en balkjes lopen natuurlijk, nog iemand leuke ideeen? Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en balkjes lopen natuurlijk, nog iemand leuke ideeen?
)
super! 
)KarinvdM schreef:"Stoelendans" is hier favoriet.
Ik zet dan met pionnen poortjes neer, eentje minder dan er pony's zijn. De kids rijden dan in draf of galop door de bak tot ik "GO" roep, en moeten ze allemaal snel tussen een pooortje gaan staan, degene die te laat bij de poortjes is die is af en die moet de volgende ronde een poortje bewaken zodat er weer eentje minder is.
Vossenjacht is ook leuk. Één ruiter krijgt een doek bij de laars ingestopt en de anderen moeten hem proberen af te pakken. Niet geschikt voor angstige ruiterstjes want het gaat er bij ons soms best wat hard aan toe.
Schipper mag ik over varen is ook altijd leuk.

Hyposjuhhh schreef:Pas op met Annemariekoekoek, dat werd hier op de club gedaan. Nevereveragain, je wilt niet weten hoe daar geschopt en getrokken werd. Spelletjes moeten leuk zijn, maar niet ten koste gaan van de pony of ruiter, en dat gaat vanuit rengalop naar het halthouden wel.
Dan zou je het alleen met stap moeten doen

bedankt! Turdus schreef:Ik zet vaak pionnen in de bak, 2 op de lijn tussen de H en M, en 2 op de lijn tussen de F en K. Wel goed ver uitelkaar. Ik heb 6 kinderen in een les, dus groepjes van 2. Staan allemaal op de lijn van bv de H en M. Allemaal een Zweepje, en dan in de pion doen bij F en K omstebeurt. Het groepje wie als eerste alle zweepjes in het pionnetje heeft die hebben dan "gewonnen". Hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd. Ze mogen wel alleen maar stappen of draven, en rustig sturen, geen trekwerk. Zie ik dat ze gaan galoperen of dat ze wel trekken moeten ze een extra rondje op de pion heen stappen. Om het langer te maken kun je ook zeggen dat ze de zweepjes ook weer op moeten halen.
en dan gewoon elke keer een letter er uit halen. Is nog goed voor hun geheugen ook
Een persoon stopt een zakdoek in zijn laars en de rest moet proberen hem eruit te halen, dan mag die hem in zijn laars doen ect. je kunt je wel voorstellen hoe dat gaat