te jong voor kinderen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

redband

te jong voor kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 08:56

Hallo allemaal.

ik ben een vrolijke volwassen meid van twintig. ik heb een erg serieuze relatie met een man die een aantal jaartjes ouder is als ik.

wij zijn nu dik twee jaar samen en zijn aan het denken over kinderen. maar... ben ik daar.niet nog te jong voor?

Ik vind kinderen overigens geweldig. ik kan het heerlijk vinden met het neefje en nichtje van mijn vriend. kinderen trekken ook erg naar me toe heb ik het idee.

nu zou ik zelf graag dus kinderen willen. maar ik twijfel of ik niet te jong ben daarvoor?

redband

Re: te jong voor kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 08:56

Mijn vriend is overigens eind dertig.

redband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 08:57

Ik wil zowieso niet nog tien jaar wachten. ik wil dat mijn vriend van zijn kinderen kan genieten zonder.beperking van leeftijd.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:58

Niet een beetje een vreemde post om mee te beginnen op een paardenforum? Maar goed als jullie op jezelf wonen en ruimte hebben voor een kindje, waarom niet.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:59

je hebt ook een edit-knop hoor ;)

Ik vind je niet te jong hoor, moet je helemaal zelf weten. Als jij er klaar voor bent, waarom niet?

Je topic staat overigens wel verkeerd, je zult ook eerst 25 paardgerelateerde berichten moeten plaatsen. :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:01

Als je het graag wilt, en je kunt een kind onderhouden, waarom niet inderdaad.
Dat kan een ander niet voor jou bepalen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:02

ja tuurlijk kan het als jij er echt klaar voor bent, en dat weet alleen jij

ik zelf ben er geen voorstander van en zeg, ga eerst lekker leven! ga dingen doen die je straks met kinderen niet meer kan doen of moeilijker.....
ga sparen, want kinderen kosten belachelijk veel geld :+

ik zie het grote verschil tussen een nichtje en mij
zij kreeg haar eerste op haar 21e
ik ben nu bijna 32 en heb een dochter van 3 maanden

zij wil nog elk weekend feesten en had dus eigenlijk gewoon moeten wachten
ik ben het feesten na al die jaren wel beu en ben blij dat ik kan settelen

maar.................elk mens is anders! sommige mensen willen niet feesten en willen jong een gezin stichten
dus als je dat echt wilt ,en het past in het leven en je kan je kind alles geven, moet je dat doen

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:03

Biologisch heb je de perfecte leeftijd. Qua geld/stabiliteit dat kunnen alleen jullie bepalen. Is je vriend/man net zo gedreven als jij om kinderen proberen te krijgen? DAt zouden voor mij de belangrijkste factoren zijn.

Je topic staat trouwens wel verkeerd.

redband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 09:04

Ik lees al langet mee hier. ik heb zelf twee paarden. alleen heb ik me nooit aangemeld gezien ik nooit vragen had.

ik vraag me gewoon af hoe de omgeving dat zou zien? Mijn vriend vind mij nog te jong en wil even wachten. maar lichamelijk ben ik volwassen dus ik zie niet in waarom.

zijn er meer mensen die op deze leeftijd bewust voor kinderen gekozen hebben?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:05

Ik was maar net ietsjes ouder, 23.

redband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 09:07

Feesten heb ik nooit gewild. dus dat zal ik absoluut niet missen. ik ben weleens uitgeweest maar dat ik niks voor mij.

kwa geld gaat het allemaal prima. mijn vriend heeft een rijk betaalde baan. daarbij werk ik partime. en mochten we ervoor kiezen gaan we onze (nu al nette) spaarrekening bijvullen.
Ojajoh schreef:
ja tuurlijk kan het als jij er echt klaar voor bent, en dat weet alleen jij

ik zelf ben er geen voorstander van en zeg, ga eerst lekker leven! ga dingen doen die je straks met kinderen niet meer kan doen of moeilijker.....
ga sparen, want kinderen kosten belachelijk veel geld :+

ik zie het grote verschil tussen een nichtje en mij
zij kreeg haar eerste op haar 21e
ik ben nu bijna 32 en heb een dochter van 3 maanden

zij wil nog elk weekend feesten en had dus eigenlijk gewoon moeten wachten
ik ben het feesten na al die jaren wel beu en ben blij dat ik kan settelen

maar.................elk mens is anders! sommige mensen willen niet feesten en willen jong een gezin stichten
dus als je dat echt wilt ,en het past in het leven en je kan je kind alles geven, moet je dat doen

redband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 09:08

Blue_Eyes schreef:

Was dat je eigen keuze? Hoe keken je ouders en verdere omgeving hierna?
Daar ben ik een beetje bang voor..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:11

Een vriendin van mij is op haar 22e moeder geworden en niemand vond dat eigenlijk vreemd, had met haar vriend een koophuis, werkte beide en hadden alles op orde.

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:13

Ik denk toch echt dat jullie deze keuze samen moeten maken. Je vriend vind je te jong zeg je.
Ik was zelf 23 toen ik voor de eerste keer moeder werd. Mijn man en ik waren toen al 7 jaar samen.
Vind je zelf je relatie stabiel genoeg? Je bent namelijk aan het twijfelen of je het wel of niet moet doen.
Je zou voor je zelf de voors en tegens eens moeten opschrijven en ook je vriend vragen dit te doen.
Succes met het maken van je keuze

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:13

Ik vind dat als je zelf al twijfelt over je leeftijd, je er niet klaar voor bent.
Ik denk dat als je dat wel bent, je dat gewoon direct aanvoelt.
Maar ik heb er geen ervaring mee :P . Dit is enkel wat ik heb gehoord van anderen :j

redband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 09:15

Okee.

ik ben bang dat mijn ouders het wel vreemd gaan vinden. een kennis van ons was 24 en daar keken ze wat vreemd tegenaan destijds..

wij hebben overigens ook een koophuis. ook een veilige auto wat niet onbelangrijk is. en mijn paarden staan goedkoop gestald en trekken ons niet leeg.

redband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 09:16

LynnS_ schreef:
Ik vind dat als je zelf al twijfelt over je leeftijd, je er niet klaar voor bent.
Ik denk dat als je dat wel bent, je dat gewoon direct aanvoelt.
Maar ik heb er geen ervaring mee :P . Dit is enkel wat ik heb gehoord van anderen :j

Ik twijfel omdat mijn vriend me te jong vind. hij vind me overigens niet lichamelijk of geestelijk te jong. maar puur dat getalletje.

redband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 09:21

3bengels schreef:
Ik denk toch echt dat jullie deze keuze samen moeten maken. Je vriend vind je te jong zeg je.
Ik was zelf 23 toen ik voor de eerste keer moeder werd. Mijn man en ik waren toen al 7 jaar samen.
Vind je zelf je relatie stabiel genoeg? Je bent namelijk aan het twijfelen of je het wel of niet moet doen.
Je zou voor je zelf de voors en tegens eens moeten opschrijven en ook je vriend vragen dit te doen.
Succes met het maken van je keuze

Tja.. de voors en tegens..
het geld is er. we zijn niet rijk maar houden zat geld over en hebben een nette spaarrekening.
we hebben een ruim koophuis met drie kamers boven. voor een kinderkamer is zat ruimte.
hebben een veilige auto (ford focus nieuwer type 2 jaar oud).
Paarden staan op loopafstand. ik heb een bijrijder die ze ten alle tijden kan overnemen. en ze staan prive gestald bij mensen die met alle liefse water en voer willen doen. mocht ik sit zelf niet meer kunnen is hier alle oplossingen voor.

het enige puntje is dat mijn vriend me te jong vind. en ik bang ben voor reacties uit de omgeving.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:22

redband schreef:
Blue_Eyes schreef:

Was dat je eigen keuze? Hoe keken je ouders en verdere omgeving hierna?
Daar ben ik een beetje bang voor..

Ja, dat was mijn eigen keuze. Mijn ouders vonden het leuk, mijn SO ook. Ze wisten allemaal dat ik er wel klaar voor was, dus prima :)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:22

redband schreef:
Ik twijfel omdat mijn vriend me te jong vind. hij vind me overigens niet lichamelijk of geestelijk te jong. maar puur dat getalletje.

Dat is een vreemde opmerking. Dan lijkt het me dubbel dat jullie wel praten over een veilige auto en gevulde spaarrekening, als hij 20 te jong vindt.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:27

Maar wil jij graag nu kinderen omdat je vriend een stuk ouder is?
Of omdat je zelf nu heel graag kinderen zou willen hebben?
Dat begrijp ik niet goed uit je verhaal.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:30

redband schreef:
Tja.. de voors en tegens..
het geld is er. we zijn niet rijk maar houden zat geld over en hebben een nette spaarrekening.
we hebben een ruim koophuis met drie kamers boven. voor een kinderkamer is zat ruimte.
hebben een veilige auto (ford focus nieuwer type 2 jaar oud).
Paarden staan op loopafstand. ik heb een bijrijder die ze ten alle tijden kan overnemen. en ze staan prive gestald bij mensen die met alle liefse water en voer willen doen. mocht ik sit zelf niet meer kunnen is hier alle oplossingen voor.

het enige puntje is dat mijn vriend me te jong vind. en ik bang ben voor reacties uit de omgeving.

al heb je een auto van 15 jaar oud, als ie veilig is , is ie veilig en je hoeft geen auto te bezitten om kinderen te kunnen krijgen .....

het gaat erom of jij en je vent er geestelijk klaar voor zijn en idd de ruimte en geld ervoor hebben
nou dat laatste zit wel goed als ik het zo lees

dus geestelijk gezien........je geeft heel veel op in je leven, vooral in het begin staat het verschrikkelijk op z'n kop
het kind gaat voor bijna alles (ja ok wel aan jezelf denken anders kan je niet meer voor je kind zorgen)
is jouw leeftijd wel de enige issiue die je vriend heeft? of is het makkelijk om daarop te gooien?

en als je twijfelt , niet doen
als je het echt wilt, twijfel je niet en trek je je zeker geen hol aan van wat andere vinden
ik vind dat je dat laatste zoiezo niet moet doen, wat een ander vind is hun pakkie an

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:30

Reacties uit de omgeving moet je 'lak' aan hebben, het zijn toch JOUW keuzes en JOUW leven. Zij kunnen niet voor jou uitmaken wat jij wel of niet kan doen met jouw EIGEN leven, toch?

En wat betreft je vriend, je moet beiden achter de keuze staan, staat hij dat niet dan houdt het voor nu voorlopig toch op denk ik.

Ik ben zelf 25, sta vooraan in de rij, mijn partner wil echter nog zooveeeeel doen voordat hij aan kinderen begint en daar heb ik ook wel respect voor.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:32

linda_arnold schreef:
En wat betreft je vriend, je moet beiden achter de keuze staan, staat hij dat niet dan houdt het voor nu voorlopig toch op denk ik.

Precies :j en ga dan niet dwingen en/of toch foldertjes van spullen onder zijn neus drukken. Wacht weer 2 jaar voor je erover begint of liever nog.. wacht totdat hij er zelf over begint!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:32

20 is een getal wat erg jong klinkt, maar als jij er klaar voor bent, dan zie ik geen nadelen. Maar als je vriend het te jong vindt, dan toch nog maar even wachten?