Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Galii schreef:Misschien is het een idee om eerst een keer een oefenpacours of bb springpacours te rijden?
Zo krijg je zelf wat meer vertrouwen dat het goed zal gaan en je paard weet dan wat de bedoeling is.
Bij mijn eerste pacoursen verwachte ik geen resultaten maar gewoon de ring ingaan! Meestal loopt het dan beter af dan als je al gelijk prijzen verwacht. Op het losrij terrein zal ik niet meer dan een paar kruisjes/ stijltjes en dan 2 of 3 oxers rijden. Als je teveel los gaat springen bouwen de meeste paarden alleen maar meer spanning op en doen ze in de ring niets meer. Als je echt helemaal niet zeker bent zou ik gewoon een instructeur mee nemen!
Veel succes!
_Esther_87_ schreef:Galii schreef:Misschien is het een idee om eerst een keer een oefenpacours of bb springpacours te rijden?
Zo krijg je zelf wat meer vertrouwen dat het goed zal gaan en je paard weet dan wat de bedoeling is.
Bij mijn eerste pacoursen verwachte ik geen resultaten maar gewoon de ring ingaan! Meestal loopt het dan beter af dan als je al gelijk prijzen verwacht. Op het losrij terrein zal ik niet meer dan een paar kruisjes/ stijltjes en dan 2 of 3 oxers rijden. Als je teveel los gaat springen bouwen de meeste paarden alleen maar meer spanning op en doen ze in de ring niets meer. Als je echt helemaal niet zeker bent zou ik gewoon een instructeur mee nemen!
Veel succes!
Zie openingspost, ze wil onderling gaan starten maar het paard is gewoon niet parcoursklaar....Lijkt me dat jij toch ook niet ineens de ring ingaat met een paard dat nooit meer dan twee hindernissen gesprongen heeft (en nog helemaal niet vaak)?
alexandravdl schreef:maar als zo'n hindernis niet gaat en je slaat het over, dan weigert hij dus en dan ga je dat niet alsnog proberen maar in plaats daarvan doorrijden naar de volgende?
suusxloon schreef:neem de tijd!
zorg dat je dressuurbasis echt goed is, minimaal L1 en liever eigenlijk pas wanneer je lekker door de L2 komt. En in die tussentijd kun je het beste les nemen. wanneer je dan een tijdje les hebt rustig aan hier en daar wat oefenparcourtjes gaan rijden her en der zodat je paardje gewend raakt aan andere tereinen