaak wat heeft vind ik dit een belangrijk criteria.

Geldt ook voor een hoefsmid.

CorryR

Re: animo eigen paard mee naar Ameland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:28

Wat hierboven is gezegd zijn inderdaad dingen die je eerst moet onderzoeken.

Als die dingen er allemaal zijn denk ikw el dat er animo voor is. Ik zou het wel leuk vinden als het allemaal goed geregeld is en er leuke buitenrij mogelijkheden zijn.

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 13:28

De faciliteiten bij de gebouwde stallen zullen zijn natuurlijk nette ruime boxen, en weidegang zoveel je wilt op goed afgezette stukjes. Voeren en mesten moet zelf gedaan worden, wel zal er stro en kuil aanwezig zijn. Ook zal er waarschijnlijk nog toezicht zijn van mensen die het andere stuk land zullen gebruiken.
Strand is het hele jaar open, alleen bij nes/buren is het 's zomers druk met badgasten, dus dan moet je gewoon de andere kant op rijden. Maar je kan het strand goed bereiken.
Dierenarts en hoefsmid zijn allebei aanwezig op het eiland.
2x dierenarts geloof ik en 1x hoefsmid! :)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:07

Waar ik persoonlijk dan benieuwd naar ben is wat de overtocht zal gaan kosten? Heb je enig idee wat een auto + trailer kost voor de veerboot?

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:11

Hoi, wij nemen de paarden altijd mee naar Texel, en als de mogelijkheid er is zouden we ook naar Ameland komen. Heerlijk rijden langs het strand en de Waddeneilanden zijn super als je wilt genieten van rust, natuur en als dat kan met je paard dan is dat dubbel genieten ;)

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:15

Ook ik ben met paard en al naar ameland geweest, was echt geweldig!
Dus ook hier zou der animo voor zijn!

SabrinedeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:19

Ik zou het heel gaaf vinden om met m'n paard op vakantie te kunnen naar Ameland!
Denk dat er wel genoeg animo voor zal zijn!

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:38

Ik denk best dat er een markt is hier voor.
Alhoewel er heel al zat mogelijkheden zijn.