Hulp bij paarden persoonlijkheden volgens klaus ferdinand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aaronliefde

Hulp bij paarden persoonlijkheden volgens klaus ferdinand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 14:37

Ik las laatst een boek van klaus ferdinand over paarden persoonlijkheden.
Hij werkt met 26 soorten.
Ik wou graag weten welke mijn pony is maar helaas geraak ik er zelf niet uit.
Er zijn er 3 waartussen ik twijfel die hij zou kunnen zijn namelijk: de dikke, de vriend en de oorsprong.
deze lijken uiterlijk namelijk wat op elkaar en in alle 3 zie ik wel een kenmerk van mijn pony.
Wie kan er mij helpen naar de juiste persoonlijkheid van mijn pony ?
Op mijn profiel staan er foto's van hem.Indien je nog een andere foto zou nodig hebben om eruit te komen kan ik die hier gerust nog bij posten.
Ik hoop dat iemand me kan helpen :)

Equi_libre

Re: Hulp bij paarden persoonlijkheden volgens klaus ferdinand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:39

Het kan natuurlijk zijn dat je pony iets van alle drie heeft, maar als ik naar de foto's kijk herken ik de dikke en de oorsprong er eigenlijk niet in...

Aaronliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 14:42

Equi_libre schreef:
Het kan natuurlijk zijn dat je pony iets van alle drie heeft, maar als ik naar de foto's kijk herken ik de dikke en de oorsprong er eigenlijk niet in...

Dat zou kunnen maar bij de oorspring en bij de dikke zijn er wel veel kjarakter eigenschappen die hij ook heeft.
Hij zou zich dood eten als je hem die kans zou geven en hij is ook koppig en als je iets doet moet je ervoor zorgen dat hij het ook wil want als hij iets niet wil dan zal hij dat niet snel doen.
Welk denk jij dat hij is ? ik natuurlijk compleet verkeerd zijn gezien ik er geen ervaring mee heb bij het aflezen op vlak van uiterlijk

Equi_libre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:08

dat klinkt wel weer als de dikke, maar er zijn er natuurlijk meer die zo zijn. Mijn paard heeft het meest van de eenhoorn en daar moet ik ook mee in overleg om wat gedaan te krijgen.
Hoe oud is je paard nu? Het karakter ontwikkelt zich natuurlijk ook nog.

Ken je deze ook: www.devijfelementen.nl ? Ook leuk om eens naar te kijken. Als je hier verder naar kijkt zul je zien dat de karaktertypes van Hempfling weer binnnen deze elementen te vangen zijn.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:26

Heb je echt eerst het hele boek gelezen? Of ben je meteen gaan zoeken naar het juiste karaktertype voor jouw paard?

Aaronliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 15:37

Malenka schreef:
Heb je echt eerst het hele boek gelezen? Of ben je meteen gaan zoeken naar het juiste karaktertype voor jouw paard?

Ik heb het boek geleend van iemand en ben gaan kijken of zen karaktertype kon herkennen.
maar als ik het boek een tijdje mag houden wil ik het wel helemaal lezen

Aaronliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 15:39

Equi_libre schreef:
dat klinkt wel weer als de dikke, maar er zijn er natuurlijk meer die zo zijn. Mijn paard heeft het meest van de eenhoorn en daar moet ik ook mee in overleg om wat gedaan te krijgen.
Hoe oud is je paard nu? Het karakter ontwikkelt zich natuurlijk ook nog.

Ken je deze ook: http://www.devijfelementen.nl ? Ook leuk om eens naar te kijken. Als je hier verder naar kijkt zul je zien dat de karaktertypes van Hempfling weer binnnen deze elementen te vangen zijn.

zij exacte leeftijd weet ik niet gezien hij geen papieren heeft maar volgens de dierenarts is hij 23-25 jaar.
Ik zal eens een kijkje nemen op de site :)
hehe volgens de 5 elementen is hij vast en zeker een aardepaard :D
het enige wat ik niet in men paard terug zie ervan is dat ze niet snel iets leren maar dat doet hij wel voor derest klopt het helemaal
Laatst bijgewerkt door Aaronliefde op 29-08-11 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:40

Dan raad ik je aan het eerst eens helemaal te lezen. Dat is de bedoeling van het boek. Dat schrijft Hempfling er zelf ook in. Eerst alles lezen en dan kom je er vanzelf achter welk type jouw paard heeft.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:41

Ik maak karakteranalyses van paarden aan de hand van foto's en daarvoor heb ik ook de methode van Klaus Hempfling bestudeert.
Als je me een pb stuurt met twee foto's van het hoofd van je paard (voor- en zijkant) wil ik wel voor je kijken.

Aaronliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 15:49

Eilish schreef:
Ik maak karakteranalyses van paarden aan de hand van foto's en daarvoor heb ik ook de methode van Klaus Hempfling bestudeert.
Als je me een pb stuurt met twee foto's van het hoofd van je paard (voor- en zijkant) wil ik wel voor je kijken.

das wellicht tegen betaling vermoed ik ?
hoeveel vraag je ervoor dan?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:57

Normaal vraag ik er 15 euro voor, maar voor alleen een karaktergroep van Klaus Hempfling wil ik wel gratis kijken :)

Aaronliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 16:15

Eilish schreef:
Normaal vraag ik er 15 euro voor, maar voor alleen een karaktergroep van Klaus Hempfling wil ik wel gratis kijken :)

oh woow super bedankt zeg!
ik zal eens goede foto's voor je uitzoeken :)
Afbeelding
Afbeelding

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:01

Aan de hand van je foto's kwam ik op deze eigenschappen uit:
- Intelligenter dan gemiddeld
- Meewerkend
- Leert makkelijk
- Test mensen in het begin uit om te zien wie de baas is
- Ontspannen
- Geïnteresseerd
- Enthousiast
- Betrouwbaar

En als karaktergroep kwam ik uit bij de oorsprong:
*mijn samenvatting van die karaktergroep*

De oorsprong:
Vrijheidslievend, onafhankelijk, onverzettelijk, moeilijk te beïnvloeden, leeft sterk in zijn eigen wereld, staat ver af van cultuur. Meestal heel intelligent, volhardend, wendbaar, behendig, handig en eerlijk.
Lichamelijke kenmerken:
Fijn gevormde oren, licht naar binnen gebogen. Rechte kaaklijn met een relatief grote kaak. Lijken een soort glimlach te hebben, fijn gevormde neusgaten en een zachte, maar onafhankelijke uitdrukking in de ogen.

Maar ik denk dat hij ook iets van de danser heeft:

De danser:
Aantrekkelijk, zeer intelligent, creatief, vriendelijk, gevoelig, aanhankelijk, lichtvoetig, fijnbesnaard, soms overbouwd en naar mensen toe lief en ongecompliceerd.
Lichamelijke kenmerken:
Fijn gevormd hoofd dat scherp geaccentueerd is met een breed, karaktervol voorhoofd en grote naar voren gedraaide ogen. De neuslijn is recht en lijkt hard, de neusgaten zijn wijd, fijn van vorm en liggen ver onderaan. De oren zijn fijn geplaatst, energiek en edel naar binnen gericht.

Omdat Aaron wel op mensen is gericht is en geïnteresseerd is.
Dus een combinatie daartussen, met hoofdzakelijk oorsprong en daarbij het vriendelijke, lieve en ongecompliceerde van de danser.

In de praktijk merk ik dat paarden vaak binnen meerdere karaktergroepen passen en dat een paard 1 basisgroep heeft met 1 of 2 extra groepen.

Equi_libre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:18

Wat leuk zeg, die beschrijving! Ik heb het boek er nog even bijgepakt en zag dat ik de oorsprong had verward met de halfgeborenen... Hoe kom ik erbij...

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:25

Bij het zien van deze foto's moet ik direct denken aan de foto van die bruine ijslander en die van de fries met golvende manen. Ik heb alleen het boek hier nu niet liggen.

Aaronliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 10:57

Eilish schreef:
Aan de hand van je foto's kwam ik op deze eigenschappen uit:
- Intelligenter dan gemiddeld
- Meewerkend
- Leert makkelijk
- Test mensen in het begin uit om te zien wie de baas is
- Ontspannen
- Geïnteresseerd
- Enthousiast
- Betrouwbaar

En als karaktergroep kwam ik uit bij de oorsprong:
*mijn samenvatting van die karaktergroep*

De oorsprong:
Vrijheidslievend, onafhankelijk, onverzettelijk, moeilijk te beïnvloeden, leeft sterk in zijn eigen wereld, staat ver af van cultuur. Meestal heel intelligent, volhardend, wendbaar, behendig, handig en eerlijk.
Lichamelijke kenmerken:
Fijn gevormde oren, licht naar binnen gebogen. Rechte kaaklijn met een relatief grote kaak. Lijken een soort glimlach te hebben, fijn gevormde neusgaten en een zachte, maar onafhankelijke uitdrukking in de ogen.

Maar ik denk dat hij ook iets van de danser heeft:

De danser:
Aantrekkelijk, zeer intelligent, creatief, vriendelijk, gevoelig, aanhankelijk, lichtvoetig, fijnbesnaard, soms overbouwd en naar mensen toe lief en ongecompliceerd.
Lichamelijke kenmerken:
Fijn gevormd hoofd dat scherp geaccentueerd is met een breed, karaktervol voorhoofd en grote naar voren gedraaide ogen. De neuslijn is recht en lijkt hard, de neusgaten zijn wijd, fijn van vorm en liggen ver onderaan. De oren zijn fijn geplaatst, energiek en edel naar binnen gericht.

Omdat Aaron wel op mensen is gericht is en geïnteresseerd is.
Dus een combinatie daartussen, met hoofdzakelijk oorsprong en daarbij het vriendelijke, lieve en ongecompliceerde van de danser.

In de praktijk merk ik dat paarden vaak binnen meerdere karaktergroepen passen en dat een paard 1 basisgroep heeft met 1 of 2 extra groepen.

Wauw super bedankt zeg!
Echt bijzonder hoe je dat allemaal kan afleiden uit een foto vooral bij wat je afleide uit de foto lijkt het alsof je mijn pony net zolang kent als ik ^^ ik zie dat je op zoek bent naar hondenfoto's. als je wil kan ik je er geven van een duitse scheper :)
Laatst bijgewerkt door Aaronliefde op 30-08-11 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Aaronliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 10:59

Malenka schreef:
Bij het zien van deze foto's moet ik direct denken aan de foto van die bruine ijslander en die van de fries met golvende manen. Ik heb alleen het boek hier nu niet liggen.

oh die weet ik nog vanbuiten de ijslander was de oorsprong en die fries de pelgrim :)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:31

Graag gedaan :)
En bedankt!
Ik doe het analyseren vanaf een foto met een methode waarbij alle kenmerken van het hoofd (van kin tot en met oren) een betekenis hebben. Ik kan (helaas) geen psychisch contact maken met paarden via een foto.

Met een foto van je hond ben ik erg blij, ik heb nog veel foto's nodig.
Je kan het pben, maar ook mailen naar tara@karaktervol.info.
Bedankt :)

Aaronliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 21:19

Eilish schreef:
Graag gedaan :)
En bedankt!
Ik doe het analyseren vanaf een foto met een methode waarbij alle kenmerken van het hoofd (van kin tot en met oren) een betekenis hebben. Ik kan (helaas) geen psychisch contact maken met paarden via een foto.

Met een foto van je hond ben ik erg blij, ik heb nog veel foto's nodig.
Je kan het pben, maar ook mailen naar tara@karaktervol.info.
Bedankt :)

ik zal er wat maken zodra ik weer weet waar ik men kodak gelaten heb ^^