klasiek dresuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

caby

klasiek dresuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 18:47

hallo ik verdiep me de laatste tijd in de klasieke rijkunst en nu wil ik er graag boeken dvd s ect kopen iemand een aderes
ik wil ook graag een boek of boeken van de grootmeesters
gr caby

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:52

Je post staat denk ik niet helemaal goed, maar om antwoord op je vraag te geven:
Via http://www.paardenbegrijpen.nl kan je een Duitse vertaling vinden van het boek van Gueriniere, in veel online winkels in de Duitse versie van het Gymnasium des Pferdes nog wel te koop: http://www.mediaboek.nl en http://www.pferdia.tv

Er zijn verschillende boeken van Nuno Oliveira te koop in het Duits en er is ook een boek van egon van neindorf in het Engels. Als je Engels kan lezen is 'the complete training of horse and rider' van Alois Podhajski een aanrader als naslagwerk (zo'n beetje alles staat erin).

Een goede dvd over klassiek rijden vind ik Motivation for dressage horses van Richard Hinrichs. Maar je hebt ook hele goede van bijvoorbeeld Reiner Klimke (Engels), Anja Beran (Engels en Duits) en Bastiaan de Recht (Nederlands).

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:25

VVDD > RUI

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:57

caby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 13:39

ik ben het met je eens maar in de klasieke rijkunst is het bijv ook niet de bedoeling om het paard op driejarige leeftijd al echt te starten ect meer rustig grondwerk nou ben ik zelf ook een groote fan van parelli dus ik wil deze twee een beetje combineren ik ben het trouwens niet eens met het plaatje op het boek want hier word het paard in positie getroken en dit was vroeger niet de bedoeling en nu ook niet op het plaatje word het paard daarbij erg van voor naar achteren gereden en bij klasieke dresuur hoord alles met losse teugel of lichtjes aangenomen

alvast bedankt dorientjuh ik zal het boek zeker eens lezen groetjes caby

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:47

Hey ook een Parelli + klassieke dressuurfan! :D Ik denk dat centered riding jou dan ook wel ligt.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:48

even kleine correctie. Academische Rijkunst van Marijke de Jong is geen Klassiek Dressuur.
In deze samenvatting vind je veel info over klassiek dressuur en ook de verschillen tussen KR en AR.
Je vindt hier ook de namen van mensen op het forum die hierin goed thuis zijn.

[RT-D] Informatie uit eerste topic Klassiek vs. Academisch
Dvds van bv Anja Beran of Philippe Karl zijn wel aanraders.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:49

Laatst bijgewerkt door Moll op 31-08-11 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:50

caby

Re: klasiek dresuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 14:02

libio ik verdiep me in allebij ik vindt in alle technieken (behalve de agresieve) iets goed zitten en
vindt dat geen een techniek echt goed of foud is hierbij vindt ik het comentaar van een doktor of proffesor
wel belangrijk maar dan kij ik wel naar de argumenten want aan allebij de kanten heb je proffesors en doktors
die wat beweeren het is meer naar je paard kijken hoe hij zich voelt

caby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 14:04

dorientjuh dit lijkt me inderdaad een leerzame methode *D

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:05

@TS Kijk, dat is nou een post naar mijn hart. Lekker zelf nadenken en je niet blind staren op één heilige graal. Jammer dat er veel goede boeken niet of slecht zijn vertaald naar het Nederlands.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:06

caby schreef:
libio ik verdiep me in allebij ik vindt in alle technieken (behalve de agresieve) iets goed zitten en
vindt dat geen een techniek echt goed of foud is hierbij vindt ik het comentaar van een doktor of proffesor
wel belangrijk maar dan kij ik wel naar de argumenten want aan allebij de kanten heb je proffesors en doktors
die wat beweeren het is meer naar je paard kijken hoe hij zich voelt

Echter wanneer je zegt dat je ongedeerd hebt in de klassiek dressuur, own,je je zelf niet vinden in de academishe rijkunstig, het is te verschillend, zeg dan dat je interesse hebt in de oude meesters.

caby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 14:14

moll ja inderdaad sory daarvoor ik vindt trouwens dat je mooie honden en paarden hebt
en toch ze hebben allebij een doel harmonie met je paard

caby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 14:20

hierbij wil ik graag iedereen vragen zijn goede boeken de naam er van door te stuuren en trainers methodes alles
mag

caby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 14:21

over marijke de jong volgensmij heeft zij ook methodes gemixt ik zag namelijk een beetje parelli monty roberts enz

MoniqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:40

Super klassiek!

"Kottas over dressuur" in verschillende talen verkrijgbaar. Leest lekker weg en voor iedereen begrijpbaar

Afbeelding