mag ik B starten als ik zelf al L2 geklasseerd ben en paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

catootje

mag ik B starten als ik zelf al L2 geklasseerd ben en paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 23:46

Hallo,

Ik heb de regelementen al doorgespit, maar ik kom er niet helemaal uit....
Ik wil graag met een nieuw paard gewoon in de B beginnen, maar paard heeft al niveau L2 gelopen, en ik heb zelf ook (met een ander paard) dit niveau gehaald.
Mag ik dan toch gewoon in de B beginnen?

Dniekje

Re: mag ik B starten als ik zelf al L2 geklasseerd ben en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 23:47

nee, je moet in de hoogst gezamelijke klasse starten, dus in jou geval L2 ;)

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 23:47

Nee, je moet in de samen hoogst geklasseerde klasse starten. Je kan alles nalezen in de regelementen.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 00:36

ja, je mag gewoon in de B starten. als je een aantal paarden in het Z het uitgebracht mag je dit niet meer ;) ( is mij altijd verteld)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 00:53

shabbay schreef:
Nee, je moet in de samen hoogst geklasseerde klasse starten. Je kan alles nalezen in de regelementen.

Ben ik het mee eens.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 00:54

dat vindi k raar, want kennis van mij rijd zelf m1 met vorrig paard, nieuw paard is ook m1 geweest, en ze kunnen gewoon inde B starten

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 01:02

Volgens mij is het gewoon zo dat je dus in principe gelijk startgerechtigd bent in het L2, omdat jullie deze klasse gemeen hebben. Zoals ik het lees, kan ik er nergens uit op maken dat je verplicht bent in deze klasse te starten... Ik zou voor de zekerheid gewoon even bellen naar de KNHS, dan weet je het zeker ;) Succes!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 01:06

lovemario schreef:
ja, je mag gewoon in de B starten. als je een aantal paarden in het Z het uitgebracht mag je dit niet meer ;) ( is mij altijd verteld)

Klopt, maar dat is alleen van toepassing als TS een jong paard wil starten dat nog nooit geklasseerd is geweest ;) In dit geval heeft het paard zelf al L2 gelopen met een andere ruiter en zijzelf met een ander paard.

De hoogst gezamenlijke klasse telt, dus in dit geval moet je dan L2 starten. Je kan een dispensatie aanvragen zodat je een klasse lager mag starten, dus dan L1 maar hoe dat precies zit moet je even de Knhs bellen.

Hier gaan veel mensen mee de fout in, maar hier kunnen zelfs boetes voor worden uitgedeeld... (Dat heeft een vorig stalgenootje helaas ook gehad, vandaar dat ik dat weet) Ik ben ook wel vaker stukjes tegengekomen in de Paard & Sport hierover.
Laatst bijgewerkt door silverbrumby op 02-09-11 01:10, in het totaal 3 keer bewerkt

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 01:07

lovemario schreef:
dat vindi k raar, want kennis van mij rijd zelf m1 met vorrig paard, nieuw paard is ook m1 geweest, en ze kunnen gewoon inde B starten

dan zal ze binnenkort wel een brief van de knhs op de deurmat hebben liggen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 01:19

Het kan ook dat door omstandigheden dispensatie is verleend... maar meestal niet meer dan 2 klassen terug

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 01:29

Dniekje schreef:
lovemario schreef:

dan zal ze binnenkort wel een brief van de knhs op de deurmat hebben liggen

Of ze is HC gestart?

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 01:39

Nee je moet in de zelfde klasse rijden als dat paard en ruiter zijn.
-Ben jij B en is je paard L2 moet je B starten
-Ben jij L2 en is je paard B dan moet je B starten
-Ben jij L2 en is je paard L2 dan moet je L2 starten.
Let wel, gestart zijn in het L2 betekend niet bevestigd in het L2. Heeft het paard in het L2 geen winstpunten behaald dan moet je L1 starten.
Doe je dit niet krijg je een officiele waarschuwing van KNHS met invordering van je verreden punten.
Je kunt wel in een lagere klasse starten dan dat de combinatie is maar dan start je HC en tellen de punten niet.
Ben je 2x Z1 geweest en is je paard B maar 6jr mag je tot de klasse M starten, afhankelijk van leeftijd.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:30