trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska88

trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 11:10

donderdag gaat mijn pony verhuizen.
En we zetten hem voor het eerst zelf in de trailer.

Bij de vorige eigenaar liep hij zo de trailer in, dus daar verwacht ik geen problemen mee.
Maar nu maakte de vorige eigenaar hem vast met met het halstertouw in de trailer.
hij stond toen in een 1,5 paards trailer met een wand naast hem en achter hem zat ook gewoon een kabel/touw. Maar hij stond dus ook vast met zijn hoofd door middel van halster en vastgemaakt halstertouw

En nu bedacht ik me eigenlijk, is dat normaal? vind het namelijk een best eng idee..

Revanches

Re: trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:18

VSW-->TAO

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:20

Ze staan toch altijd vast in de trailer? Of snap ik de vraag niet? Ik vind het persoonlijk enger om een kabel als achterstang te gebruiken, lijkt me minder veilig en handzaam als een stang.

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:22

Inderdaad, het is toch hartstikke normaal dat ze vast staan in de trailer? :)

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 11:29

oke :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:18

Bijna alle paarden staan vast in de trailer. Mijn vorige paard werd daar echter juist onrustig van, en daarom heb ik besloten om hem (in een 2 paardstrailer met schot, dus niet kunnen omdraaien) altijd los te vervoeren. Je zet ze vast (in een 1,5 paards) om te voorkomen dat ze zich omdraaien.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:22

hmm, heb nog nooit een paard los in de trailer laten staan, kan op verwondingen is dan 20keer zo groot als dat je ze vastzet, wil niet weten wat er gebeurt als mijn paard zich net om probeerd te draaien en wij net een scherpe bocht indraaien ..... of nog erger een noodstop moeten maken.
nee hoor paardjes horen gewoon vast te staan, en angela, dat hij niet om kan draaien dat is leuk, maar dat je al aangeeft dat hij onrustig is op de trailer... ze kunnen ook nog steigeren en met de voorbenen over de stangen blijven hangen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:25

Mijn paarden staan 9 van de 10 keer los in de trailer, alleen als de oudste erg lastig is zet ik hem vast. Merrie wil nog wel eens hangen en dat doet ze als ze losstaat niet. Beide draaien zich ook niet om, alleen het oudje wil nog wel eens weven, maar dat doet ie ook als ie vaststaat.

Maar mijn paarden ondernemen ook geen pogingen tot omdraaien :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:42

annelindeeee schreef:
Inderdaad, het is toch hartstikke normaal dat ze vast staan in de trailer? :)

Oh?? Nou, dat had je dan mijn ouwe sok even moeten vertellen. Die stond altijd los op de wagen en bond je haar vast, dan peuterde ze dat touwtje gewoon los.......