Kamperen met paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilish

Kamperen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 22:25

Binnenkort wil ik graag een keer kamperen met mijn verzorgpaard.
Ik heb al een camping gevonden op zo'n 20 km afstand.
Daar kan mijn verzorgpaard in een stal of wei staan :)
Ik wil daar dan 1 of 2 nachtjes blijven.

Ik heb wel eerder met hem 20 km gereden, hij is het gewend.
Maar dan maakten we altijd een rondje en kwamen we weer thuis uit.

1 keer ben ik naar het kasteel gereden toen had ik een rugtas met wat eten en drinken mee en een hoevenkrabber, maar meestal rij ik 1 a 2 uur (soms 3 a 4) buiten zonder iets speciaals mee te nemen, alleen een mobiel.

Maar nu vraag ik me af waar ik allemaal aan moet denken en wat ik mee moet nemen.
Een tent snap ik en andere dingen voor mezelf lukt ook wel, maar zijn er nog speciale dingen die er voor het paard mee moeten of handig zijn?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:20

Wij nemen gewoon alle verzorgingsspullen mee die we thuis in dagelijks gebruik ook nodig hebben, plus reserve onderdelen voor zadel/hoofdstel, en een gaatjestang. Denk ook aan voldoende voer en wat ehbo benodigdheden voor je paard. Wbt spullen voor op buitenrit is misschien een halster plus halstertouw meenemen ook handig.

Marije_jiplover

Re: Kamperen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:55

Ik zou denk ik zelf voor de gemakkelijke weg kiezen en de tent en verzorgingsspullen eerst even er naartoe brengen, tent opzetten (kookspulletjes, eigen kleding, etc, allemaal in je tent dumpen), terugrijden naar stal en dan gewoon met je paard op stap gaan.
Het is zo dichtbij en naar 1 plek, dat ik denk ik niet al die rommel op mijn paard zijn rug zou gaan vervoeren.

Want stiekem heb je meer nodig dan je op voorhand denkt. Halster kan onder het hoofdstel mee, of om de hals van je paard, borstels heb je nodig, voer? Emmer en spons kan handig zijn, vliegenspul, etc etc etc.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 14:34

Bedankt!
Halster + halstertouw is inderdaad handig, die had ik ook mee op mijn rit naar het kasteel, was ik vergeten.
En waarschijnlijk ga ik ook de spullen eerst erheen brengen of brengt iemand anders ze misschien als ik daar al ben.

natje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:09

ik weet niet of je het hebt maar ik rij met een halsterhoofdstel. dat is helemaal ideaal
je kan het bit losklikken en dan heb je een halster

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 11:15

Bedankt voor de tip :)

Het kamperen zal deze maand helaas niet meer lukken, dus het wordt pas in/na april.