Ik heb nu jodphurs, vind ik fijner lopen. Voor het rijden heb ik altijd rijlaarzen gehad, nog nooit lederen dus ik weet niet hoe dat zit (en of het uberhaupt verschil maakt).
als ik ga rijden trek ik bijna altijd mijn laarzen aan vind dat je dan veel beter zit met je benen. met staldingen zoals mesten poetsen ed, heb ik altijd me jophers aan.
rij ook weleens met me jophers, maar dan zijn mij benen erg rommelig.
in de eerste plaats omdat ik laarzen iets te prijzig vond toen ik terug begon met rijden (wie weet ging ik het helemaal niet volhouden) Daarna omdat ik een "vreemde" verhoudign heb tussen hoogte en kuitomtrek dus al direct in een duurdere categorie terecht kwam Nu omdat ik meer stalwerk doe en dus continu met jodphurs rondloop en voor het uitrijden van vluchters chaps comfortabeler zitten dan laarzen
_Dune_
Geplaatst: 31-08-11 17:25
Jodphurs met chaps. Ik vind jodphurs vele malen fijner lopen dan laarzen en op die manier hoef ik ook niet van schoen te wisselen voordat ik ga rijden. Daarnaast loop ik met lange ritten ook wel eens stukken naast mijn paard, dan zijn jodphurs ideaal!
rijlaarzen. ik heb die van Epplejeck en vond het prijsverschil met jodphurs+chaps te klein om daarvoor te kiezen. plus beenligging is beter met rijlaarzen.