paarden beet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

verapony88

paarden beet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 15:08

hoi ik ben een week geleden door een pony op de manege gebeten in mijn wang... het gebeurde ineens ik stond bij haar in de stal en deed niks verkeerd stond er gewoon en aaie over haar nek. en toen opeens kwam ze met haar hoofd naar mij toe ik dacht dat ze me een kusje wou geven maar niet dus! :(:) het lag helemaal open toen ben ik het gaan schoonmaken samen met een van de moeders die op de manege was. het is allemaal goed gegaan gelukkig maar ik weet nog steeds niet was het was??? weet iemand mischien wat er met de pony aan de hand was???

Tooske

Re: paarden beet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:09

Die wilde vast niet iemand zo dichtbij hebben.

verapony88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 15:10

ik stond niet echt heel dichtbij en anders vind ze het ook altijd goed

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:11

Ik weet niet wat er met de pony aan de hand was. Ik hoop alleen dat jij hebt geleerd dat je met jouw hoofd niet al te dicht bij het hoofd van een voor jouw onbekende pony moet komen. Niet ieder paard wil kusjes geven...

Ik hoop voor je dat de plek op je wang goed geneest en je er geen litteken aan overhoudt. Kennis van mij moest gehecht worden en dat zie je nog steeds...

verapony88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 15:15

ik ken de pony wel heel goed zelfs dus ik snap het echt niet??? :(

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:16

Tja paarden zijn soms niet altijd te snappen het was gewoon pech hebben en idd de volgende keer beter uitkijken.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:18

verapony88 schreef:

Beterschap wens ik je wat vervelend kan hard aankopen ik ben weleens in mijn bovenarm gebeten en wat deed dat zeer een gigantische blauwe plek.
pony is naderhand verkocht omdat die het vaker had gedaan zelfs bij iemand in zijn kaak :( bleek een erg agressief ding te zijn.

verapony88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 15:20

ja deze pony bijt en schopt ook vaker en er wordt nu over gesproken dat ze word verkocht |( maar dat wil ik helemaal niet omdat ik haar ondanks dit toch een super pony vindt! en met rijden is ze gewoon helemaal top!!! :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:22

Ja, maar het vormt wel een gevaar want een dier van 500 kilo met een eigen wil kan flink wat schade aanrichten ;) Heb ook een keer een beet gehad in mijn bovenarm tijdens het aansingelen, paard had singelnijd maar dit was mij helaas niet verteld >;) Dus ineens HAP een hele blauwe arm ;)

Tellisto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:27

Misschien is het wel een manegepony die er helemaal niet van houdt dat er allerlei verschillende mensen aan haar plukken. Sommige pony´s kunnen daar heel narrig van worden, en doen het veel beter bij een vaste verzorger. Om die reden kan het zijn dat het wel eens heel fijn voor de pony kan zijn, als ze verkocht wordt. Zeker als ze onder het zadel wel fijn samenwerkt. Dan komt ze vast wel goed terecht.

Sterkte met je wang!

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:31

Tja mijn pony bijt soms ook ineens weer, bij mij niet heel vaak meer maar laatst een vriendin wel best hard..

Sterkte met je wond.. :(:)

verapony88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 15:32

bedankt, ze heeft ook een vaste verzorger dat hebben al de paarden en pony's op onze manege maar er rijden wel kinderen op... ik heb een verzorgpony op de manege: chara maar die is heel lief! de verzorger van winnie het paard dat mij heeft gebeten heeft ook een vaste verzorger maar die rijd nooit op haar omdat ze dat eng vind omdat winnie snel is.... dus rijden er weer vaker allemaal verschillende ruiters op die haar ook verzorgen ook wel beginners... mischien komt het wel daar door...

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:25

haffie83 schreef:
verapony88 schreef:

Beterschap wens ik je wat vervelend kan hard aankopen ik ben weleens in mijn bovenarm gebeten en wat deed dat zeer een gigantische blauwe plek.
pony is naderhand verkocht omdat die het vaker had gedaan zelfs bij iemand in zijn kaak :( bleek een erg agressief ding te zijn.

Die pony van ons vond het ook leuk om iemand zo wat een trap tegen zijn hoofd te geven ,en dan was het echt op hem gericht.
Gewoon gevaarlijk die pony van ons 8)7

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:32

Eigenlijk.............is een box voor de pony. Als je wat met hem doen wilt, kan je hem beter op een poetsplaats zetten. Vast dus.
Kusjes geven doen mensen. Dieren nooit.
Hoop voor je, dat het allemaal goed komt met je gezicht!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:52

PP --> OPG

deeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:41

Wat ik niet snap is dat je eerst schrijft dat deze pony dit nooit doet en vervolgens schrijf je dat ze bijt en slaat en dat ze misschien verkocht wordt.
Als dat zo is dan vind ik het nog steeds heel vervelend voor je dat ze je gebeten heeft maar aan de andere kant ook een beetje je eigen schuld als het bekent is dat ze bijt dan is deze pony niet echt schuldig maar meer een onhandige situatie.
Succes met je wang

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:44

ff iets anders... heb je wel een tetanus injectie gehaald? vooral omdat het open lag toch wel belangrijk...

verapony88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 16:22

ja ik heb een tetanus injectie gehad hoor :)

@deeva: ik bedoel met nooit iets doen rijden en met bijten en schoppen op stal...

sorry dat het erzo gek stond... :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:33

Lastig inschatten waarom ze het deed maar wat vervelend voor jou, hoop dat je wond goed zal helen, je hebt wel weer wat geleerd. Paarden geven geen kusjes als in ik ga dat meisje eens een kusje geven.
Mijn paard doet het op commando maar bij een paard wat niet van mij is zal ik altijd veel voorzichtiger zijn, hoe goed je ook op hun lichaamstaal let ze kunnen zo snel zijn.

deeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:15

Geeft niks ik begreep het al niet helemaal.
Ik hoop dat het met je wang beter gaat.

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:23

tja, t is en blijft een dier en die zijn niet altijd voorspelbaar dus zul je altijd op moeten blijven letten.
Beterschap

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:19

Misschien had hij gewoon zijn dag even niet, of je stond (onbewust) in een bedrijgende houding naar het paard toe.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:56

Had ze misschien voer in haar bak ??

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:02

ben een keer in mijn rug gebeten door een pony,niet fijn.
wilde hoeven gaan krabben,maar dat diertje kende niks.iemand hield toezicht maar kon niet meer op tijd gillen van he hij gaat bijten.
gevolg een dikke blauwe plek en vooral auwwwwwwww

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:20

Je kent een paard pas écht als je er dagelijks mee bezig bent. Hierbij denk ik dus aan de band tussen eigenaar & paard.
Als dit niet jou paard is, of je bent er niet dagelijks mee bezig ken je het paard gewoon niet helemaal, zelfs al denk je van wel. :)
Een eigenaar van een paard weet wat dat paard durft doen, en houd hier dan ook rekening mee ..
In het vervolg gewoon wat beter oppassen.
Hopelijk heelt je wond snel! :(:)